Met de Tarq is alles goed: hij heeft helemaal geen zwellingen op de knieën, en de wondjes zien er ook prima uit. Je hebt bij hem helemaal niet het idee dat hij gisteren zoiets engs heeft meegemaakt.
ik ben een beetje gekneust hier-en-daar en heb wel erge hoofdpijn. En ik kan mijn armen nauwlijks gebruiken, die doen pijn en voelen heel zwaar aan. Maar is zó onbelangerijk vergeleken met het idee dat ik gisteren mijn paard had kunnen verliezen.
Tarq ìs idd heel erg cool in rampen situaties.
Nádat hij die veroorzaakt heeft
Tarq is hoe dan ook geweldig. En kan prima zwemmen.
Zodra mijn zadel droog is gaan we er weer langs, maar wel met gezelschap.
Mijn zadel heeft een behoorlijke knauw gekregen: hij is op zijn rug naar beneden gegleden, ik denk dat het zadel zijn rug beschermt heeft, want ik kan niets aan hem ontdekken, hij ziet er prima uit, loopt goed, is erg tevreden. Nergens een zwelling of wat dan ook.
Wij zijn allebei niet verkouden, maar het was ook net even heel warm terwijl we terug liepen. Toen ik Tarq verzorgt had ben ik snel naar huisgegaan voor een douche en droge kleren, want ik voelde me opeens erg beroerd. Daarna heb ik mijn zadel en jas en cap opgehaalt, en mijn pad zweefde ook nog in het kanaal.
Heb Tarq ontsmet, alles schoongemaakt. Het zadel met de hogedrukspuit schoongespoten: tarq had gepoept in het water, van angst natuurlijk, omdat hij aan het zinken was toen ik het zadel losmaakte, en de poep was overal tussen gezweeft.
Het zadel moet nu een week drogen, maar het lijkt alsof de boom niet gebroken is. Een westernzadel moet dat ook kunnen hebben. En ik denk dat het zadel Tarq nog goed beschermt heeft: anders had hij minstens schaafwonden gehad, en misschien wel gebroken uitsteeksels! Die uitsteeksels op de wervels van de schoft kunnen best makkelijk breken bij zo'n val.
Ik ben nu veel zenuwachtiger als gisteren. het liefst hang ik nu de hele dag om de nek bij m'n paard.