[TEK] Toelating St. Joost: digi-tekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re: [TEK] Toelating St. Joost: digi-tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:58

En, hoe is het gegaan? Vertel!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 17:00

ik vind hem echt heel mooi, maar verder weet ik er niet echt wat vanaf ofzo (A) Bloos

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:31

Ik ga wel mee met Qimm, en snap niet waarom je op haar reactie zo fel reageert, terwijl zij en Josav juist de beste tips hebben gegeven hier.. Lachen en moet zeggen dat ik je reactie in Qimm's topic ook wel erg kinderachtig vind Bloos

Ik kan het alleen maar heel erg met ze eens zijn, ik vind het wat onduidelijk waar het nu precies om gaat. Als het in verband wordt gebracht met tekst ed. zal dit voor de mensen die de toelating beoordelen wel duidelijker zijn, neem ik aan. Lachen
Het idee is leuk, het ontwerp, de compositie ed zijn allemaal geslaagd, maar de uitwerking vind ik (sorry) niks.
Het oogt erg rommelig, ik kan gewoon geen direct kijk-punt in vinden, en door het gebruik van schaduwen, die veel beter hadden gekund, oogt het wat surrealistisch.

Ik denk persoonlijk dat je, als je er nog net even wat meer tijd in had gestoken, het er veel beter uit had kunnen zien. Die witte lijntjes om de fiets, hadden bijvoorbeeld gewoon weg kunnen blijven, zodat je een betere manier om plasticiteit te weergeven had kunnen kiezen. Lachen

Ik hoop dat het allemaal goed is gelukt, en dat je andere werken toch nét dat stuk overtuiging met zich meebrengen, dat ik hier eigenlijk mis. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:23

De reden dat ik zo fel reageerde op die "zo schaduw jij in mijn ogen": je vertelt de bakker toch ook niet dat hij geen brood kan bakken na één mislukt brood? Of nou ja, dat is misschien een beetje een te prof. vergelijking... Andere dan: je vertelt een jochie van een jaar of 5 toch ook niet dat 'ie niet kan lopen als hij regelmatig zijn knieën open heeft liggen?

Betreffende mijn toelating: die ging best goed. Opdrachten waren goed te doen, ik had bij allebei leuke ideeën naar mijn idee. Portfolio/motivatiebespreking vond ik persoonlijk zwaar poedersuiker: welgeteld één opmerking over de inhoud van mijn portfolio ("dat werk voor die-en-die opdrachtgever lijkt wel heel veel op elkaar allemaal", ja goh, je hebt je toch te houden aan de huisstijl...). Welgeteld één (of eigenlijk twee) opmerking over mijn thuisopdracht: leuk uitgevoerd, maar ze hadden liever een stevigere kaft gezien. Nu ben ik niet "the kind of person" die bij een boekje bestaande uit 8 pagina's inclusief de kaft, een stevige kaft gaat gebruiken en daar dan nog één blaadje dus in feite nog tussen stopt.

De rest van de tijd (een minuut of 20) bleven ze maar doorzagen op het feit dat ze me te jong vinden voor de deeltijd. That's it. Komen ze ook nog aanzetten met dingen als "ga je het contact met leeftijdsgenoten dan niet missen?" Nou, de deeltijd is 2 dagen, wat denk je dat ik buiten school zou kunnen doen? En daarnaast, "contact met leeftijdsgenoten" doe ik toch al jaren niet aan. Gemiddelde leeftijd in mijn vriendenkring? Een jaar of 30...

Voltijd hadden ze me zo toegelaten zeiden ze, maar deeltijd vinden ze me gewoon te jong voor. Oftewel: ik moest maar voltijd gaan doen "zodat ik na een jaar nog een andere richting kon kiezen als ik grafisch toch niet zo leuk vond".

Wat denken ze dan in godsnaam wat ik de afgelopen twee jaar gedaan heb? Alsof het idee om een deeltijdopleiding grafisch te gaan doen bij een achttienjarige standaard uit de lucht komt vallen? Ik heb gewoon geen zin om eerst een jaar te gaan zitten knutselen en kleien, die kant wil ik gewoon niet uit. Klaar.

Heb ze wel even op subtiele wijze laten weten dat ik het belachelijk vind dat zij denken te kunnen weten of ik tussen een stel dertigjarigen pas of niet, in die 20 minuutjes dat ze me spreken.

Definitieve uitslag krijg ik nog, maar ik verwacht er niet te veel van. Hoewel ik St. Joost altijd geweldig heb gevonden (qua sfeer, school, gebouw, alles eigenlijk), heeft de instelling van die twee zeikerds mijn houding ten opzichte van de academie wel enigszins aangetast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:25

Oh ja, en ze vroegen waarom ik in godsnaam geen toelating deed voor fotografie, "want dan was je direct toegelaten". Nou ja, omdat ik dat al kán, misschien? Dat was dan ook wel weer zo...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:34

Nouks schreef:
De reden dat ik zo fel reageerde op die "zo schaduw jij in mijn ogen": je vertelt de bakker toch ook niet dat hij geen brood kan bakken na één mislukt brood? Of nou ja, dat is misschien een beetje een te prof. vergelijking... Andere dan: je vertelt een jochie van een jaar of 5 toch ook niet dat 'ie niet kan lopen als hij regelmatig zijn knieën open heeft liggen?

Mijn reactie was niet zo banketstaaf bedoelt als het (blijkbaar) over kwam. Ik miste de mooie subtiliteit die je met photoshop kunt maken wat betreft schaduwen. Dus ik wou eenvoudig uitleggen wat ik bij jou zag en hoe je dat door een aantal eenvoudige aanpassingen beter tot zijn recht kon laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:45

Ok, duidelijk. Sorry voor mijn redelijk extreme reactie in dat geval.

Wat betreft de schaduw: hier heb ik nog wel een klein beetje aan aangepast uiteindelijk, maar gezien het nooit mijn bedoeling is geweest een realistisch beeld neer te zetten, heb ik er niet meer al te veel mee gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:05

Ok, om jullie nog even op de hoogte te stellen: schijnbaar hebben ze me even flink onder druk willen zetten in het gesprek om te kijken hoe sterk ik in mijn schoenen stond ofzo, want ik ben gewóón toegelaten voor de deeltijd grafisch! Met leuke cijfers ook. Nu dus heel blij, want ik had echt verwacht dat ze me óf gewoon af zouden wijzen omdat ze mijn opmerking in de zin van "laat me dan maar toe tot de voltijd, dat zal ik dan zeker overwegen want ik wil toch weer aan de studie" misschien niet helemaal opgepikt zouden hebben, óf dat ik zou zijn toegelaten tot de voltijd.

Maar volgend jaar dus grafisch deeltijd voor mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:56

Ik vind 't een mooie 'tekening', als ik dat zo kan noemen. Vooral de trein, hij valt niet op, maar hij is tóch aanwezig.

Gefeliciteerd met je toelating, veel plezier er dan maar! Lachen