[foto] Het "bijna" eindresultaat van reclamefotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: [foto] Het "bijna" eindresultaat van reclamefotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:19

Heey !

Mooie foto's
Ik denk toch dat ik voor de 3e ga Lachen
Het lettertype past erbij en je krijg echt het earl grey gevoel Knipoog
De eerste is iets te gewoontjes en de tweede heeft net niet dat extra Haha!
Maar de foto's opzich vind ik erg goed gelukt.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 10:18

Ja Nagelbijten / Gniffelen Photoshoppen moeten we nog even leren Vork

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:29

Ik ga voor de 2e! 1e vind ik niets... te flets/slap, ook door gele lamplicht. 2e is lekker fris en zomers, ziet er lekker uit! 3e is ook mooi maar wat oubollige/ouderwetse sfeer, ik ben geen thee-drinker dus misschien dat ik 't daarom niets vind. De 2e springt er echt uit Ja

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:08

De eerste vind ik heel mooi en sfeervol.
De tweede vind ik ook wel mooi maar ik mis iets ,ik weet zelf niet wat ? Tong uitsteken
De derde vind ook mooi maar de theepot iets minder. Nagelbijten / Gniffelen

Voor de rest nog veel plezier. Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:59

none schreef:
Gearl, dat theedoosje inderdaad, maar we weten eigenlijk niet hoe dat appart bewerkt moet worden. Het kommetje, tja het is leeg ja, hjeb je helemaal gelijk in. Maar we moesten er nog iets bij hebben vonden we zelf, eigenlijk was dat voor het theezakje, maar het theezakje buiten de thee leek ook niet mooi. Het kommetje is nu eigenlijk meer blijven staan als opvullen en het hoort toch wel een beetje bij thee. Maar ik ben het met je eens dat eht nogal raar lijkt zo, hebben we verder eigenlijk neit genoeg aan gedacht Bloos

Tekst ja Bloos Dit was de eerste keer dat we met photoshop werkten. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd een goede tekst te nemen, maar we wisten niet goed hoe we dit konden veranderen. Bedankt voor je commentaar en tips!

Ik had mijn commentaar een beetje snel afgewerkt want halverwege moest ik eten, maar aangezien het nooit kwaad kan zal ik nog even wat extra tips geven... Wellicht heb jij of iemand anders er nog wat aan. Lachen
- Delen van een foto apart bewerken kun je op een aantal manieren doen: de simpelste is door je foto te openen en dan te klikken op layer -> duplicate layer -> ok. of laag -> dupliceer laag -> ok als je een nederlandse photoshop hebt. Dan heb je je foto twee keer en de bovenste kun je dan gaan bewerken terwijl je alleen let op dat gedeelte dat je mooi wilt krijgen. Bij de fruitfoto en het theedoosje volstond gewone brightness/contrast, maar dat moet je per foto bekijken. Daarna gum je met de gum alles van die laag weg, behalve dat gedeelte waar het om ging. Als hulpmiddel om alles weg te krijgen kun je het volgende doen: klik op de bewerkte laag, ga naar layers -> layer style -> color overlay en selecteer bijvoorbeeld 50% en klik op ok. Dan krijgt die laag een rode tint en zie je precies waar nog rood is achtergebleven. Je kunt dit effect dan weer uitzetten door weer naar layers -> later style -> color overlay te gaan, en dan het vinkje bij 'color overlay' uit te zetten.
Op deze manier delen van foto's bewerken verkies ik boven het bewerken door middel van selecties, want hierbij kun je met allemaal verschillende hardheden van de gum kiezen en zo heel precies uitgummen wat niet nodig is.
- wat een heel handig hulpje bij tekst in photoshop is, is het 'character'-venstertje, dat je kunt oproepen door window -> character. Daar kun je allerlei dingen instellen zoals de regelafstand en afstand tussen de letters: zo kun je ineens veel meer verschillende dingen met een lettertype. Letters die namelijk meer of minder uit elkaar staan dan normaal geven vaak een heel chique effect Ja
- tenslotte, wat me opviel bij jou is dat je je eigelijk alleen maar concentreert op het onderwerp, de thee dus. Maar wat voorál bij reclamefotografie heel belangrijk is, is het totaalplaatje! Dat houdt in dat álles moet kloppen, inclusief de achtergrond. En die ben jij bij één en drie vergeten: een kale achtergrond ziet meestal veel minder mooi uit dan bijvoorbeeld een gezellig haardvuur en dergelijke. Nu snap ik wel dat je bij 1 de eenvoud wou benadrukken, maar dan had je beter kunnen gaan zoeken naar een spierwitte achter- en ondergrond, wat gelijk mooier staat. Wat betreft 3: het is vaak lang zoeken naar een geschikte achtergrond maar wat vaak helpt is associatie: waar denk ik aan bij thee? Earl Grey is volgens jou dus oud en vertrouwt, wat associeer jij daar bij? Ik denk dan aan 'thuis' en dan kun je weer denken aan dingen als een haardvuur of een gezellig salontafeltje met een mooie bank op de achtergrond en een schilderij, en dergelijke. Wat meestal wel helpt is een leeg vel papier pakken en alles opschrijven wat in je hoofd komt bij een bepaald onderwerp, en dan gaan wegstrepen wat je niet kunt gebruiken. Werkt goed. Ja
Maar ehm, dat laatste verklaart dus ook waarom ik twee het beste vind. Er is meer aan het totaalplaatje gedacht Lachen

Hihi, sorry voor de heeele lange tekst Haha! En ik ben waarschijnlijk te laat hiermee, maar mocht je ooit nog een opdracht als deze krijgen heb je hier hopelijk wat aan. Voor alle vragen mbt fotobewerking en dat soort dingen kun je natuurlijk altijd nog pb'en Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:33

Bedankt Gearl!
Nu kunnen we het inderdaad niet meer veranderen, maar ik kom zulke dingen vast nog vaker tegen. Dat kan ik dit in ieder geval meenemen! De achtergrond is moeilijk vind ik, het moet niet afleiden, de aandacht meot toch gericht blijven op de thee, maar het moet wel mooi zijn Nagelbijten / Gniffelen Ik heb hiervoor eerder ook al meerdere tips gekregen dus ik hoop dat in volgende foto's beter te kunnen doen.

Bedankt!