[FOTO] White

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Re: [FOTO] White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:03

Leuke foto's! Had het vorige topic ook al gezien Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:23

Muzefee schreef:
@ Fairie; Heb je nou hoofden geplakt ? Haha!

Ja Haha!

Ook bij de laatste foto. Clown Die 2de moet ik misschien alleen even overnieuw doen, die is niet helemaal in verhouding krijg ik het idee.

Foto's waar Lucy beter op staat staat Fleur minder goed op, en andersom.

[Edit] Zo klopt het iets meer?

Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:51

Vind ik veel fijner. Allebei een vriendelijke blik, leuk dat ze dan weer beide een andere kant op kijken. Ja

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:30

De nieuwe zijn iets beter vind ik.. Bloos
Vooral die laatste! Daar spring ik er véél meer uit..
Ben nogsteeds niet echt tevreden over mijn face maargoed.. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:31

Toen ik je oproepje las verwachte ik een enorme super shoot, voor op de cover van een blad verwachte ik een foto die er echt uit knalt. Maar vind hete cht erg tegen vallen, heb veel betere foto's van je gezien. Mischien was het goed geweest een beetje in te flitsen zodat de schaduwen er niet waren, ik denk dat tegen de zon in fotograferen met een flitser erbij om alles in te flitsen een veel mooier resultaat had gegeven.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:44

Dit vind ik de enige foto waar ik echt naar blijf kijken. Straalt veel kracht uit.
De anderen vind ik niet sprekend genoeg. Leuke plaatjes, maar daar blijft het voor mij ook bij.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:02

Debo, inflitsen heeft met een felle zon als deze vrij weinig nut. Gister stond er echt een enorme zomer zon.
Daarbij heb ik aan gegeven dat het een school opdracht betreft (en moge het duidelijk zijn dat ik niet studeer voor fotograaf) en dat je dus gaat werken aan inhoud en uitstraling van het totaal plaatje. Vormgeving speelt daar in een belangrijke rol. Verder zo als genoemd; ik beschik niet over meer materiaal dan alleen een camera, 2 vrij goedkope lensjes en een los flitsertje. Veel meer dan dat zit er ook niet aan.

Die zon is gewoon een lastige factor. De foto's van vrijdag hebben dat veel minder, maar toen was het ook al later in de middag. Beetje jammer, maar toch denk ik aan de hand van het materiaal wat ik heb en het felle licht het maximale er uit heb gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:43

Wauw, práchtige foto's!
Vooral de laatste spreekt me echt heel erg aan.
Super gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:20

Onwijs gaaf! De foto's die erna nog kwamen vind ik een stuk beter!
Het was me niet eens opgevallen dat je hoofden had geplakt. Schijnheilig

Foto 3 van de laatst bij gekomen serie vind ik gaaf, ik blijf er maar naar kijken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:22

Ik vind de eerste toch nog altijd het beste het idee uitstralen van je dier als onderdeel van je 'outfit' zegmaar. Echt een hele leuke serie van alle drie de foto's Mireille, leuk!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:30

Fairie schreef:
Debo, inflitsen heeft met een felle zon als deze vrij weinig nut. Gister stond er echt een enorme zomer zon.

Volgens mij heeft flitsen dan juist nut, omdat het dan vrijwel alleen de donkere schaduws belicht en op de lichte delen weinig invloed heeft. Omdat je flits van de camera een andere invalshoek heeft dan de zon, kan het net de schaduwen wat minder diep maken.
Ik zou het zeker eens uitproberen mocht je hier nog een vervolg op maken. Lachen En dan ben ik ook wel benieuwd om het resultaat te zien - ik heb hier namelijk weinig praktijkervaring mee, het is bij mij vooral theorie.

Ik ben heel benieuwd: wat wil jij overbrengen met deze foto? Waarom dit onderwerp?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:42

Hangt puur van je flitsbereik af. Zoiezo moet je uitkijken met flitsen, rare vlekken in de ogen etc.

