[Tek] 'Kip! ... Ik heb je!'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: [Tek] 'Kip! ... Ik heb je!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:43

Pointilisme is kunst dat opgebouwd wordt uit puntjes Knipoog

Verder prachtig hoor Lontje *LOL* ( sorry voor de oneliner Bloos )

Edit: Deze werkvorm dankt zijn naam aan het stips/streeps-gewijs werken. Toen Vincent van Gogh geestesziek werd begon hij deze werkvorm toe te passen in zijn werk. Hierdoor is hij een van de eerste kunstenaars die het pointillisme laat zien in zijn schilderijen. Andere kunstenaars zijn hierdoor geïnspireerd en zijn ook gaan werken met het stippel/streep-systeem. Hoe zieker Vincent van Gogh werd, hoe groter en grover maakte hij de stippen en strepen, de strepen en stippen die eerst zo fijn geschilderd werden begonnen nu veel op vegen te lijken. Dat is te zien aan de textuur in zijn schilderijen, daarmee wordt bedoeld dat de verf steeds hoger en dikker op het doek kwam te liggen. De verf kon je zien liggen. Ook is de verf heel goed te voelen, want het zijn hele dikke klodders verf.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:24

Ik vind de close-up ook geweldig... Jezus zeg, wat een werk Wow!
Hoe lang ben je hier eigenlijk aan bezig geweest? Of heb ik daar overheen gelezen? Blond

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 09:24

Bedankt Cyntje voor de uitleg!

@ Sylvia zie vorige pagina, heb geen idee hoe lang ik ermee bezig geweest ben. Het lijkt op de één of andere manier wel alsof ik met kleur sneller kan tekenen dan met grafiet Verward

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:26

omg ik dacht sirieus tot de laatste foto's dat het je kat irl was Vork

Mooi gedaan!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:59

Woeii hij springt zowat van het papier af Pling Prachtig werk weer zeg Haha! Ben bij deze fan van jouw kattenkunst Ja (was ik stiekem al een beetje hoor Lachen) Of je een ondergrond zou moeten doen.. ik weet het eigenlijk niet, ik vind het zo eigenlijk ook wel heel mooi dat ie echt uit het zwarte niets van het papier af komt springen. Die close-up is ook echt prachtig, heeft inderdaad wat weg van het pointillisme. En verder tja... heel erg mooi gewoon Lachen Ja

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:57

Naomi21 schreef:
Ik zou juist niet voor gras kiezen, ik denk dat de kleuren van kiezels wat meer het mysterieuze sfeertje behouden. Met gras wordt t eerder speels/luchtig... mmh smaakkwestie denk ik? Lachen

Helemaal mee eens Ja

Pracht-tekening Lon Ja Topwerk OK dan!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:59

Lon; hij is weer prachtig ! [zoals altijd Haha!]

Ik vind dat je weer heel mooi de details hebt verwerkt, vooral met die gestroomlijnde vacht. En je verwacht echt dat de kat zo van je papier springt Haha!

Wat ik ook lijk te missen is een stukje van de snuit. Hij lijkt een beetje vreemd. Maar dat is dan ook echt het enige!

Heel mooi Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:17

Bedankt allemaal voor de leuke reakties!!
Ondertussen 'zweeft' hij/zij nog steeds in het duister Nagelbijten / Gniffelen Nog steeds geen ondergrond...
Had het koppie later nog aangepast Larissa (de foto's verderop) zijn die beter? Het punt is als een kat wat ziet dan gaan die snorharen zo ver naar voren dat je de onderkant van het bekkie bijna niet meer ziet, beetje lastig weer te geven Ja . Ik heb met wat schaduw e.e.a. geprobeert wat duidelijker aan te geven

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:06

De laatste tijd niet zoveel op UK gepost, maar nu moet ik toch ff commentaar geven Nagelbijten / Gniffelen

