[VER] Griekenland, liefde & zon.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Re: [VER] Griekenland, liefde & zon.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 14:22

Zeer leuk verhaal en ik blijf het volgen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:40

leuk stuk, maar wel een paar opmerkingen.
Je hebt in de lucht (dus in het vliegtuig) een bereik in europa. Je kan dus niet sms-en of bellen (dus ook niet onvangen)

Wat je met condolatie bedoeld weet ik niet precies, denk condoleance (dus dat je iemand gaat condoleren als er iemand is doodgegaan)
Laatst bijgewerkt door Mri op 29-03-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 09:57

Leuk verhaal!
Af en toe wat spelfoutjes, maar dat stoort niet heel erg.
En zoals Marietje zegt, waarschijnlijk bedoel je condoleance ipv van condolatie.
Ga zo door Lachen

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:53

Tess, het zou wel leuk zijn als je in een iets vlotter tempo doorschrijft, zodat je een beetje meer in het verhaal blijft Lachen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 15:19

whehe Nagelbijten / Gniffelen ja ik weet het, ik heb het 3e stukje nu ook bijna af Ja maar kon van de week niet zo veel schrijven, want had een beetje nogal veel huiswerk.. (oo ik weet het erg excuus Clown ) maar vanaaf komt er ZEKER een nieuw stukje Haha!

en de rest, bedankt! en op de fouten zal ik volgende keer letten Lachen
de spellingfoutjes en wat Vesper enzo al zeggen heb ik veranderd in het verhaal hier in word.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 15:44

Ik vind dat je het heel leuk schrijft, met een lekkere opbouw. Vind het ook fijn dat die meisjes niet meteen allemaal problemen krijgen (kaartjes kwijt, vliegtuig dat neerstort Tong uitsteken).
Ga zo door!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 16:18

Goedzooo Haha! ik zie dr naar uit Knipoog

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 19:27

vandaag word toch weer morgen, heb te veel huiswerk om het stukje af te schrijven en vind hw toch wel belangrijker Knipoog
duss.. morgen een extra groot stuk, het stuk is wel bijna klaar, maar als ik het nu zou plaatsen klopt het niet dus vandaar dat ik hem morgen plaats Ja

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:08

Ja school gaat nog voor Knipoog

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:32

zo ik ben (eindelijk Nagelbijten / Gniffelen )thuis, en ga nu het stuk afschrijven Haha!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 20:02

zoo, hier istie dan; Haha!

Citaat:
De kamer is rustig, maar toch stijlvol ingericht. Best luxe eigenlijk, vindt Gemma. Er staan 2 tweepersoonsbedden in, en er is een badkamer met douche, bad, wc en een grote spiegel met spoelbak. Ook is er een klein koelkastje, die staat in de hoek van de kamer. Er zit bronwater in, omdat je het kraanwater hier niet kunt drinken. Dat heeft Gemma’s moeder haar de afgelopen weken wel tienduizend keer gezegd, “Gemma, je moet daar geen kraanwater drinken hoor! Daar word je ziek van, echt niet doen”, “Gemma, je vader en ik zijn een tijd geleden ook naar griekenland geweest op vakantie, toen had ik kraanwater gedronken, ik was gelijk de halve vakantie ziek. Niet drinken hoor!”, “Gemma, jullie moeten wel bronwater uit die flesjes drinken! Van dat water uit de kraan word je ziek”, en zo ging het nog wel even door. Gemma werd er gek van.
Eva ploft neer op het bed bij het raam, “Zo! We zijn er. Zullen we ons gaan omkleden? Kunnen we gelijk naar het zwembad. Ik zweet me kapot hier”, ze zet gelijk de airco aan.
Gemma pakt haar bikini uit haar tas en loopt naar de badkamer, “Ja is goed, ik trek even m’n bikini aan. Ik heb echt zin in een frisse duik”.

