[FOTO] Dolfijnerij dromerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Re: [FOTO] Dolfijnerij dromerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:44

-Langere sluitertijd en statief.
-Slepen;
Je 'richt' op een lichter stuk, dan hou je het knopje om de foto te maken HALF ingedrukt, en sleep je het licht soort van naar de donkerdere plek.
Moeilijk uit te leggen Nagelbijten / Gniffelen

Er zijn vast nog wel andere (betere) manieren, maar die ken ik zelf niet dus kan ik ze ook niet uitleggen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:48

Paardenmaf1 schreef:
Maken jullie me nou treurig of wat? Ik heb gewoon me best gedaan op die foto's, okee ik weet dat ze niet super zijn of wat... Huilen en ik wéét dat ik een barslecht fototoestel heb (van kodak!) maar dan willen jullie toch niet zeggen dat de foto's gelijk maar naar de prullenbak toe moeten? SNIK! BOEHOEH! Boos!

ik heb ook een toestel van kodak Tong uitsteken de dc215 zoom (heeeeel oud Tong uitsteken )

ik vind de foto's wel leuk hoor Ja
mijn vader heeft toendertijd foto's gemaakt van de dolfijnen daar die waren echt poedersuiker. overbelicht door t raam onscherp bewogen noem maar op.
deze zijn echt tien keer beter vind ik Ja
gewoon zo doorgaan je wordt vanzelf zo goed dat iedereen hier je foto's ook super vind Knipoog Tong uitsteken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:51

astridjhu schreef:
Paardenmaf1 schreef:
Maken jullie me nou treurig of wat? Ik heb gewoon me best gedaan op die foto's, okee ik weet dat ze niet super zijn of wat... Huilen en ik wéét dat ik een barslecht fototoestel heb (van kodak!) maar dan willen jullie toch niet zeggen dat de foto's gelijk maar naar de prullenbak toe moeten? SNIK! BOEHOEH! Boos!

ik heb ook een toestel van kodak Tong uitsteken de dc215 zoom (heeeeel oud Tong uitsteken )

ik vind de foto's wel leuk hoor Ja
mijn vader heeft toendertijd foto's gemaakt van de dolfijnen daar die waren echt poedersuiker. overbelicht door t raam onscherp bewogen noem maar op.
deze zijn echt tien keer beter vind ik Ja
gewoon zo doorgaan je wordt vanzelf zo goed dat iedereen hier je foto's ook super vind Knipoog Tong uitsteken

JIJ weet hoe je iemand GELUKKIG moet maken! Me avond is weer goed! Zat een beetje in de zorgen maar door de tips is mijn hum weer gestegen!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 19:55

Paardenmaf1 schreef:
Soet schreef:
Ik vind ze nu persoonlijk ook niet je van het Nagelbijten / Gniffelen Maar goed.

Vooral de plantjes die rondzwieren storen gewoon ontzettend, geen enkele foto is mooi scherp, en volgens mij heb je buiten de laatste foto alles door glas getrokken. Buiten de laatste, vind ik ze niet zo geslaagd, eerlijk gezegd...

Die plantjes: dat zijn algen die het water schoonhouden (bacteriën) en mijn camera is maar 4 megapixel.

Door het glas getrokken: Ja, maar ik heb ook geprobeerd om de reflectie van de camera tegen te gaan, want anders wordt het dubbel zo lelijk!

Onscherpte: bijna alle dolfijnen zwemmen constant heen en weer (behalve Skinny die soms ligt te slapen!) en dat maakt het zo moeilijk om ze op de gevoelige plaat te krijgen!

Ik kan jullie verzekeren, ik héb foto's van dolfijnen die ik maar NIET post, want die zijn pas écht ERG! (vlekkerig en met heel veel beeldruis. Bovenstaanden zijn juist enkele van de betere!

Huilen van het lachen

Trouwens maar goed dat je maar 4 megapixels hebt, anders hebben we nog meer plantjes. Clown

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 19:55

Trouwens Astridjuh mooie site van je met die tekeningen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:03

Paardenmaf1 schreef:
JIJ weet hoe je iemand GELUKKIG moet maken! Me avond is weer goed! Zat een beetje in de zorgen maar door de tips is mijn hum weer gestegen!

Ik denk dat jij nodig eens moet leren hoe je met commentaar op moet gaan. Je wil alleen maar horen dat je super goede foto's maakt.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:04

Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Ik ga mee met het commentaar op de foto's.
Welke camera heb je?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:06

Natasja91 schreef:
Mag ik vragen hoe oud jij bent?
Ik ga mee met het commentaar op de foto's.
Welke camera heb je?

Ben 32 jaar, heb een Kodak EasyShare C310 met 512MB SDkaart, 16MB intern geheugen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:09

..
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 04-06-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:09

Kan je dat proberen je íets volwassener te gedragen qua verdragen van goedbedoeld commentaar Nagelbijten / Gniffelen ?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:10

Anoniem schreef:
Kan je dat proberen je íets volwassener te gedragen qua verdragen van goedbedoeld commentaar Nagelbijten / Gniffelen ?

