Nah, eigenlijk wil ik een schilderij gaan maken. Heb inmiddels lekker twee blaadjes vol lopen schetsen, gaat lekker, maar het is nog even zoeken hoe en wat.
Maar ik heb ook al wat af. Titel van dit topic: Verbeeld een beschreven paard. Verbeelden... beelden... beeldhouwen... Beeldhouwen? Beeldhouwen!
Ik ben al een tijdje bezig met speksteen, en ik spaar de grote stukken die ik er soms afmep altijd op. Ik ben er dus met zo'n stukje aan de slag gegaan. Ontwerpje maken, steentje schuren, schuren, schuren. Toen met een piepdun beiteltje dit kleine ontwerpje erin gekrast. De kaak ligt bewust 'lager', om er nog een beetje diepte aan mee te geven. Weer schuren, schuren, schuren.
Gaatje erin, vetertje erdoor: Tadaa! (Oh, en hij is dus vrij klein, ietsje groter dan een vingernagel. Priegelen dus. Bloemtjes in de manen gingen écht niet. )
Laatst bijgewerkt door Elanor op 16-04-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vind die van marloez juist heel gaaf. Het heeft iets kunstzinnigs juist omdat het niet klopt. Ik vind de eenhoorn dus juist wel goed. De achtergrond vind ik persoonlijk wel iets minder.
Shalbo: Heel aparte stijl, ik vind de manen echt geweldig, met al die krulletjes, vlechtjes en dingetjes. Heel klassiek met de hoorn zo hoog. Ik vind het hoofdje echt héél mooi. Met de oortjes opzij en een leuk sikkie. De achterhand vind ik in vergelijking daarmee nog een beetje 'robuust.' Leuke pose zo schuin van achteren.
Marloez: Blij mee zijn en posten of niet posten hoor. Hij is inderdaad een beetje afgeraffeld. Zonde, want hij verdient zeker uitwerking. Leuk paardje, chique met de manen die meebuigen in de hals, geeft een mooie nadruk. De gespleten hoefjes zijn een leuk detail.
Eliine: Ik ga mee met Fnanne, het oogt wat druk. Orgineel is hij wel, zoals hij achter de struikjes staat de gluren. Ben benieuwd hoe hij is met kleur.
@ Samir: Omdat het nog maar een schets ik weet ik hier nog niet zo veel op te zeggen, maar ik denk alshij eenmaal uitgewerkt is dat het een heel sprookjesachtig plaatje wordt!
@ Shalbo: Oeh die wordt leuk! Ik kom er nu achter dat ik het sikje ben vergeten bij mijn eenhoorn!
@ Elanor: Dat is leuk! Misschien had je de kaak beter juist wat dikker kunnen laten dan de rest.
@ marloez: ikvind het heel leuk hoe je het element "anneer een water bevuild was, hoefde een eenhoorn enkel zijn hoef in het water te dopen om het weer kristalhelder te maken" erin hebt verwerkt. Ik denk dat de eenhoorn er een beetje "afgeraffeld" uitziet omdat je belijning niet scherp is maar "schetsend".
Wat een leuk topic fnanne Ben ook maar weer eens aan het photoshoppen geslagen naar aanleiding van dit topic, hij is wel wat anders geworden dan de omschrijving, maar een hoorn was in dit perspectief moeilijk te plaatsen
Ik moet dit topic even onthouden... Het lijkt me leuk om wat te prutsen. Gelukkig is het zo ruim opgezet. Ik zal die twee maanden echt nodig hebben. Er verschijnen hier al binnen no time een paar werken. Ik moet nog even wat inspiratie opdoen...
Samir: Heel onschuldig en verlegen, een echte eenhoorn dus .
Marloez: De achtergrond mocht wat netter afgewerkt, maar dat stoort niet echt. Ik vind je stijl super, heel sprookjesachtig!
Shalbo: Ziet er heel professioneel uit! (Heb nog niet in je profiel gekeken, misschien doe je het ook wel als beroep><) Je inspireert me in ieder geval!
elanor: Heel leuk en origineel, maar ik ben het met Marloez eens dat hij nog leuker geweest was als de wang dikker gelaten was dan de rest, nu lijkt hij op een tinker met een (prachtig mooi gelukte) hoorn .
Janique: Mooi! Leuk dat het lijkt of hij een beetje betrapt kijkt, zo van: O jee! Ben ik hier stiekem heel schuw aan het zijn, staat er iemand naar me te kijken!
Ik ga het denk ik morgen ook maar proberen! Ik heb wel eens eenhoorns getekend, maar dat was meer in de les als ik me verveelde Ik ga denk ik maar voor de pegasus!
hihi greensleaves moest wel even lachen om je reactie
Samir: Aah liefelijk schetsje, ben benieuwd naar de uitwerking!
Marloez: wat onwijs mooi geshopt, heel zacht en sprookjesachtig, de eenhoorn vind ik daarentegen wat te veel opvallen in de zin van een andere stijl.. voor de rest.. prachtig!
Shalbo: ja gewoon ontzettend leuk, doet me denken aan my little pony, maar dan in een veel mooier uitgewerkte versie.
elanor: Wouw erg leuk! Het puntje van de kaak is al genoemd.. kan je niet een deal sluiten met een wereldwinkel? denk dat dit wel verkoopt ! Ik vindhem iig errug leuk
@janique: mooi plaatje, bij mij komt meteen het idee op van "een glimp opvangen van een eenhoorn". Alsof hij ieder moment weer verder kan gaan.
@ Ania: wow. Deze vind ik helemaal geweldig. Prachtig hoe mooi en gedetailleerd het bos is. Dat je daar aandacht aan hebt besteedt vind ik super. De pose van de eenhoorn is heel orgineel. Mooi ook dat je hem net op een open plek hebt gezet en hij nog meer opvalt en in contrast is met het donkere bos. Echt klasse hoor
Ik ben ook al (ietsje) verder: beetje kleuren
Een appelschimmel! En nu maar eens diep nadenken over de achtergrond...
Elanor: Wat gaaf bedacht, is weer eens wat anders dan tekenen of fotosjoppen. Toch heb ik het idee dat je kunstwerk niet voldoet aan het standaard criteria. Ik mis echt een groot deel van de beschrijving. jammer
@ janique: eerst dacht ik WOW! het lichtinval is echt super! Maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer dingen ik ontdek die anders kunnen. Waar is de hoorn? en de bloemen? Verder vind ik het super dat je echt een spiek gevoel krijgt, je kijkt door een stuik en snap daar zie je een prachtig zeldzaam paard voorbij galopperen
@Shalbo: dankje, het is fotobewerking, dus ik teken het niet zelf he Als ik je plaatje zie zie ik een eenhoorn die in een open plek in het bos aan een waterkant staat te drinken en die doorheeft dat er iemand aankomt, vandaar dat ie ook omkijkt of ie moet vluchten. misschien een idee voor je achtergrond?
gaaf idee, kan ook niet heel goed tekenen maar ga toch oko iets proberen. heb trouwens voor school ook een opdracht (waar we volgende week aan gaan beginnen) waar ik dit eventueel mee kan doen. zou wel leuk zijn, ga eventjes kijken.
Ik heb deze vanochtend even geschetst met een balpen Ik wil hem verder uitwerken, zodat Pegasus bovenop een rots staat met golven die breken etc... Weet nog niet of ik ga verven of het bij tekenen houdt... Misschien ook een combi met photoshoppen... Ik denk er nog over