’S Avonds zitten de 4 meiden heerlijk aan het buffet, het is elke avond een lopend buffet. Dat is wel makkelijk, vind Gemma. Je kan zo zelf weten wat, en hoeveel je eet.
Het zwemmen vanmiddag was erg lekker. Het zwembad is erg groot, vindt Gemma. Het zijn eigenlijk 2 grotere zwembaden met een brug ertussen, en een eiland met een barretje in het midden. En nog 1 kleiner en wat ondieper zwembad, met bubbelbad. En dan is er ook nog een kleiner bad waar 4 glijbanen in uitkomen. Een van die glijbanen is zo’n hele brede, waar je met z’n allen vanaf kunt. Echt lachen!
“Wat zit jij te lachen, Gemma”, Fleur kijkt haar lachend aan.
“Haha, ja ik dacht aan vanmiddag. Met z’n vieren van die brede glijbaan af. Dat was echt grappig!”
Lisa kijkt Gemma lachend aan, “Jaaa! En die jongen waar jij bovenop landde toen je uit de bocht vloog, vond je wel leuk hè!”
Toen ze met z’n vieren van die brede glijbaan afgingen, was Gemma, aan het eind toen ze het water in vielen, op een andere jongen geland. Bovenop hem.
Gemma voelt dat ze bloost, ze laat het niet merken en lacht, “Nou ik landde net naast hem hoor!”, als ze denkt aan die jongen wordt het even warm van binnen. Het was een Griekse jongen, hij was anders dan andere jongens, waarom weet ze niet. Pff, eigenlijk mag ik hier helemaal niet aan denken, ik heb Tygo. En we hebben het heel erg fijn samen, zegt ze tegen zichzelf. Maar in haar achterhoofd blijft die gedachte toch een beetje hangen..
“Wie gaat er mee wat te eten halen?”, vraagt Lisa. Ze lopen allemaal mee naar de grote tafels waar van alles en nog wat opstaat aan eten. Taart, ijs, vla, fruit, rijst, allerlei soorten sauzen, allemaal vlees en vissoorten, pizza’s, Grieks eten en nog veel en veel meer. Gemma eet zich helemaal vol.
Als ze ’s avonds om 8 uur op haar kamer zit, is ze toch wel wat misselijk. Maar even wat minder veel eten morgen. Ze besluit om wat sms’jes rond te gaan sturen naar een aantal mensen, dat ze goed zijn aangekomen.
Eerst even mamma terug schrijven, denkt ze.

“Hoi mam! We zijn goed aangekomen hoor, vliereis verliep ook goed en we hadden een mooi vliegtuig. Hotel is ook mooi, kamers zien d’r goed uit. Strand ligt een paar honderd meter van het hotel af en ook kun je zo naar het stadje lopen. Groetjes aan iedereen daar, en hoe ging het met oma’s operatie? Gemma”

Gemma haar oma ligt in het ziekenhuis, ze was van de trap gevallen en had een aantal botten gebroken. “Die botjes van mij zijn net glas”, had ze nog gegrapt. Ze had vandaag haar operatie, maar oma vond het maar eng al dat gepoer in je lichaam.
Ook Tyg maar even wat terugsturen..

“Heee lieverd, alles is hier prima hoor Haha! daar ook? Het hotel is hier mooi, en we lopen zo naar het strand. Stadje is hier ook vlakbij, dus van de week mooi shoppen! Suc6 morgen met voetbal! Jullie worden ckr kampioen! Kus xx Gemma”

Ze hoopt echt heel erg voor Tygo dat z’n team kampioen word, hij speelt echt super goed.
Ze legt haar telefoon weer op het nachtkastje, en pakt haar dagboek. Die gaat ze deze vakantie geen dag vergeten, kan ze het nog mooi nalezen wat ze gedaan hebben enzo.

--15-06-06—
Vandaag aangekomen op Rhodos, het hotel is super en de kamers ook. Ze zijn groter dan ik verwacht had, en leuk ingericht. Ook hebben we een balkonnetje, waar ik nu op zit te kijken naar een soort van cabaret ofzo, wel grappig. We hebben besloten om de 1e 2 dagen nog even niet uit te gaan, ff rustig aan nog Haha! Morgen gaan we waarschijnlijk ’s ochtends naar het strand, en ’s middags even naar het stadje. Er is hier ook nog een grotere stad, maar daar zullen we van de week vast wel heengaan. Vanmiddag in het zwembad nog een blooper gehad. We gingen met z’n vieren van een brede glijbaan af, vette lol, viel ik aan het eind in het water bovenop een superlekkerding. Hij lachte heel lief, hij had echt iets aparts. *oeps, bloos*
Ik zie uit naar morgen!
Gemma.

Als de cabaret is afgelopen, is het inmiddels al rond half 2. Ze besluiten maar te gaan slapen.
Gemma stapt nog even snel onder de douche, “Ga jij maar alvast slapen hoor Eef, ik douche eerst nog even. Ben ik vergeten, toen we naar die show zaten te kijken”. Als ze klaar is met douchen, trekt ze haar nachtjaponnetje aan, gaat in haar bed liggen en knipt het nachtlampje uit. Pfjoe! Wat is ze moe..

