[ART] Breyer resculp wrmbld modelpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [ART] Breyer resculp wrmbld modelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:02

Wauwie! Geweldig mooi gedaan Haha!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:53

Ik zal het niet snel bij mijneigen modellen proberen omdat ikdan weet dat het is mis gaat XD maar jij kan het wel erg goed!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 10:43

Bedankt voor de reacties! Bloos

Ik heb vroeger ook modelpaarden verpest hoor Haha! Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste paardjes kocht heb ik er een aantal geverfd waar ik later enorme spijt van had. Ik kwam er al snel genoeg achter dat customizen van breyers een best dure aangelegenheid is, (voor een paard in 'body' conditie, geschikt om te verven, betaal je minstens 10 euro, oplopend tot 40 euro vanwege de verzendkosten) dus toen ben ik overgestapt op de flockpaardjes en grandchampions: kost niks en het is niet zonde als je ze verpest Knipoog

Ik kwam er trouwens achter dat er nog wat latere in progress foto's op mijn andere camera stonden, dus bij deze heb ik er nog 2.
Je ziet hier dat ze al aardig ver af is, ze heeft al een staart. Aan de knotjes ben ik hier bezig: de vlechtjes zitten er al op maar de manen komen nog niet echt uit de manenkam.
http://img459.imageshack.us/img459/7466/m51137og7.jpg
http://img378.imageshack.us/img378/8877/m51183ns1.jpg

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:37

Echt mooi hoe je dat doet!Ga ook even een grand champion keer doen zal je de uitkomst laten weten Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:12

Heel knap Wow!
Wat een verbetering, ik vrees dat ik daar geen geduld voor zou hebben.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:59

Jeetje echt heel erg mooi zeg! En idd ik denk ook niet dat ik daar geduld voor heb! Petje af!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:09

OMG, nog nooit zoiets gezien. Wist niet eens dat het werd gedaan. Ik dacht dat er alleen mensen waren die My Little Pony's veranderde. Het is echt mooi geworden.
Petje af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:35

Ik dacht dat het twee verschillende paarden waren *LOL*
Erg mooi gedaan dus, super mooi zelfs *LOL* Vind zulke modelpaardjes altijd zo leuk om naar te kijken, ik weet ook niet waarom Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:06

Wauw. Lachen Ik heb gister ook een Breyer paard van mijn zusje gekregen (meegenomen uit duitsland). Een gitzwarte, echt heel gaaf dier.

Vind het bijzonder knap hoe je dat helemaal verbouwd. Ik durf mijne met geen vinger aan te raken. Clown

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:11

Wauw super dat je zoiets kan! Echt mooi! Haha!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:13

Faelivrin schreef:
Wauw. Lachen Ik heb gister ook een Breyer paard van mijn zusje gekregen (meegenomen uit duitsland). Een gitzwarte, echt heel gaaf dier.

Vind het bijzonder knap hoe je dat helemaal verbouwd. Ik durf mijne met geen vinger aan te raken. Clown

Even Offtopic kan je van hem een foto maken :0 ?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:25

echt schitterend gedaan
wat een verschil zeg..
Ik heb respect voor je voor het geduld en de precisie waar mee je het gedaan hebt!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:48

haha! echt super gaaf!
op sommige foto's issie net echt Haha!
heel erg mooi gemaakt...!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:57

Wat knap gedaan zeg! Echt heel erg mooi geworden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:09

Wauw, super knap! En ik vind het al moeilijk om een paard in 2D op papier te zetten, en dan maak jij zoiets in 3D. Hij lijkt wel echt!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:22

Echt super gaaf! Vind het echt heel knap.

Doe je dit soort dingen ook in "opdracht"? Bloos

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:32

Ik vind het hoofdje wel wat lijken op die van Blue Hors Matiné

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 20:39

AndreaB schreef:
Echt super gaaf! Vind het echt heel knap.

Doe je dit soort dingen ook in "opdracht"? Bloos

Uhm nou ja misschien wel. Maar misschien is het handig om even terug te komen op wat cyntje zij;

Cyntje schreef:
Prachtig! Ja Jij kunt hier een leuk centje mee verdienen op de manier zoals jij de paarden schilderd en bewerkt OK dan! Toppie!

