verography schreef:tanya89 schreef:Ik vind die foto van de vliegende reiger en de die van de hond het mooist, maar zoals elanor hem nu bewerkt heeft vind ik m juist niet zo mooi meeren wil die vrouw van de laatste foto wel op bokt staan dan?
dit maakt niet zo heel veel uit. Ze heeft me toestemming gegeven om verschillende foto's te maken voor de krant. Ook dit is publicatie. En de rechten zijn van mij dus mag ik de foto overal plaatsen. Wel had ik gevraagd of ze in de krant wilde toen zei ze liever niet, maar het is mijn keuze en ze weet dat ik de juiste maakt.
En dat is waar, dit is de juiste foto omdat de 3 belangrijke punten erop staan die voor een krant belangrijk is.
Dat de rechten van jou zijn is niet geheel waar. Je hebt namelijk ook het portretrecht.
Ook de redenatie dat dit de juiste keuze is omdat de drie punten die voor de krant belangrijk zijn erop staan vind ik wat krom. Het gaat niet om de krant, en wat zíj willen, het gaat erom of de persoon in kwestie in de krant wil.
Het is dus de juiste keuze voor jou, omdat jou foto in de krant komt en dat natuurlijk altijd leuk is, maar niet de juiste keuze voor haar, of anders gezegd, je hebt niet om wille van haar die keuze gemaakt. Zij heeft namelijk aangegeven liever niet in de krant (dus waarschijnlijk ook niet op internet) te willen.

Maar, genoeg daarover, laten we het over de foto's hebben!

Ze zijn niet onaardig, maar ook niet heel bijzonder en kwalitatief niet heel goed. Maar ik denk dat dat voor een aardig deel aan de camera te wijten is.
Degenen die er voor mij het meest uitspringen zijn 5 en 8, omdat daar de kleuren beter uitkomen (/niet zo flets zijn) en die foto's echt scherp zijn.

Succes nog verder!

en wil die vrouw van de laatste foto wel op bokt staan dan?
maar dat geld zal nog lang op zich laten wachte
en het freelance contract is voor de fotografische kant
ook hier hoef je niet l*llig over te doen aangezien ze bij de krant me foto's wel goed vinden omdat er op mijn krantfoto's altijd precies verteld word wat er gaande is