[FOTO] Hond en omgeving.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Hond en omgeving.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:27

Daar ben ik wel benieuwd naar inderdaad! Lachen

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:28

x_Marr schreef:
Lin4Life schreef:
mooie foto's lottah!

Die betere camera komt er wel tijdens je opleiding..
Als iedereen nou ff OPBOUWENDE kritiek geeft, dan kan je er tenminste iets mee.

je kan haast geen opbouwende kritiek geven bij een camera die alleen een automatische stand heeft Huilen van het lachen
de rest hebben we al gezegd; leuker onderwerp zoeken, compositie anders doen

en opleiding is er om NOG MEER over fotgrafie te weten te komen denk ik.

IDD diafragma en sluitertijd instellen kan iedereen wel leer je in 5 minuten en 5 minuten oefenen. maar fotografie is veel meer dan dat.

edit: idd benieuwd naar die andere. heb ze nog niet gezien dacht ik.
Laatst bijgewerkt door Foresttravel op 20-04-07 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:28

Lot je hoeft je niet te verdedigen Knipoog Je bent aangenome op je school he Knipoog Das het belangrijkste!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:30

Afbeelding
Een van de foto's waar ze enthousiast over waren...
Afbeelding
Nog een...

Ik moet nu eten, zal er later nog een paar posten...

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:32

ow die, mja 1e is jammer van dat randje links. had ik ff weggecropt want is wel storend. verder had ik de camera iets anders gehouden, de kat vind ik qua compositie niet erg boeiend, en licht vind ik storend. dan helemaal belichten of donker laten.
(je wou echt commentaar, hier heb je het)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:31

nou op die foto's heb ik dus niets anders dan lovende woorden gekregen Knipoog Wss omdat zij wel beseffen dat ik nog veel moet leren, en jij verwacht dat ik perfecte foto's lever...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:37

Met lovende woorden kom je niet ver als je foto's 'maar' middelmatig zijn.
Wel jammer dat je beetje agressief reageert op commentaar/kritiek maar ja, de waarheid moet toch wel gezegd worden. Je foto's in je beginpost zijn eigenlijk helemaal niet mooi. Dat je bent toegelaten tot dat opleiding betekent niet direct dat je goed kunt fotograferen Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:39

maar je moet wel een zeker talent hebben(in meer of mndere mate Knipoog) en dat moet door zo'n opleiding ontwikkelt Knipoog t is gewoon onmogelijk om met mijn camera perfecte foto's te maken...

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:50

Amethyst_ schreef:
maar je moet wel een zeker talent hebben(in meer of mndere mate Knipoog) en dat moet door zo'n opleiding ontwikkelt Knipoog t is gewoon onmogelijk om met mijn camera perfecte foto's te maken...

Joh, talent heb ik ook niet. en mijn foto's zijn ook nog onder de maat.
maar jij hebt nog veel te leren. en dat er anderen op die foto's lovende
woorden hadden zegt niks. zet ze maar eens op DPZ. kijken wat voor reacties je dan krijgt

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:05

Ik snap je niet. Als je foto's plaats op een forum als dit, dan verwacht je toch kritiek te krijgen? En dan moet je ook wat met die kritiek doen. Anders heeft het helemaal geen zin. Kijk er dan alleen zelf naar even denk maar dat het de perfecte foto is.

Persoonlijk vind ik de foto's die je als eerste hebt geplaats bagger. En dan niet over de kwaliteit van de foto zelf, maar door de compositie, net als forresttravel zei. Aan de kwaliteit van de camera kun je niets doen, maar de compositie heel veel.

De eerste foto van de foto's die je op school hebt ingeleverd vindt ik echt heel mooi. Het linker stuk dat zo open is vindt ik eigenlijk juist heel mooi doordat het de holle lijn accentueerd. De foto van de kat vindt ik verschrikkelijk. Overbelicht en te druk. Als je iets anders was gaan zitten, iets meer naar links denk ik, was het interessanter geweest.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:06

x_Marr schreef:
Ze geeft alleen een tip hoor.. Scheve mond

Je moet je camera leren kennen.. das logisch.. ik had hiervoor ook een compact camera met alleen een automatische stand, maar daar kwamen soms ook mooie foto's uit..

Gewoon een wat leuker onderwerp zoeken Knipoog

FT is van het andere geslacht hoor Knipoog

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:07

wat ik bedoelde aan de linker kant is dat je een hoekje ziet van een stuk ernaast. dat had ik weggecropt.

edit: Idd laatste keer dat ik controleerde nog wel Vork

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:20

Sorry, maar ik ga helemaal met Foresttravel mee. Het valt mij eerlijk gezegd tegen van de opleiding, dat die jou foto's lovende woorden toespreken. Klinkt heel hard, maar er zijn zóveel mensen die wat met fotografie willen gaan doen, die veel meer ervaring en weet ik het wat allemaal hebben. Dan snap ik niet waarom ze ook slechtere kwaliteit fotografen tot die opleiding toelaten....

Ik vind je foto's echt niks, sorry. Overbelicht, te druk, storende composities en dergelijken. Foto 1 van je 2e post met foto's vind ik ook erg saai. Je hebt een slechte camera zeg je, maar JIJ bepaalt nog altijd zelf de compositie, en dat doet niet je camera. De composities vind ik ook niet mooi, dus dat zou je sowieso al kunnen verbeteren. Denk echt beter om de achtergrond, en fotografeer met de zon mee in plaats van ertegenin.