Dat valt dus even tegen. De meeste zijn er hier mischien al wel eens achtergekomen dat je voor een modelpaard al snel 40 euro betaald. Laat staan dat je het nog wil verven en bewerken, dan ga je al heel vlot naar dat getal met de 3 cijfers. (ivm kosten verf, grondverf,vernis, kwasten, klei, en heeel veel uur werken & referentie zoeken) In nederland zijn er nauwelijks mensen die dat grotere geld uit willen geven, ook niet onder de verzamelaars. IN amerika wel, alleen zij kopen liever niet in het buitenland. (verzendkosten, en simpelweg water vrees om het zo maar te zeggen, ze kopen liever in eigen land)
Dus veel te verdienen valt er helaas niet. (maar dat maakt in principe niet veel uit, want ik vind het gewoon leuk om te doen en paarden zoals deze schimmel blijven lekker in mijn eigen collectie, en gaan alleen weg als er een goed bod komt Vork )

Ik zou eventueel wel in opdracht willen werken hoor. Alleen hou er rekening mee dat modelpaarden niet goedkoop zijn. Uiteraard hangt het er maar net van af wat voor paard je hebt en welke maat model je wilt (hoe kleiner, hoe goedkoper)Bovendien, voor veel standaard type paarden/ ponys ben je heel snel klaar, een geschikt model voor een paard vinden is niet zo moeilijk dan een geschikte vinden voor een appart type. Bij dat eerste geval ben je met een kleine aanpassing of alleen painten al klaar, wat veel geld scheeld. En in principe probeer ik het dan zo goedkoop mogelijk te maken om het voor iedereen betaalbaar te houden. Ik doe het immers voor mn plezier en veel verdienen gaat dan een maal niet op.
Als iemand daar vragen over heeft etc stuur gerust een pm hoor Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:58

ben echt ontzettend onder de indruk van wat je hier laat zien zeg, ziet er echt superstrak uit. En wat een geduld moet je daar voor hebben!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 13:04

Die is echt mooi gedaan, het is gewoon een heel ander paard geworden en daarnaast oogt het erg professioneel. Ik denk dat het bij een dergelijk product niet meer gaat om het voor iedereen betaalbaar te houden. Kunst is nu eenmaal een luxe artikel.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:51

Wauw dit is echt goed zeg! Levens echt! Lachen
Ik vroeg me alleen af, de paardjes die je koopt lijken me van een soort plastic, maar toen je er mee ging werken gebruikte klei. Hoe zit dat precies? want het lijkt me onlogisch om twee totaal verschillende materialen in 1 model te hebben.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:15

Ik vind het geweldig mooi wat je maakt. Complimentjes....
Dit is inderdaad echte kunst en daar moet je voor betalen.
Niet iedereen wil dat, daar heb je gelijk in.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:28

wow Wow! ik bewonder je echt! wat heb je dat prachtig gedaan zeg!
heel erg knap! en wat heb je al een collectie zeg.. wist inderdaad ook niet dat mensen dit soort dingen deden, maar het is echt prachtig!
heel veel succes met de velen die vast nog gaan volgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:41

Marieke_1 schreef:
Ik vroeg me alleen af, de paardjes die je koopt lijken me van een soort plastic, maar toen je er mee ging werken gebruikte klei. Hoe zit dat precies? want het lijkt me onlogisch om twee totaal verschillende materialen in 1 model te hebben.

In de modelpaardenwereld gebruiken we geen klei maar epoxy. Knipoog

Klei is veel te breekbaar. Epoxy bestaat uit twee delen die je met elkaar moet mengen. Daarna moet je snel sculpten, want binnen een paar uur is het keihard (zo hard als plastic). Lachen

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 22:04

Wuis schreef:
Marieke_1 schreef:

In de modelpaardenwereld gebruiken we geen klei maar epoxy. Knipoog

Klei is veel te breekbaar. Epoxy bestaat uit twee delen die je met elkaar moet mengen. Daarna moet je snel sculpten, want binnen een paar uur is het keihard (zo hard als plastic). Lachen

Aha dat klinkt een stuk logischer Knipoog In het tekstje bij de foto's stond klei dus vandaar Lachen maar dan zal dat spul er wel mee bedoeld worden