[TEK] Studie Fjord (help!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Re: [TEK] Studie Fjord (help!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:01

Erg mooi Malenka, je kleurgebruik is ook erg helder.
Misschien is dat ook een eigenschap van oliepastel?
Soft-pastel wordt soms wat stoffig van kleur, vind ik.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:43

Ik vind hem echt heel erg mooi. Knipoog

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:47

Knoesje schreef:
Erg mooi Malenka, je kleurgebruik is ook erg helder.
Misschien is dat ook een eigenschap van oliepastel?
Soft-pastel wordt soms wat stoffig van kleur, vind ik.

Dank je. Het is inderdaad ook een eigenschap van oliepastel. Je moet het ook erg 'dik'gebruiken. Daardoor worden de kleuren natuurlijk ook 'sterker'.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:47

Ik vind hem fantastisch. Paard straalt rust uit.. Lachen
Hij is super Ja
Het kleurgebruik is inderdaad, zoals Knoesje zegt, helder Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:21

Een overstap van realistisch naar meer vrij werk is altijd moeilijk, dit omdat realisme voor bijna iedereen toch een basis en daarmee een houvast is. Ik vind dat je je geen zorgen hoeft te maken: oefen gewoon wat met vrij werk door verschillende onderwerpen neer te zetten. Begin uiteraard met waar je je veilig bij voelt, dus wat je vaak tekent (bijv dus een Fjord). Dan kun je daarbij gerust wat meer met kleur experimenteren. Kleuren hebben onderlinge relaties, wanneer je die relaties onder de knie hebt kun je van die kennis gebruik maken en je vrije portretten echt te laten vlammen. Zacht pastel lijkt misschien wat stoffig en niet zo kleurrijk, maar kijk stiekem eens op mijn site, dan denk je daar (denk ik) toch echt anders over. Zacht pastel bevat veel pigment maar het gaat om hoe je dat pigment gebruikt of het eindresultaat van het papier spat qua kleur (en balans) of niet. Succes ermee, ga zo door.

Om met een ander materiaal te beginnen zou ik niet zomaar doen. Ik merk dat wanneer ik overstap op nieuw materiaal ik toch weer eerst bij de basis (dwz realisme) begin om het materiaal onder de knie te krijgen en dat zou je overstap dus in de weg (kunnen) zitten.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:32

@ Josav, bedankt voor je opbouwende kritiek!
Ik vind het heel interessant, hoe jij je uitdrukt over het tekenen en de materialen.
Jij hebt er kijk op en ik zal zeker gaan experimenteren.

Wat die overstap naar vrij werk betreft:
Eigenlijk doe ik een stapje terug.
Ik was gewend juist om heel vrij te werken, maar sinds ik in opdracht werk,
ging ik langzaamaan wat realistischer werken, omdat veel mensen dat van me vragen.

Misschien kan ik een mooie tussenweg vinden. Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:36

Ik vind hem niet mooier dan je andere tekeningen maar het heeft wel een heel ander effect waardoor je ook zeker een groter publiek zal aantrekken!
Het is een beetje in de stijl van ''t brieschend paard' zeg maar, dat schetsende. Ik vind dat vooral mooi bij wat breder gebouwde paarden, zoals fjorden Tong uitsteken

Maar ik vind de tekening wel erg mooi, nog steeds heel realistisch en de verdrietige uitstraling komt ook erg goed naar voren Ja

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:22

Heel erg gaaf! Ik hoop dat je uiteindelijk een eigen stijl vind, die je fijn ligt. Leuk dat je gewoon opzoek gaat naar die stijl. Ik vind dit al mooi, maar ik vrees dat volgende nog veel mooier gaan worden, aangezien je dan steeds vertrouwder raakt in je stijl Haha!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 00:39

Heerlijke tekening om naar te kijken juist door de 'losse' stijl waarin je het getekend hebt. Ik kan niet zeggen wat ik mooier vind dit of de andere tekeningen die je gemaakt hebt. Ik denk zelf, als ik een portret zou willen, dat als hij in deze stijl gemaakt is en hij lijkt toch ik ook hiermee zeer zeker heel blij zou zijn. Ik denk dat het in dat opzicht net ligt aan de smaak van de kopers?
Gewoon lekker doorgaan zo Ja de combi vind ik echt heel erg leuk!