Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Toen ik 4 jaar geleden mijn eerste paardjes kocht heb ik er een aantal geverfd waar ik later enorme spijt van had. Ik kwam er al snel genoeg achter dat customizen van breyers een best dure aangelegenheid is, (voor een paard in 'body' conditie, geschikt om te verven, betaal je minstens 10 euro, oplopend tot 40 euro vanwege de verzendkosten) dus toen ben ik overgestapt op de flockpaardjes en grandchampions: kost niks en het is niet zonde als je ze verpest
Vind zulke modelpaardjes altijd zo leuk om naar te kijken, ik weet ook niet waarom
Ik heb gister ook een Breyer paard van mijn zusje gekregen (meegenomen uit duitsland). Een gitzwarte, echt heel gaaf dier.
Faelivrin schreef:Wauw.Ik heb gister ook een Breyer paard van mijn zusje gekregen (meegenomen uit duitsland). Een gitzwarte, echt heel gaaf dier.
Vind het bijzonder knap hoe je dat helemaal verbouwd. Ik durf mijne met geen vinger aan te raken.
AndreaB schreef:Echt super gaaf! Vind het echt heel knap.
Doe je dit soort dingen ook in "opdracht"?![]()
Cyntje schreef:Prachtig!Jij kunt hier een leuk centje mee verdienen op de manier zoals jij de paarden schilderd en bewerkt
Toppie!
)

ik bewonder je echt! wat heb je dat prachtig gedaan zeg!
Marieke_1 schreef:Wauw dit is echt goed zeg! Levens echt!
Ik vroeg me alleen af, de paardjes die je koopt lijken me van een soort plastic, maar toen je er mee ging werken gebruikte klei. Hoe zit dat precies? want het lijkt me onlogisch om twee totaal verschillende materialen in 1 model te hebben.

Wuis schreef:Marieke_1 schreef:Wauw dit is echt goed zeg! Levens echt!
Ik vroeg me alleen af, de paardjes die je koopt lijken me van een soort plastic, maar toen je er mee ging werken gebruikte klei. Hoe zit dat precies? want het lijkt me onlogisch om twee totaal verschillende materialen in 1 model te hebben.
In de modelpaardenwereld gebruiken we geen klei maar epoxy.
Klei is veel te breekbaar. Epoxy bestaat uit twee delen die je met elkaar moet mengen. Daarna moet je snel sculpten, want binnen een paar uur is het keihard (zo hard als plastic).
In het tekstje bij de foto's stond klei dus vandaar
maar dan zal dat spul er wel mee bedoeld worden