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:21

Leuk verhaal!
ga zo door Lachen

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:28

Leuk stuk weer!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:12

Die gaat ze deze vakantie geen dag vergeten, kan ze het nog mooi nalezen wat ze gedaan hebben enzo.
Dat enzo aan het einde mag je wel weg laten hoor Knipoog

Verder weer een leuk stuk joh Haha!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 14:06

Haha ja idd, dat enzo mag wel weg Ja alleen zelf zeg ik ook vaak 'enzo' dus vandaar dat dat een beetje automatisch gaat denk ik.. Haha!

Ben nu weer bezig aan het volgende stukje, hoop hem vanmiddag of vanaaf te kunnen plaatsen.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:55

Hahah ja ik zeg het ook vrij vaak Tong uitsteken
Leuk dat je zo snel weer een nieuw stukje plaatst Lachen Leest veel lekkerder dan Haha!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:25

nog een klein stukje voor vandaag, maar beter dan niks Haha!

Citaat:
Als ze ’s ochtends wakker word ziet ze dat Eva al op is, ze rekt zich uit, “Whoaaah, ik heb echt lekker geslapen! Zullen we na het ontbijt naar het strand gaan, Eef?”
Eva kijkt haar slaperig aan, “Ja is goed. Pfft, ik heb juist helemaal niet goed geslapen. Hoop dat het morgen beter gaat”
Gemma stapt uit bed, en zet de airco wat koeler, “’t is warm hier, ik stik zowat”
Ze kleden zich snel om. Niet veel later kloppen Fleur en Lisa op de deur van hun kamer, “Komen jullie?! Kunnen we ontbijten”
Eva doet de deur open, “Kom maar binnen! Zullen we na het eten naar het strand?”
“Ja is goed, komen jullie dan nu?”, vraagt Lisa
Gemma bind snel haar haren in een staartje, en dan lopen ze naar beneden naar het restaurant waar het ontbijt klaarstaat. Er is net zoals gister weer ruime keuze, niet alleen allemaal soorten brood maar ook cake en ei, en nog veel meer. Deze keer eet Gemma maar niet zoveel, gister was ze ook al bestwel misselijk.

Als ze ’s middags puffend in de brandende hitte richting het strand lopen, ziet Gemma de jongen van het zwembad een eindje verderop staan met een kraampje. Hij bied excursies aan, “εξορμήσεις για μια καλή τιμή”, staat erboven. Eronder staat “excursions for a good price”, Gemma gaat ervan uit dat wat eronder staat hetzelfde betekend als wat erboven staat.
De jongen komt op hen aflopen en vraagt in een verbazend goed engels, “Willen jullie leuke excursie? Ik heb voor een goede prijs”
Gemma kijkt de drie andere meiden aan, “Zullen we dat doen? Misschien kunnen we op een boot of iets anders leuks gaan doen”
Ze stemmen allemaal mee in, Lisa vraagt aan de jongen, “Wat zijn er allemaal voor excursies?”
Uiteindelijk kiezen ze voor een aantal uren varen met een glasbodemboot, het is de volgende dag, en er is ook lunch bij. Ze varen nog langs een markt waar een half uurtje wordt gestopt, zodat ze misschien wat kunnen kopen. De prijs valt ook nog heel erg mee, €12,50 per persoon.
Als ze weglopen lacht de jongen Gemma blij toe, weer krijgt ze een warm gevoel van binnen. Wat heeft ze toch?
Ze lopen door naar het strand, en nemen plaats op de witte ligbedjes die er staan. Gemma gaat gelijk wat te drinken halen. Ze besteld een cola, en loopt terug naar de bedjes. Fleur en Lisa zijn het water al in gegaan.
“Ga je ook mee het water in?”, vraagt Eva
Gemma heeft in het hotel haar bikini al aangetrokken. Ze doet haar zomerjurkje uit, drinkt haar cola op, en dan lopen ze samen richting de zee.
Het water is heerlijk fris, ze neemt een duik en..
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 31-03-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:26

Leuk, allebei! Haha!
Krijg er een zomers gevoel van.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:27

Haha das ook de bedoeling Haha!
wiehhh ik heb zin in de zomer, lekker naar griekenland. naaarrr...
Rhodos! Clown Lovers

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:06

let wel op dat je 1500 woorden moet plaatsen per keer....

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:15

Leuke stukken weer *LOL* !

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 20:19

ma_rie_tje schreef:
let wel op dat je 1500 woorden moet plaatsen per keer....

ja idd, daar kwam ik ook net 5 min geleden achter Ja
zal dr voortaan op letten!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:20

Daarvoor heb ik me verhaal op Jeugd staan Ja .. Daar hoeft het niet speciaal.

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:39

Leuke stukken weer Haha!

Ga zo door Ja

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:30

En... aaah spannend Tong uitsteken haha leuk verhaal! vooral zo doorgaan!