[Foto] Mijn eerste blackfotos!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: [Foto] Mijn eerste blackfotos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:05

Ik denk dat het beeldscherm van de TS iets te donker staat. Lachen

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:09

ontzettend leuk die blackfoto's, maarre hoe doe je dat?
Op welke stand zet je je fotocamera Bloos
Ik ben dus een leek heh Clown

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:16

is er nergens een topic over blackfotos want ik zou het ook wel willen leren, en wat voor camera's je het allemaal kunt doen enz.
ik vind het trouwens erg goed gelukt voor de eerste keer.
pm mag ook hoor

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:30

Ik heb een gloedjenieuw beeldscherm, maar ik zie toch echt geen strepen Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:38

YocJe:
Wildwings schreef:
Het is een kwestie van op de juiste plek fotograferen, en dan eventueel nog wat dingen wegwerken.

Ik zelf doe het altijd door het paard op een plek te zetten waar het lichaam in het 'donker' staat, en het hoofd / hals belicht wordt door bijvoorbeeld de zon. Als je paard een buitenbox heeft kan je bijvoorbeeld je paard half in de box zetten maar met hoofd en hals eruit laten komen. Als je dan een foto maakt kan je evt. in photoshop de achtergrond helemaal zwart maken (je ziet soms nog stukjes achtergrond en stukjes die niet helemaal zwart maar meer donkergrijs zijn). Dit kan zowel met een compactcamera als met een spiegelreflex, alleen het voordeel van een spiegelreflex is dat je zelf handmatig je sluitertijd, diafragma etc kan instellen. Als je dus ziet dat je achtergrond bijvoorbeeld te licht wordt, kan je proberen je sluitertijd wat korter te zetten. Tegenwoordig kan je overigens op veel compactcamera's ook handmatig instellen. Haha!
Dit is een voorbeeld van zo'n foto die ik heb gemaakt waarbij het paard half buiten, half binnen staat (kwaliteit is achteruit gegaan door uploaden bij mijnalbum, maar het gaat nu even om het idee) http://www.mijnalbum.nl/Foto=HO7MFXE4

Ook kan je natuurlijk van een 'gewone' hoofdfoto de achtergrond zwart maken in Photoshop, maar dat is een rotkarwei en gaat vaak veel minder mooi. Ook ziet het er door de schaduwen etc dan vaak minder natuurlijk uit. Knipoog

Edit: Op de bokt wiki staat er ook een heel arkikel over realiseer ik me net Clown http://www.bokt.nl/wiki/fotograferen

Girlgamer schreef:
Ik heb een gloedjenieuw beeldscherm, maar ik zie toch echt geen strepen Clown.

Dat heeft niets met een neiuw of oud beeldscherm te maken, maar met hoe licht of donker je scherm ingesteld staat. Mijn scherm thuis staat zo dat ik alle soorten grijstinten precies goed kan zien (als je wilt, zoek ik even op hoe je dat goed in kan stellen) maar ik zie duidelijk de achtergrond nog. Je scherm staat waarschijnlijk te donker ingesteld Knipoog

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:23

Nu ik hier beneden op de andere pc zit zie ik het ook, je ziet bolletjes en vlekjes en het lijkt zelfs of het regent, terwijl op mijn eigen pc zijn ze echt fantastisch mooi en helemaal zwart!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:52

Deze zal WW wel bedoelen:

Afbeelding

Voor de mensen die het niet kunnen lezen:
Voor optimale weergave stelt u het contrast en de helderheid van uw monitor zo in, dat alle 10 tinten grijs duidelijk te onderscheiden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 09:52

Die bedoelde ik inderdaad Haha! Haha!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:55

Bedankt iedereen. Knipoog
Ik heb mijn beldscherm eens even een stuk lichter gemaakt, hopelijk nu hetzelfde als jullie Vork
En ik heb de fotos direct bewerkt:
Is het zo beter? Bloos

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:00

Ja beter, maar imo hebben echt goede blackfoto's niet zoo veel bewerking nodig Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 06:17

Mijn brightness staat op 85, contrast op 45, ik zie in de balk met grijstinten iedere tint perfect.. maar ik zie toch echt veel stippen en krassen op je 'zwarte' achtergrond? Nagelbijten / Gniffelen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 00:28

Ik vind ze mooi voor de eerste keer.. Maar ik ben een leek qua fotografie.. Ik zou het zelf ook wel willen maken maar ik zou echt niet weten hoe dat met die van mij moet Boos!