Op de foto's issie geweldig!!! Maar in het echt issie nog mooier Wow! Ik heb 'm es goed bestudeert en niks raars kunnen ontdekken *LOL* Prachtige vachtstructuur en hele mooie kleuren. Die gaat mooi tot zijn recht komen in een lijstje boven de bank Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen Ik kom volgende week wel es langs met boor en hamer Nagelbijten / Gniffelen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:44

Fantastisch, wat een prachtig werkje weer! Hij heeft echt een hele alerte uitstraling, echt een kat op jacht... Prachtig gedaan, mooie vachtstructuur, zeker in die close-up mooi te zien, wat een werk! Wow! Doe het je niet na! Toppie! OK dan!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:06

wauw, weer een hele mooie tekening van een kat!! echt super mooi gedaan, wat een engelengeduld heb jij... haartje voor haartje....
ik denk dat zand of steentjes het mooiste passen bij de ondergrond, gras steekt misschien meteen zoveel af, maar ik heb er geen verstand van haha

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:29

Ik begrijp niet goed wat dit met pointilisme te maken heeft maar goed.

Ik vind hem erg fijntjes, deze schreeuwt om een achtergrond, hij lijkt zo leeg zonder. Ik ga voor steentjes. Groen gras leidt tot gruwelijke kitsch denk ik, in dit geval.

Is deze van een foto? (sorry als ik eroverheen heb gelezen)

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:47

JoSav schreef:
Is deze van een foto? (sorry als ik eroverheen heb gelezen)

ik heb voor deze alleen foto's als referentie gebruikt

Er moet idd wel nog steeds een ondergrond onder, zit zelfs zand/aarde o.i.d. te overwegen. Ik ben nu nl. bang dat ook steentjes teveel de aandacht gaan trekken net als het gras wat ik eerst voorstelde

*denkt er nog ff over na

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:54

@Lontje: vind het nog steeds een fijne tekening die een achtergrond nodig heeft. Alleen een ondergrond zou ook al veel toevoegen ja. Zand is denk ik inderdaad harmonischer en rustiger. Het gaat er vooral om wel beeld jij wil maken, hij is nu namelijk ook al erg druk, maar als dat niet je bedoeling is werkt fijn zand (met evt wat extra textuur door droge graspolletjes oid) het meest als balans zeg maar. Heb je ook al gedacht aan wat grovere, platte stenen? Ik denk dat zand goed zou werken als je een echt bruin geheel wil, dan zou dat een mooie sfeer geven.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:17

Oh wouw, echt gaaf Ja
Je kan bijna voelen hoe zacht ie is Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou een niet te drukke achtergrond nemen omdat de vacht al vrij druk is qua kleur.
Ik heb mijn hondje ook laten tekenen toen die overleden is , ook in het pastel.
Zal de foto eens uploaden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:19

Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-03-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link gemaakt

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 18:31

Na wat peinzen en piekeren heb ik een simpele ondergrond gemaakt... weet alleen nog niet of ik er wel gelukkig mee ben.... Scheve mond

Afbeelding

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:35

Jaaaa, hele goede keuze Ja Ja Ja
Niet te druk en houdt het lekker mysterieus.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:03

goede keuze hoor Ja
simpel, past er mooi bij en aandacht blijft naar de kat gaan.
Top! Haha!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:16

Prachtig portret!!! Die stoute blik heb je er perfect in verwerkt! Deze zou ik zo aan mijn muur willen hangen. Die poten! Haha!
Verder is het gewaagd de ondergrond te maken, maar het heeft goed uitgepakt. Petje af hoor!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:02

Heel mooi die ondergrond erbij Ja
De kleuren passen er goed bij en niet te druk.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:55

De ondergrond is ontzettend mooi Lon Ja .
Lekker simpel en de kleurtjes passen mooi in het sfeertje.

Ik mis alleen iets van n schaduw op de tegels? Nu lijkt het alsof de kat net iets teveel zweeft. Een klein tintje donkerder bij de pootjes zou mss mooi zijn? Lachen