[schil] Paard into the Green....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SilverStorm

Re: [schil] Paard into the Green....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:52

ha fijn dat jullie me allemaal griep willen laten houden Tong uitsteken haha...

bedankt voor jullie reacties allemaal! T klopt idd, een eenhoorn heeft volgens omschrijvingen een sikje, maar er zijn zoveel andere omschrijvingen nog, hier is de omschrijving volgens wikipedia.

De eenhoorn wordt in de cryptozoölogie beschreven als een soort wilde ezel, zo groot als een paard. Het is wit en heeft donkerblauwe ogen. Op zijn voorhoofd draagt het een hoorn van ongeveer 45 cm, spiraalvormig gedraaid en uitlopend op een punt. Zijn hoeven zijn gespleten zoals die van een bok, zijn staart is een leeuwenstaart en het heeft een geitenbaard.

Grussels

Silver Storm

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:34

De lichtval in de manen en de krappe ruimte om over te gaan in de hemel (links) vind ik persoonlijk de grootste minpunten in je schilderij (en dat is dus niet zo'n heel groot punt).

Overige opmerkingen zijn vooral al gemaakt, maar die vind ik in het geheel niet storen. De manen zijn het enige wat me als eerste meteen opviel.

Verder vind ik het kille kleurgebruik toch heel warm en daarmee heel sfeervol. Verreweg je beste werk tot nu toe, omdat er heel veel uitstraling en liefde uitkomt. Ik moest stiekem een beetje denken aan een Ijslander, niet zo'n typisch mythologische ranke eenhoorn, waardoor ik hem juist nog leuker vind. Krijg er een Ijslands noorderlicht idee van. Topwerkje.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:22

Ik vind in tegenstelling tot JoSav de lichval in de manen eigenlijk juist erg mooi. Waarom noem jij ze als minpuntje JoSav? Lachen Ik sluit me wel aan bij de opmerking dat er links erg weinig ruimte is.

Maar vooral: echt een super gave uitstraling heeft dit werkje zeg! Ja
Het kleurgebruik is echt ontzettend mooi, het heeft een beetje iets weg van Noorderlicht of iets zee-achtigs. Een beetje eng maar niet spooky.
Wat ik erg mooi vind is dat de lichtbron zo duidelijk rechts is, de schouder is bijna overbelicht, terwijl de rest juist zo mooi met schaduwen is. En ik houd van sikken. Knipoog Mooi is ook dat de manen en voorpluk niet van die 'plakken' zijn, maar dat je echt goed de haren kunt zien, dat vind ik zelf altijd erg moeilijk met acryl.

Wat me nog wel opvalt is dat de sik en de lucht echt heel 'vaag' lijken. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet drukken, maar het lijkt alsof het paard scherp is, en de achtergrond vervaagd is. Heel knap effect!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:16

Echt heel erg mooi! Haha! Het licht is mooi, de ene kant donkerder dan de andere kant en de blauw-groenige kleuren maken het mysterieus. Echt heel gaaf! OK dan!

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:28

Het blijft geweldig om naar jouw werken te kijken!
Zo Prachtig, Zo mysterieus! Echt een super werk!
Erg mooi kleur gebruikt, past er gewoon helemaal
bij! Er is alleen 1 ding, Ik heb het idee dat er klopt
iets niet helemaal aan het rechter oor, wat het
precies is weet ik niet zo goed, maar ik dank dat het
(donkere) stuk van het oor net ietsjes te groot is.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:16

Wauw,dit is alweer zo'n mooie.Ik vind de kleuren ook prachtig.

Ik wou dat ik zo veel fantasie had.Ik kom niet verder dan plaatjes namaken en dan heb ik al geen idee wat voor kleur ik de achtergrond moet doen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:36

Wauw!! Zoiets heb ik nog nooit gezien Bloos Erg mooi gedaan!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:56

Wow! Laat die griep van je nog maar lekker even doorwakkeren, zodat UK volgepost kan worden met dit soort werkjes!!!

...is fan

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:17

Ook mijn blik werd aangetrokken door de lichtval in de manen, ik heb er even naar zitten kijken en kom tot de conclusie dat gezien de rest van de schaduwen, het licht van rechts komt en de lichtval op de manen dus eigenlijk niet mogelijk is. Vervolgens kom ik tot de conclusie dat dat me in dit geval dus totaal niet stoort omdat de sfeer van dit hele schilderij al sprookjesachtig en onwerkelijk is, dus mag het in dit geval ook.

Dit is weer één van jouw schilderijen die mij bijzonder aanspreken vanwege het dromerige, sprookjesachtige maar tegelijk toch realistische karakter. Met die echte fantasywerken kan ik niet veel, maar dit soort schilderijen doet me echt wel wat Ja

Enneh... beterschap Ach gut

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:17

Ik heb het inderdaad over de lichtval, waar Remy het dus ook over had. De lichtval klopt met name daar in het geheel niet, wat afdoet aan de technische kant van het schilderij, hoewel voor de leek waarschijnlijk niet direct opvallend. Het doet denk ik met name af aan een eventuele taxatiewaarde.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:41

Hmmm Ik begrijp het taxatie verhaal eigenlijk niet zo i.c.m. dit schilderij. Wat ik zie is een 'fantasie' schilderij, geen realisme, er wordt alleen 'geknipoogt' naar het realisme Clown . In je fantasie kan het licht ook daar komen waar het technisch onmogelijk is toch? Waarom zou deze dan lager getaxeerd gaan worden als je dat zou laten doen? (Ervan uitgaande dat dat is wat je bedoelt.) Zelf vind ik dat juist doordat de manen aan de donkere kant zijn opgelicht er meer 'evenwicht' in het schilderij zit.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:34

@Lontje: het gaat hier niet om of het realistisch of fantasy is, en of er 1 zon of 6 zonnen zijn. Het gaat hier om een technisch verhaal: de lichtval klopt in grote lijnen maar er is sprake van een sterke afwijking in de manen. Dat heeft mijns inziens niets met evenwicht te maken, maar met een misrekening (en in veel gevallen te weinig ervaring met lichtval). Een lagere taxatiewaarde is puur op de techniek, die door de lichtval in de manen dus beduidend minder is, wat niet wegneemt dat de sfeer van het schilderij nog steeds heel mooi is. Er is dus sprake van een 'afwijking' van de rest van het schilderij. Dat is wat ik bedoel, of ben ik nog niet helemaal duidelijk met wat ik probeer te zeggen? Ik wilde SilverStorm erop wijzen dat ze daarop zou kunnen letten, omdat haar werk dan technisch vooruit gaat. Of zij er dan verder iets mee doet is aan haar.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:10

Geen tekening om over in te gaan op technische details of kleine anatomische zeurdingen. Gewoon een topsfeer neergezet, met hele gave kleuren OK dan!