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:26

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:31

Dan zal het ook een kwestie van smaak zijn... want ik vind de eerste paar foto's helemaal niks
En zo te zien heeft diegene een vééél betere camera dan ik...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:31

Sowieso Knipoog Je hebt je standpunt ondertussen wel duidelijk gemaakt... Dus laat t dan ook... Maar ik ga hier in dit topic niet meer daar over zeggen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:34

Maar ik ben wel benieuwd waarom je voor de opleiding fotografie hebt gekozen? Ik zie het in je profiel ook niet bij hobby's staan.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 19:37

Dus als ik mn profiel eenkeer niet aanpas is het meteen apart? Tong uitsteken

Ik ben altijd al creatief ingesteld geweest... Ik had helaas niet het geld voor een duurdere camera dan 100 euro Tong uitsteken Maar mijn intresse gaat er steeds meer naar uit! Ik heb er zeker veel in te leren Knipoog Maar zoals ze op school ook zeiden; voor een beginner komt er zeker wat leuks uit... en ik moet nog veel leren; zeker Haha! Maar ik dacht dat bokt zo af en toe nog aardig kon zijn, maar helaas Knipoog Ik ga wel vragen of er een slotje op mag... ik kan heus wel tegen commentaar, maar afkraken niet Knipoog Zelfs als je er niks aan vind is dat op een subtiele manier te brengen Knipoog

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:52

Mja, de camera van diegene is een instapmodel spiegereflex valt nog mee dus. maar ok, succes ermee. maar vind het appart dat de school je toelaat als beginner, hoe weten hun nou dat het geen vlaag is en het zo weer over is. Maar succes met je foto carriere, ik heb net wat geschoten en ga dat ff beloeren en in mijn fotoalbum gooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 20:56

@TS: je zou ook ópen kunnen staan voor de kritiek die hier geleverd is. Er wat mee kunnen doen. Doel ik niet eens op de kwaliteit van de foto's, slechte kwaliteit kan een foto zelfs sfeer geven. Maar aan dingen als compositie en onderwerpkeuze kun je nog altijd zelf wat veranderen. En ook deze zijn waardeloos.

Zo, doe ermee wat je wilt maar ga alsjeblieft niet arrogant je foto's posten om vervolgens niets te doen met de geleverde kritiek en alleen te roepen dat je toevallig fotografie gaat studeren en dat je met jouw camera nu eenmaal geen goede foto's kunt maken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:32

Ik doe er ook heus wel wat mee... T gaat mij gewoon om de manier waaróp er dingen gezegd worden... Ik sta heus wel open voor kritiek, behalve als het gewoon bot gebracht wordt...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 22:11

Ik heb je anders nog niet horen reageren op de adviezen die je gegeven zijn. Ik heb je alleen nog maar horen schoppen tegen alles dat gezegd is.

Maar veel plezier met je opleiding, en als je wat meer geleerd hebt willen we graag je nieuwe foto's zien.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 23:54

Bij deze even het berichtje waar je al het hele topic over zit te vissen:
Je foto's zijn in 1 woord: GE-WEL-DIG!
Snap niet waarom jij nog niet voor National Geographic of Discovery foto's mag maken! Meis, jij gaat het HELEMAAL maken in de fotowereld!

Zo, nu lees je wat je graag wilt lezen.
En mijn mening over je foto's? Oefenen, oefenen, oefenen. En dat heel vaak en heel lang. En ja, je hebt een minder goede camera, en ja, je krijgt een betere, maar onthou, jij bepaald nog altijd de positie, kijkt naar de lichtinval, zorgt voor scherpte/diepte, kijkt naar leuke invalshoeken en ga maar door. Als je daar moeite mee hebt (waar je foto's naar MIJN mening wel naar uitwijzen) kun je nog een canon EOS 400D in je tengels hebben, maar dan krijg je nog flutfoto's.
Dus... mijn advies, oefenen tot je geen foto meer kunt zien Haha!
Succes.

gelukkig leven we in een democratie en kan ik mijn ongezouten mening gewoon geven Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 06:41

Maar zoals jij t zegt komt t al stukken anders over meid Knipoog Jij zegt gewoon dat ik moet oefenen Knipoog Heel veel... ja dat weet ik ook, en je bent nooit te oud om te leren etc. Ik wil heus niet horen dat mn foto's perfect zijn... Maar dat heb ik meerdere keren duidelijk proberen te maken Knipoog

edit; ze laten je denk ik niet voor niks toe op een opleiding met vrij strenge toelating Knipoog Foto's in dit topic is gewoon minder 'werk' van mij, dus dan lijkt met misschien meteen alsof ik dr helemaal niks van kan Knipoog Maar iedereen heeft zo zn mindere momenten toch Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:35

Amethyst_ schreef:
Maar zoals jij t zegt komt t al stukken anders over meid Knipoog Jij zegt gewoon dat ik moet oefenen Knipoog Heel veel... ja dat weet ik ook, en je bent nooit te oud om te leren etc. Ik wil heus niet horen dat mn foto's perfect zijn... Maar dat heb ik meerdere keren duidelijk proberen te maken Knipoog

edit; ze laten je denk ik niet voor niks toe op een opleiding met vrij strenge toelating Knipoog Foto's in dit topic is gewoon minder 'werk' van mij, dus dan lijkt met misschien meteen alsof ik dr helemaal niks van kan Knipoog Maar iedereen heeft zo zn mindere momenten toch Haha!

Maar hier heb je toch ook de foto's laten zien die je hebt meegenomen naar je opleiding? Dus ik geloof niet dat dit dan ineens 'minder' werk zou zijn.

Maar idd, ga veel oefenen; en dan vooral aan de punten die jijzelf kan veranderen en niet aan de camera kan liggen. Maar ik val in herhaling.. Lachen