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:52

Wat een Beauty Lovers
xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:57

Shadow0 schreef:
Fairie schreef:

Volgens mij heeft flitsen dan juist nut, omdat het dan vrijwel alleen de donkere schaduws belicht en op de lichte delen weinig invloed heeft. Omdat je flits van de camera een andere invalshoek heeft dan de zon, kan het net de schaduwen wat minder diep maken.
Ik zou het zeker eens uitproberen mocht je hier nog een vervolg op maken. Lachen En dan ben ik ook wel benieuwd om het resultaat te zien - ik heb hier namelijk weinig praktijkervaring mee, het is bij mij vooral theorie.

Ik ben heel benieuwd: wat wil jij overbrengen met deze foto? Waarom dit onderwerp?

jup wat zij zegt Knipoog

deze foto bijv. klik is ook tegen het licht in, ingeflitst dan heb je geen last van vervelende schaduwen en heb je een aparte/mooie belichting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:13

Debo schreef:
deze foto bijv. klik is ook tegen het licht in, ingeflitst dan heb je geen last van vervelende schaduwen en heb je een aparte/mooie belichting.

Het illustreert inderdaad het effect, maar persoonlijk vind ik die foto weer iets te 'plat' door de invulflits, ergens tussen heel veel en heel weinig schaduw ligt de gulden middenweg Knipoog

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:22

@ Debo; Kan de foto helaas niet bekijken. Verward

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 22:30

Inflitsen heeft in deze situatie echt vrij weinig nut. Ik heb deze foto's namelijk met mijn 75-300 geschoten (waarvan de waarde's sowieso al niet meer kloppen gezien het een oude (analoge) lens op een nieuwe digitale body is) omdat ik niet zo tevreden ben over mijn kitlens. Die oude lenzen kun je gebruiken op een digitale body, en ze hebben er ook een anti shake functie op gezet, maar toch zie ik heel duidelijk met foto's met de andere lens dat het gewoon niet optimaal scherp is. Vandaar dat ik dit soort foto's liever met de 75-300 schiet. Beetje belabberde manier inderdaad, maar ik heb gewoon niet meer middelen. Dus moet het maar even doen met dat wat ik heb.

Zon van achter en dan inflitsen kan heel mooi zijn, maar wanneer ik dat gedaan zou hebben zou er een te felle zon zijn geweest en zou bovendien het gehele idee van het gevoel bij de foto wat ik wilde hebben weg zijn. En om heel eerlijk te zijn vind ik zo'n wit uitgebeten vlak van een scherpe zon een stuk viezer dan wat schaduw en verder lijkt je foto snel plat, wat Shadow eigenlijk al zegt (maar dat zal misschien persoonlijk zijn). Verder denk ik dat je wat te gericht ben op de 'fotografie-regeltjes', Debo. Zelf ben ik daar wat minder van. Maar das niet erg, verschil moet er wezen Knipoog

Een quote uit het andere topic
Citaat:
wat ik met deze foto's eigenlijk probeer te doen is zo veel mogelijk gelijkenis tussen dier en mens aan te geven. Als of je dier je accesoire bij je zelf en je kleding is. De foto's worden uiteindelijk gebruikt voor spreads van een mode reportage met als onderwerp dat dieren niet alleen je lieve knuffel zijn, maar ook je assecoire en een onderdeel van jezelf.

Vandaag alle series aan mijn docent van Styling (en Art&Copy en Vormgeef geschiedenis) laten zien, en hij vind ze erg lekker en heel geschikt voor het styling project waar ik aan werk.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:51

Het hoofd was inderdaad iets gekrompen Knipoog De andere composities geven een heel fijn vriendelijke meer open gevoel Lachen

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:11

iefke schreef:
Dit vind ik de enige foto waar ik echt naar blijf kijken. Straalt veel kracht uit.
De anderen vind ik niet sprekend genoeg. Leuke plaatjes, maar daar blijft het voor mij ook bij.

Kijk dat vind ik nou ook van die foto!