Hoe tekenvaardigheden laten groeien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Hoe tekenvaardigheden laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:22

Je moet natuurlijk wel je best doen, maar het maken van fouten heeft vele voordelen.
- je krijgt oog voor detail
- je krijgt nieuwe technieken onder de knie
- je leert dat je niet bang moet zijn om een keer iets extreems te proberen
- je leert wat voor jou de beste hoek is om uit te tekenen (jaja, zelfs dat is belangrijk)
- je leert je linkerhersenhelft uit te schakelen zodat enkel je rechterhersenhelft ''aanstaat''

Dat laatste klinkt waarschijnlijk heel gek, maar ik zal het even uitleggen. Je linkerhersenhelft neemt niet de tijd om iets goed te bekijken, die dient voornamelijk voor tijdsbesef, rekenen etc. Als je rechterhersenhelft is ''ingeschakeld'' dan is het dus veel makkelijker om te tekenen aangezien het dan wat meer vanzelf gaat. Dit kan je enkel leren door het gewoon veel te doen. En als je het veel doet zul je in het begin ook een heleboel verpesten. Dat is helemaal niet erg, je moet niet bang zijn om het verkeerd te doen.

Veel succes. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 22:00

Dat wist ik niet van dat laatste, je hersenhelften aan en uitzetten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:05

Dat wist ik ook niet, interessant!

Weet je wat ik ook vaak doe? Ik merk vaak dat ik bijvoorbeeld met het natekenen van een oog, in de maling wordt genomen door mijn eigen hersenen. Dan krijg ik het niet voor elkaar om dat 1 op 1 te krijgen omdat mijn hersenen voor mijn ogen denken en mijn ogen overruled worden door wat mijn hersenen menen te zien.
Ik leg dan de referentiefoto op de kop en de tekening ook zodat ik niet afgeleid kan worden door wat ik dénk dat ik zie. Dan teken ik het oog op de kop en dan lukt het dus wel. Rare dingen die hersenen Gestoord

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:13

Niet om l*llig te doen, ik heb de site eens bekeken en wat mij opviel was dat eigenlijk de ieder kunstenaar daar een verstandelijke beperking heeft. Heb je dat ook of heb je een andere reden om daar te willen komen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 08:13

MoonChloe schreef:
Niet om l*llig te doen, ik heb de site eens bekeken en wat mij opviel was dat eigenlijk de ieder kunstenaar daar een verstandelijke beperking heeft. Heb je dat ook of heb je een andere reden om daar te willen komen?

Om eerlijk te zijn: Ja, dat heb ik ook, maar dat is aan de buitenkant haast of niet te zien!