Dat wilde ik ook gaan zeggen Nagelbijten / Gniffelen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:10

Anoniem schreef:

je bent me net voor met dit commentaar Nagelbijten / Gniffelen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:11

Okee. Sorry, zal me inhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:12

Ik denk zelf niet dat je tekening in dit topic thuishoort, UK is bedoeld zodat anderen opbouwde reacties op jouw werk kunnen geven, niet om steeds meer ander werk in je eigen topic te posten. (Het zou toch ECHT verstandig zijn wanneer je eens de regels van UK doorlas. Scheve mond )

Daarbij, probeer je eens anders op te stellen, want om eerlijk te zijn had ik je geen 32 geschat.
Wees realistisch en kritisch (maar eerlijk!) ten opzichte van jezelf en je werk, denk niet dat jij of je werk perfect is.
Als mensen goedbedoeld commentaar geven kan dat hard overkomen als je je foto's perfect vindt, maar probeer nou ipv dat te en / of een zielig bedoelde reactie te plaatsen en / of foto te plaatsen waarvan je weer roept dat hij zo mooi is - gewoon eens die mensen te bedanken voor hun tijd en de reacties, en probeer ervan te leren.

Daar wordt je alleen maar beter van (en van wat jij nu doet; je niets aantrekken van goedbedoelde tips en commentaar en gekwetst reageren, wordt je dat absoluut niet.)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:22

Tekening is al verwijderd zoals je kan zien. Aan alle tips had ik zeker wat aan Lachen Kan ik van leren en ik moet iets meer fotoboeken aanschaffen. Wat trouwens een leuke fotosite is, is http://www.zoom.nl http://www.smugmug.com (zeer professioneel!) ed.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:25

Zo ben ik trouwens altijd al geweest hoor, kan altijd moeilijk tegen (zware) kritiek, denk altijd dat ik alles fout doe... dacht eigenlijk dat die foto's (anderen thuis vinden 'm wél mooi!) ook goed bij jullie vielen, maar dat valt op het moment een beetje tegen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:27

Waarom plaats je foto's als je niet tegen kritiek kunt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:29

Dacht dat ze wel ok waren, maar dat blijken ze dus niet te zijn. Oja: zit nu ook bij photobucket.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:34

Paardenmaf1 schreef:
Die plantjes: dat zijn algen die het water schoonhouden (bacteriën) en mijn camera is maar 4 megapixel.

Door het glas getrokken: Ja, maar ik heb ook geprobeerd om de reflectie van de camera tegen te gaan, want anders wordt het dubbel zo lelijk!

Onscherpte: bijna alle dolfijnen zwemmen constant heen en weer (behalve Skinny die soms ligt te slapen!) en dat maakt het zo moeilijk om ze op de gevoelige plaat te krijgen!

Ik kan jullie verzekeren, ik héb foto's van dolfijnen die ik maar NIET post, want die zijn pas [b][i]echt[b][i] ERG! (vlekkerig en met heel veel beeldruis. Bovenstaanden zijn juist enkele van de betere!
Het gaat ook niet om het feit dat het zo moeilijk is, of dat de plantjes hun nut hebben. maar over de foto's. Ik kan me zeker voorstellen dat het moeilijk was, maar ze zijn nu eenmaal niet zo geslaagd. Volgende keer beter.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:36

Paardenmaf1 schreef:
Okee... meiden: fotoTIPS graag... hoe maak ik de breste foto's en waar moet ik op letten! Ben nu ten einde raad! Heb me foto's uit de kast getrokken, maar niemand schijnt ze goed te vinden!

Je hebt het of je hebt het niet.
Niet iedereen kan het.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:38

Veirl schreef:
Paardenmaf1 schreef:
Okee... meiden: fotoTIPS graag... hoe maak ik de breste foto's en waar moet ik op letten! Ben nu ten einde raad! Heb me foto's uit de kast getrokken, maar niemand schijnt ze goed te vinden!

Je hebt het of je hebt het niet.
Niet iedereen kan het.

Haha, ik heb het dus NIET! Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:38

Blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:38

Paardenmaf1 schreef:
Dacht dat ze wel ok waren, maar dat blijken ze dus niet te zijn. Oja: zit nu ook bij photobucket.

Maar dan plaats je dus eigenlijk foto's omdat je dan hoopt dat je positieve opmerkingen krijgt en dat weer even je zelfvertrouwen naar boven haalt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:41

Paardenmaf1 schreef:
Dacht dat ze wel ok waren, maar dat blijken ze dus niet te zijn.

Heb je de regels van UK nou eindelijk al eens doorgelezen? Dan zie je wat de bedoeling van UK is.
Voortaan aub altijd doen voor je ergens post, dat voorkomt een hoop gedoe (ook voor jezelf, want ik denk niet dat jij hier vrolijker van wordt).

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 20:42

Ik had dezelfde foto's een tijd geleden laten afdrukken op fotopapier en die laten zien aan kennisen. Die vonden het allemaal erg mooi. Nu hadden ze mij ook geinformeerd over Bokt.nl en dat je daar foto's kon achterlaten. Nu heb ik dus dezelfde foto's gebruikt, en ziet... het resultaat. De ene vindt ze mooi en de andere spuuglelijk!