[Tek] Spirit in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: [Tek] Spirit in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:22

Prachtige tekening, die vlechtjes zijn inderdaad heel mooi gelukt! Alleen vind ik het oog een beetje 'leeg' of is dat niet zo?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 13:53

AstraGirlie schreef:
Prachtige tekening, die vlechtjes zijn inderdaad heel mooi gelukt! Alleen vind ik het oog een beetje 'leeg' of is dat niet zo?
Het kan natuurlijk zo dat jij dat zo ziet, tenslotte kijk je allemaal op een andere manier naar een tekening Lachen

Op de foto van de tekening valt het wel een beetje weg, maar het onderste deel van het oog heb ik een bruine weerschijn gegeven om het toch tot leven te brengen.
Dit is het oog van de referentiefoto:
Afbeelding

Dat is op de foto erg donker. Ik wilde de sfeer van het plaatje niet veranderen door er zelf lichtvallingkjes aan te brengen omdat dat een andere uitstraling zou geven. Het wat donkere oog geeft een wat intieme, integere uitstraling die ik wilde behouden. Vroeger bracht ik wel altijd highlights aan ook al waren die op de foto niet aanwezig, omdat ik vond dat dat hoorde, Maar in dit geval leek het me beter passen zo.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:53

Ik begrijp je volledig! Je kan tenslotte maar tekenen wat je ziet...Al zou het bij kriebelen denk ik Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:49

Ik had al eerder willen reageren maar het internat at mijn comment op. Koe
Het realisme zelf spreekt me niet zo aan, te meer omdat het alles behalve mijn smaak is maar technisch zit dit portret goed in elkaar. Het nadeel van het ontbreken van achtergrond vlak je uit door de nadruk op het hoofd te leggen en de rest wat minder sterk neer te zetten, erg goed gedaan. Het portret heeft een zachtaardige indruk, wat ik erg fijn vind om naar te kijken. Technisch zit het prima in elkaar, al krijg ik stilaan de indruk dat je een voorkeur voor haflingers hebt (haha, how obvious). Vork

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:42

Tnx Jorieke, ik weet dat realisme niet je smaak is en waardeer het daardoor des te meer dat je er objectief naar kijkt Lachen

Ik heb trouwens niet echt een voorkeur voor haflingers hoor Knipoog , maar doordat ik in het haflingerwereldje zit komen daar regelmatig opdrachten uit. Ik teken het liefst zo veel mogelijk verschillende paarden, dat houdt de routine buiten de deur Lachen
Mijn volgende opdrachten zijn in elk geval geen haflingers, maar weer hele andere typen paarden en pony's Haha!

Voor mijzelf ga ik me de komende tijd qua tekeningen specifiek richten op het westerngebeuren (en dan vooral veel aktie Vork ). Voor mij is dat een mooi tegenwicht op de portret-opdrachten.
Ik zit vol spetterende ideeën maar helaas zitten er maar een beperkt aantal tekenuurtjes in een week.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:36

Weer een schitterende tekening! Leuk dat je je nu ook op actie gaat richten, ik neem mezelf dat ook steeds voor maar het komt er maar niet van.