[Tek] Familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Re: [Tek] Familie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:02

Haha Tong uitsteken Haha!
Bedankt alledrie! Lovers Haha! Bloos

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:43

ah, mooie zwierige tekening zeg! Zal je moeder vast heel blij mee zijn. Die lijntjes kan ik niets van zeggen, heb de referentiefoto niet gezien. Maar Vind deze iets glamourachtigs hebben.. waarschijnlijk door de zonnebril en het haar Lachen MOoi gedaan.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:06

Hoewel je naar eigen zeggen al wat 'milder' bent omgegaan met het zwart, vind ik het toch wat te hard neergezet. Het is daarom een tekening die aan de ene kant heel warm is door de fijne blik van je moeder en het harde licht, maar aan de andere kant erg kil door het keiharde en veelvuldige zwart gebruik. Zwart is (eigenlijk) 1 van de meest vervloekte tinten (ik noem het opzettelijk geen kleur want dat is het ook niet) in een kleurrijk portret. Veel professionele kunstenaars gebruiken zelfs helemaal geen absoluut zwart omdat het veel te 'hard' is. Je had imo daarom veel beter een andere donkere kleur kunnen gebruiken, ongeacht dat zwart de favoriete tint is van je moeder, want dat had je tekening absoluut veel meer goed gedaan. Ik vind deze dan ook beduidend minder dan je vorige. Toch wil ik voorop stellen dat je al ontzettend veel vooruit bent gegaan en erg goed bent in het neerzetten van mensen. De sfeer is in deze alleen een beetje te hard en technisch wat minder.