[FOTO]Portret!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Re: [FOTO]Portret!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:49

Gearl; Maar 't verschilt wel heel erg of je ook een foto maakt waar het om de band tussen de persoon en muziek gaat of wanneer je een gewone portretfoto wilt maken. Op die in je profiel stoort het mij ook niet, maar de sfeer is daar heel anders en de oordopjes zijn minder duidelijk aanwezig. Maar dat is míjn mening. Lachen

Over de foto's: Helemaal niet slecht voor de eerste keer. Het licht in haar gezicht op de eerste twee is veel zachter dan op de anderen, dat vind ik persoonlijk mooier. Probeer in de schaduw (of als het bewolkt is) te fotograferen, of met tegenlicht, dat vind ik zelf altijd wel sfeervol. Lachen Succes en blijf oefenen!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:04

Dat klopt wel hoor Jettie Lachen Maar misschien is de gefotografeerde wel iemand die heel veel van muziek houdt en is dat op die manier hoe de mensen haar kennen; met oordopjes in. Dat is iig bij mij zo en ik ken het meisje van de foto niet, maar daarom snap ik niet waarom sommige mensen zo reageren want een foto is iets persoonlijks en het laatste wat ik nodig vind is dat een persoon eerst moet veranderen voordat hij of zij op de foto mag.
Maargoed, smaken verschillen. Het is net zoals de discussie over een paard met zijn oren naar voren... Ook zo'n leuke Haha!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:59

Voor de eerst keer vind ik ze zeker goed gelukt. Ik persoonlijk vind het een beetje jammer dat het riet bij de 3e foto ook scherp is, als je hier wat met scherptediepte had gespeeld en het riet wat onscherper gemaakt had, was eht model misschien wat meer eruit gesprongen.
Het licht op de eerste 2 foto's vind ik heel mooi, op de vierde foto vind ik de zon een beetje te scherp op de huid.
Succes de volgende keer Knipoog

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:16

Leotje zie ik jou ook weer eens op de foto Schijnheilig
Vind de foto's erg leuk .
Oordopje storen mij niet eens echt erg.
Je ziet op straat ook ''veel''! met oordopjes etc inlopen, en op een foto stoort het ineens?
Inderdaad typisch bokt, om met ze'n allen er over te beginnen.
Oke t is een mening, maar n paar keer zeggen is ook wel goed hoor Clown
Maarja thats my.
Kettingkje vind ik jeust erg leuk, Ja

Lovers

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:19

foto's zijn goed gelukt hoor
inderdaad jammer van dat oortje maar goed volgende keer beter toch??
verder hele leuke foto's Haha! netjes gedaan!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 07:36

Gearl schreef:
Jeetje, wat een nutteloos gezeiks over een oordopje! Echt weer typisch bokt.
Ik sta zelden op foto's zónder ooropjes, op de foto in mijn profiel heb ik zóveel pb's gehad met aah's en ooh's en zeurde ook niemand over mijn oordopjes. Ik vind het helemáál geen afbreuk doen aan je foto's en vaak voegt het zelfs een persoonlijke touch aan de foto's toe: de band tussen diegene die er op staat en zijn of haar muziek. Foto één mag dan wel niet helemaal perfect zijn maar het lijkt wel alsof ze gewoon is aan het wegdromen bij wat ze luistert.

Dus ik zou zo zeggen, laat je niet kisten door het sneeuwballeneffect hier Haha! , want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.

Maargoed, als ik dan toch nog iets moet zeuren: volgens mij heeft de persoon ook een voorkant Haha! Haha! Die kan vast ook heel mooi op de foto, want nu is het een beetje veel van hetzelfde. En je hoeft je model niet altijd tegen een boom of riet aan te planten (al pakt de boom hier mooi uit hoor, maar het riet op de laatste stoort me). Ok complimenten voor het model trouwens, want ze zet steeds een andere gezichtsuitdrukking neer.
Ik zou zeggen, ga zo door, maar wees ook niet bang om af en toe iets nieuws te proberen en je model zeg maar 'puur' op de foto te zetten, zonder teveel omgeving. Lachen

Bedankt! Goede tips!!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 07:38

Santigo_ schreef:
Voor de eerst keer vind ik ze zeker goed gelukt. Ik persoonlijk vind het een beetje jammer dat het riet bij de 3e foto ook scherp is, als je hier wat met scherptediepte had gespeeld en het riet wat onscherper gemaakt had, was eht model misschien wat meer eruit gesprongen.
Het licht op de eerste 2 foto's vind ik heel mooi, op de vierde foto vind ik de zon een beetje te scherp op de huid.
Succes de volgende keer Knipoog

Dat had ik ook geprobeerd, maar aangezien ik nog niet zogoed weet hoe het gaat Nagelbijten / Gniffelen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:17

Gearl schreef:
Ik sta zelden op foto's zónder ooropjes, op de foto in mijn profiel heb ik zóveel pb's gehad met aah's en ooh's en zeurde ook niemand over mijn oordopjes. Ik vind het helemáál geen afbreuk doen aan je foto's en vaak voegt het zelfs een persoonlijke touch aan de foto's toe: de band tussen diegene die er op staat en zijn of haar muziek. Foto één mag dan wel niet helemaal perfect zijn maar het lijkt wel alsof ze gewoon is aan het wegdromen bij wat ze luistert.

