[foto] van vlinder tot vogel tot waterhond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly14

Re: [foto] van vlinder tot vogel tot waterhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:54

verography schreef:
tanya89 schreef:
Ik vind die foto van de vliegende reiger en de die van de hond het mooist, maar zoals elanor hem nu bewerkt heeft vind ik m juist niet zo mooi meer Bloos en wil die vrouw van de laatste foto wel op bokt staan dan?

dit maakt niet zo heel veel uit. Ze heeft me toestemming gegeven om verschillende foto's te maken voor de krant. Ook dit is publicatie. En de rechten zijn van mij dus mag ik de foto overal plaatsen. Wel had ik gevraagd of ze in de krant wilde toen zei ze liever niet, maar het is mijn keuze en ze weet dat ik de juiste maakt.
En dat is waar, dit is de juiste foto omdat de 3 belangrijke punten erop staan die voor een krant belangrijk is.

Dat de rechten van jou zijn is niet geheel waar. Je hebt namelijk ook het portretrecht.
Ook de redenatie dat dit de juiste keuze is omdat de drie punten die voor de krant belangrijk zijn erop staan vind ik wat krom. Het gaat niet om de krant, en wat zíj willen, het gaat erom of de persoon in kwestie in de krant wil.
Het is dus de juiste keuze voor jou, omdat jou foto in de krant komt en dat natuurlijk altijd leuk is, maar niet de juiste keuze voor haar, of anders gezegd, je hebt niet om wille van haar die keuze gemaakt. Zij heeft namelijk aangegeven liever niet in de krant (dus waarschijnlijk ook niet op internet) te willen. Lachen

Maar, genoeg daarover, laten we het over de foto's hebben! Haha!
Ze zijn niet onaardig, maar ook niet heel bijzonder en kwalitatief niet heel goed. Maar ik denk dat dat voor een aardig deel aan de camera te wijten is.
Degenen die er voor mij het meest uitspringen zijn 5 en 8, omdat daar de kleuren beter uitkomen (/niet zo flets zijn) en die foto's echt scherp zijn. Lachen

Succes nog verder! Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:59

bedankt. ja ik snap het wel van de protret recht maar ze poseerde juist voor de krant aangezien ik daar werk Nagelbijten / Gniffelen

en bedankt voor het fotocommentaar. Als ik geld heb wil ik is een keer een echte camera kopen Tong uitsteken maar dat geld zal nog lang op zich laten wachte Clown

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:06

O, wist niet dat je echt voor de krant werkte. Dat maakt het natuurlijk weer een ander verhaal. Ja

Tja, blijft lastig dat geld... Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 19:12

haha kreeg ik er maar wat voor Nagelbijten / Gniffelen is namelijk stage. Hopenlijk volgende maand als stage klaar is een freelance-contract. Lekker met me hobby geld verdienen Haha! en stoppen met me appieheinbaantje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:33

Hmmmm je mag wel wat doen aan je taalkennis voor je daadwerkelijk een contract verwacht te krijgen.... Nagelbijten / Gniffelen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 08:18

taalkennis?? is niets mis mee hoor. Denk je werkelijk dat ik ook zo voor de krant typ Verward en het freelance contract is voor de fotografische kant Knipoog ook hier hoef je niet l*llig over te doen aangezien ze bij de krant me foto's wel goed vinden omdat er op mijn krantfoto's altijd precies verteld word wat er gaande is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:15

Ok ok, als jij het zegt zal het wel zo zijn. Ik las alleen dat je stage liep op "de redactie" en aangezien je marketing & communicatie studeert, lijkt het me niet heel logisch dat je fotografe wordt voor een krant. Ik kan je alleen wél vertellen dat ze je er bij ons op de redactie direct uit zouden gooien wanneer je zo zou schrijven als je hier doet. Vandaar mijn opmerking.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 09:41

dat snap ik. Nee op een forum laat ik mijn spelfouten vaak staan (luiheid noemen ze dat blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen ) en mijn opleiding die ik nu doet is een vooropleiding. Ben nog aan het twijfelen of ik Multimediadesign, Journalistiek of iets met fotografie wil doen. Ben pas 17 dus dit was niet een difinitieve keuze voor mijn toekomst, maar gewoon een studie in breede zin om door te stromen.

P.S. is maar een huis-aan-huiskrant, die kijken niet zo naar een opleiding Clown ken iemand die hier stage liep (nu collega) en die wilde ze ook meteen aannemen. Ze had niet eens haar studie afgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:15

Aah, ja, ik werk bij een grote uitgeverij van tijdschriften, da's wel andere koek natuurlijk Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 10:29

ja, daar wilde ik eerst stage lopen, maar dat ging niet Nagelbijten / Gniffelen snap ook wel waarom. Maar ach je begint meestal klein (dus bij zo'n regiokrantje) en je gaat vanzelf hogerop. Iemand die hier ook gewerkt heeft werkt nu voor de AD.