[FOTO] Selectie paardenfoto's - tips gevraagd!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Selectie paardenfoto's - tips gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:58

Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, ik zit hier op een beeldscherm...

Maar toch een aantal dingetjes die meopvallen, niet aanvallend bedoelt.

op foto 4 en 6, vind ik de kleuren wel ok maar de paarden worden niet echt van hun voordeligste kant weergeven...

Vooral op 6, met de oren naar achteren, en ook vanwege de ramsneus had ik de foto vanuit een andere hoek proberen te nemen, zodat het paard iets voordeliger uitkomt, maargoed dat had mss ten koste gegaan van de lichtval die wel mooi is op die foto.

Bij 3 vind ik de schaduw op de hals storend, maar mss wordt dat extra geaccentueerd door het slechte contrast van dit beeldscherm (dit beeldscherm is van 1999, en het contrast is veel te hoog, en de kleuren zijn veels te donker) Ehm, verder had der wel een stukje achter weg gekunt, zodat de compositie mooier is, ik vind het niet heel storend ofzo omdat hij toch wel beeldvullend is. Maar dat stukje aan de achterkant weg, had de foto wel iets meer gegeven denk ik. Voor de rest had ik hem ook horizontaal omgedraait, zodat de beweging van links naar rechts gaat. Dat vind ik fijner om naar te kijken, omdat je leesrichting ook van links naar rechts is.

8 is wel een gaaf moment uiteraard Haha! Ik had alleen de rode gebieden op de achtergrond geselecteerd, en de verzadiging flink verminderd, dat rood springt nu wel heel erg in het oog, wat wederom wel geaccentueerd zal worden door dit beeldscherm, maar ik kan me sowieso niet voorstellen dat dat rood de foto heel erg ten goede komt.

5 vind ik echt heel gaaf, mooie compositie en een mooie achtergrond... Voor de rest vind ik je achtergronden eerslijk gezegd een beetje saai. Op de eerste foto bv had een een boom ofzo, de foto wel wat meer kleur gegeven ...

Nikki, ik heb je foto's objectief proberen te beoordelen... Ik hoop je dat nog wel enigszins 'waardeert' (ik heb iig geen kritiek gegevan omdat jij het bent ofzo...) En ik kan me wss niet nader verklaren wegens beperkte toegang tot bokt (alleen als ik bij mijn vader ben dus...)

Als je toch nog wilt reageren op mijn reactie, kun je beter een PBtje sturen, over 2 weken weet ik hoogstwss niet meer dat ik hier gereageerd heb Scheve mond

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:27

WildWings schreef:
Dankjewel! Erg leuk om te horen Haha!

Bij sommige foto's doe ik het wel, allerlei dingen weghalen, maar het hangt er ook vanaf wat de eigenaar zelf wilt. Ik zet graag een paard of pony op de foto zoals de eigenaar hem of haar kent, maar daarbij ook nog eens op zijn/haar allermooist. Dan zit er eigenlijk altijd wel iets bij Haha! Zelf zou ik het leuk vinden een paard echt te kunnen herkennen op een foto aan een bepaalde uitdrukking of kleine 'foutjes' zoals littekens en wondjes.

Een erg mooie tekening die je hebt laten maken ook, echt super! Wie heeft het eigenlijk gemaakt? Haha! Hij is echt mooi.

Bedankt voor je reactie, leuk! Haha!

heb het bij Hanneke reitsma laten maken echt heel mooi hoor we hebben het ook nog van een fries die we hebben gehad hij staat ook op de site onder ''kleurpotlood'' , en een bordercollie die we nog hebben laten maken allemaal heel mooi.
http://home.planet.nl/~hondenportret/
dit is de site van haar dan moet je op het hondje klikken en dan kan je nog meer zien.
leuk verjaardags cadeautje ofzo.:p
ik heb het gehad omdat ik geslaagd was voor me examen.
alleen het is wel 150 euro :p
zeker de moeiet waard om te laten doen

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:52

Allemaal mooie foto's maar foto 5 is bij mij favoriet. Mooi met die achtergrond er zo bij. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:10

Bedankt voor alle reacties! Ja

Zo, aan zo'n tekening zit wel een flink prijskaartje dan... maar je krijgt er wel wat voor zo te zien Ja Gaaf hoor!

Renske, och.. wat betreft fotografie kunnen we alleen maar van elkaar leren toch Knipoog Ik vind 't prima dat je reageert.

Bij foto 6, tja. Het gaat mij om de algehele sfeer- de oren heb ik al eens uitgelegd, daarbij staan ze ook niet naar achteren (maar ook niet strak naar voren Knipoog ). Ik heb bij de shoot zelf veel foto's vanaf een andere kant genomen hoor, maar ik probeer paarden op 2 manieren op de foto te zetten.. op hun 'voordeligst' (mooist), maar ook zoals ze daadwerkelijk zijn.. deze foto past bij categorie 2 Knipoog
Bij foto 4 zie ik niet zo goed wat er niet voordelig is aan de manier waarop het paard op de foto staat, om eerlijk te zijn? Bloos

Foto 3, de schaduw waar je het over hebt is hier niet te zien (en m'n instellingen staan precies goed, als 't goed is Knipoog). Verder had ik 'm indd even kunnen spiegelen om de reden die jij noemt, maar voor fotoshoots zelf doe ik dat niet omdat het paard dan niet meer 'klopt'. Je weet van je paard dat die bijv. linksvoor een bepaalde aft. heeft, als ik de foto spiegel, 'klopt' dat niet meer.
Bij 8 springt het rood ook heel erg eruit hoor.. ik ben er mee aan het prutsen, bedankt!

Van de achtergronden, lees de andere reacties in dit topic eens.. dat is nou het probleem Haha! De meesten vinden de achtergronden juist te storend, jij vind ze te saai. Zelf vind ik ze op foto 8 na erg prettig- ik denk dat dat echt een kwestie van smaak is.
Renske, heel erg bedankt voor je reactie Ja Tof hoor! Haha!