Dus ik zou zo zeggen, laat je niet kisten door het sneeuwballeneffect hier Haha! , want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.

Maargoed, als ik dan toch nog iets moet zeuren: volgens mij heeft de persoon ook een voorkant Haha! Haha! Die kan vast ook heel mooi op de foto, want nu is het een beetje veel van hetzelfde. En je hoeft je model niet altijd tegen een boom of riet aan te planten (al pakt de boom hier mooi uit hoor, maar het riet op de laatste stoort me). Ok complimenten voor het model trouwens, want ze zet steeds een andere gezichtsuitdrukking neer.
Ik zou zeggen, ga zo door, maar wees ook niet bang om af en toe iets nieuws te proberen en je model zeg maar 'puur' op de foto te zetten, zonder teveel omgeving. Lachen

Dat vind ik zo'n goedkoop antwoord, verzin eens iets anders. Het eerste wat ik zag (zonder het commentaar te lezen) was het oordopje. Een dopje hoeft niet storend te zijn, maar in dit geval vind ik het wel storend. Dit zijn geen "straat" foto's, deze zijn echt geposeerd. Zonder oordopje zijn ze denk ik nóg mooier. Veel fototechnisch commentaar kan ik je helaas niet geven want daar ben ik niet zo in thuis.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:47

Lest schreef:
Gearl schreef:

Dat vind ik zo'n goedkoop antwoord, verzin eens iets anders. Het eerste wat ik zag (zonder het commentaar te lezen) was het oordopje. Een dopje hoeft niet storend te zijn, maar in dit geval vind ik het wel storend. Dit zijn geen "straat" foto's, deze zijn echt geposeerd. Zonder oordopje zijn ze denk ik nóg mooier. Veel fototechnisch commentaar kan ik je helaas niet geven want daar ben ik niet zo in thuis.

Haha, oke, jammer Tong uitsteken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:54

Gearl schreef:
want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.
Commentaar precies Knipoog We geven tips om de volgende foto's nóg leuker te maken. Als je foto's op bokt plaatst, is het de bedoeling om commentaar te geven. Niets sneeuwballen effect. Ieder z'n eigen mening. Tuurlijk kan een ander soort belichting ook mooi zijn, maar zeker met beginnende fotoshoots is dit een puntje waar ze moet op letten.

En net zoals jettie zegt; Tuurlijk, een oordopje kan de band tussen muziek en diegene versterken, maar hier is totáál niets van muziek aanwezig. Sterker nog, ze staat in de open natuur te poseren, dan is een oordopje precies uit een ander plaatje gehaald. Zo krijg ik een beetje het gevoel dat het plaatje niet helemaal correct is.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:28

Soet schreef:
Gearl schreef:
want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.
Commentaar precies Knipoog We geven tips om de volgende foto's nóg leuker te maken. Als je foto's op bokt plaatst, is het de bedoeling om commentaar te geven. Niets sneeuwballen effect. Ieder z'n eigen mening. Tuurlijk kan een ander soort belichting ook mooi zijn, maar zeker met beginnende fotoshoots is dit een puntje waar ze moet op letten.

En net zoals jettie zegt; Tuurlijk, een oordopje kan de band tussen muziek en diegene versterken, maar hier is totáál niets van muziek aanwezig. Sterker nog, ze staat in de open natuur te poseren, dan is een oordopje precies uit een ander plaatje gehaald. Zo krijg ik een beetje het gevoel dat het plaatje niet helemaal correct is.

Hier heb je ook gelijk in, maar kom op zeg; er zijn mensen die hier gewoon alleen maar 1 ding neerzetten: 'geen oordopjes' en dan nog een heel l.ulverhaal erachteraan waarom niet. Het is wel voldoende als 1 iemand dat zet. De TS heeft veel meer aan 50 verschillende tips dan aan 50 dezelfde. Knipoog na 1x heeft ze dat heus wel door.

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:33

Ik vind dat die oortje bij foto 1 juist goed past. Ja
Bij al de andere foto's dan weer niet.
Voor de rest mooie foto's en zeker een mooi model. Haha!