Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
freespirit schreef:oeps.....er zit denk ik inderdaad niks ander op dan er met 'de middelste kleur' weer overeen. Maar, je kunt van de nood een deugd maken door wat donkere plekken 'over te houden' en te gebruiken als diepte en schaduw. Wanneer goed gedaan kan dat prachtig zijn !
Kunnen jullie 'Acryl schilders' ook glaceren ? Zo ja, zou je kunnen proberen 'm dan zo es wat roder te maken.
Ik moet zeggen dat ik 'm wel steeds beter/realistischer vind worden. Misschien is dit helemaal geen foute zet geweest.....nu nog op juiste kleur brengen....

(hoop ik).
)

En jij beweerde een paar maanden geleden dat je niet goed kon natekenen, dat je daarom overtrok. Dit schilderij bewijst wel dat je dat dus echt niet nodig hebt, hij is echt ontzettend goed aan het worden.
freespirit schreef:inderdaad....dat is 'Glaceren'. Met olieverf verdun je met terpentine en Medium. Met Acryl weet ik het niet, maar daar zal ongetwijfeld ook een middel voor zijn. Je zet een aantal laagjes hele transparante verf op. Let op, ieder laagje moet droog zijn eer je er een ander laagje bovenop zet.
Hele donker vlakken zet je altijd heel transparant op, nóóit dekkend.
Kan geloof ik ook met "retarder" of "gel". maar water werk goed. Citaat:(leuk, ik herhaal hier vanalles wat ik van mijn docent leer.....)

Citaat:Wat ik niet goed kan zien op de foto's is hoe je de verf opzet. Je lijkt me flink te 'smeren'. Het mooiste realistische resultaat krijg je door allemaal 'veegjes' te zetten in tinten die allemaal bijeen liggen, het ene veegje lichter, het andere wat donkerder, wat roder, wat bruiner enz.
Citaat:Hoe ziet het portret er nu uit ? Ben erg benieuwd...
Remy schreef:Ik kijk m'n ogen uitEn jij beweerde een paar maanden geleden dat je niet goed kon natekenen, dat je daarom overtrok. Dit schilderij bewijst wel dat je dat dus echt niet nodig hebt, hij is echt ontzettend goed aan het worden.
. Heb nog heel duidelijk wel een raster nodig trouwens, uit de losse hand lijkt het nergens op. 
!highwaykind schreef:Voor de schilderaars: wat komt het dichtst bij voskleur van een paard?!
Ik heb nu bruin zwart wit geel en wat blauw gemengd, maar of het wordt donker, of het wordt "pastel/zacht" bruinig. Ga eens voorzichtig wat oranjigers mengen en kijken of dat wat is, maar als iemand hier wat tips voor heeft houd ik me aanbevolen!
. Maar de kleuren geel en blauw zou ik niet samen kiezen bij een vosje. Geel en blauw maakt groenig en komt daarom niet bij het oranje dat je zoekt?

highwaykind schreef:freespirit schreef:inderdaad....dat is 'Glaceren'. Met olieverf verdun je met terpentine en Medium. Met Acryl weet ik het niet, maar daar zal ongetwijfeld ook een middel voor zijn. Je zet een aantal laagjes hele transparante verf op. Let op, ieder laagje moet droog zijn eer je er een ander laagje bovenop zet.
Hele donker vlakken zet je altijd heel transparant op, nóóit dekkend.
Acryl verdun je met waterKan geloof ik ook met "retarder" of "gel". maar water werk goed.
En dat het onderste laagje droog moet zijn voor je aan laag 2 begint kwam ik ook iets laat achter... Als het nog niet helemaal droog is neem je een deel mee in je kwast...
Wat de donkere vlakken betreft .. 'nooit' klinkt wel heel streng, hangt het er niet vanaf wat voor effect je wil bereiken?

)
highwaykind schreef:Ik heb vernis en wat extra verf kleuren besteld, en zal je mix proberen ( weet je dat zo uit je hoofd?)
Dit is de grafiet tekening waar ik mee bezig ben trouwens (voor geïnteresseerden..).
Erg leuk om een keer een achtergrond te doen, en vouwen in een spijkerbroek. Gridden is rotwerk
Al 20 uur of zo mee bezig geweest. 50x65 cm. Beeld vertekent wat door 28mm focuslengte van lens.

het komt goed..

En dat oog..
Dat vind ik nog het mooiste.
Niets op aan te merken! Die zou ik - ookal is het mijn paard niet - zo aan de muur hangen.
smeetjoew schreef:Vind m helemaal geweldig!!!!Niets op aan te merken! Die zou ik - ookal is het mijn paard niet - zo aan de muur hangen.