[FOTO] The happiest girl in the world

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Re: [FOTO] The happiest girl in the world

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 09:50

YDWINE schreef:
Een statief kan heel wat helpen bij sommige opjecten ja Knipoog.
Verder is het echt een kwestie van oefenen!

Ja?! Dus het is niet zo dat ik eigenlijk een mislukte fotograaf ben met mijn trillerige handjes? Scheve mond
En even een edit: Denk je dat het in de toekomst nog mogelijk is voor mij om een objectief met groot zoombereik zonder image stabilisator te kopen? Heb namelijk eens ergens gelezen dat je hiervoor hele stille handen moet hebben.. Natuurlijk ligt dit ook aan de sluitertijd, maar ik las dat je zowiezo al een langere sluitertijd moet hebben omdat er anders niet genoeg licht door een telezoom kan komen..

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:14

Ik vind het zeker goed voor een eerste keer Ja
ik ga niet op elke foto "commentaar" geven, aangezien dit veelal zal zijn wat al gezegd is Knipoog

bij foto 2, je vroeg hoe je kon zien dat iets onscherp is ... *weet niet of je hier ondertussen al reactie op hebt gekregen, kan dat ik erover heb gelezen* Vertrekkende vanuit het midden heb je een beetje naar rechts onderaan enkele blaadjes die de aandacht trekken omdat het "pijn" doet aan de ogen ... je ziet ze niet helemaal scherp.

foto 4: *iemand is me ondertussen voor geweest met dit denk ik* de drie lichtbollen links storen (links voor de kijkers)

foto 7: ik vind deze foto eigenlijk geen wauw-effect hebben ... de vacht lijks samengedrukt "vooraan" (op de foto dus de rechterkant) en de vacht is daar ook onscherp, ik vind het oog een te kleine oppervlakte hebben, eigenlijk een te grote foto voor het kleine scherpgestelde deel ...

Sorry als ik ook niet erg duidelijk ben in mijn uitleg, als er iets onduidelijk is, vraag maar raak Haha!
en euhm, blijven oefenen en foto's op bokt zetten, ik vind het een goed resultaat!

OP

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 10:30

Ik vond foto 2 ook niet helemaal lekker kijken, omdat er maar een blaadje scherp is (ergens in het midden).. Bij foto 7 heb ik expres gekozen voor een kleine scherptediepte en andere kijkhoek. Dit omdat er al zoveel oogfoto's op bokt staan, en ik eens wilde proberen om er iets anders van te maken. Maar ik ben het met je eens dat dit een beetje raar uitpakt. Dankjewel voor je commentaar!