[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saroosh_S

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:39

AngelsDitch; allebei erg creatief gemaakt, de eerste 15/20 euro en de tweede 10/15 euro.. Knipoog

Fnanne; K vindt em erg leuk, de hals mocht wel iets dikker Knipoog.. 15 euro.

Nelleke_H; Erg netjes gedaan! mooi afgewerkt, heel aansprekend! Lachen.. 25/30 euro Knipoog

By the way; YES! nieuw topic Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:42

Angelsditch: 5 euro, komt te krasserig op me over.

Nelleke_H: 15/20 euro, ik had liever wat meer water gezien...

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:25

Lon: Mooi en duidelijke opening hoor Ja

Zal ik hier maar beginnen met mijn taxatie’s en ga mijn best doen om het dit topic van het begin tot het eind bij te houden Knipoog

Blz. 1

AngelsDitch: Zo jij hebt het topic meteen geopend met een mooie tekening Ja zou geen commentaar weten, maar schat hem zo’n 20 euro Lachen

Fnanne: Leuk zo die kleurtjes op de achtergrond, daardoor breng je hem extra naar voren, leuk gedaan. Verder probeer wat meer op de verhoudingen te letten, volgens mij klopt zijn nek en rug niet helemaal. Zo’n 10-15 euro

Nelleke_H: Hij is echt prachtig geworde Ja, zou er absoluut geen commentaar op kunnen vinden. Ik zou niet weten wat je ervoor kunt vragen 40-45 euro Haha!

AngelsDitch: probeer volgende keer een lichte in het oog te tekenen, waardoor hij wat levender is. Nu lijkt het een beetje doodde tekening. Verder zouden hier wat meer schaduwen in mogen en de verhoudingen van wat beter. 10 euro

en begin ook maar weer met een tekening van mij.
tis het paardje van Naomi21, heb hem gewoon voor de lol en oefening getekend verder Knipoog

Afbeelding
A4 papier, met aquarelpotloden

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:45

Manen zien er niet echt realistisch uit Knipoog
Maar wel erg leuk gedaan! Knipoog
misschien ff een achtergrond derbij?

k denk dat k der wel 5 euro op zou gooien Knipoog
ga door met oefenen Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:09

Saroosh_S schreef:
Manen zien er niet echt realistisch uit Knipoog
Maar wel erg leuk gedaan! Knipoog
misschien ff een achtergrond derbij?

k denk dat k der wel 5 euro op zou gooien Knipoog
ga door met oefenen Lachen

dankje Knipoog
achtergrond zou voor de volgende keer misschien wel een idee zijn Knipoog zeker met ene bles omdat je dan natuurlijk beter kunt zien waar hij begint en eindigd Haha! bedankt voor ja taxatie Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:16

alsjeblieft hoor Knipoog
owja, vergeten trouwens.. Je zou volgende keer, alle plekken wat meer dezelfde kleuren kunnen geven Knipoog
Want soms is 't veel donkerder en soms wat lichter Lachen
goed gedaan hoor! Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:19

Saroosh_S schreef:
alsjeblieft hoor Knipoog
owja, vergeten trouwens.. Je zou volgende keer, alle plekken wat meer dezelfde kleuren kunnen geven Knipoog
Want soms is 't veel donkerder en soms wat lichter Lachen
goed gedaan hoor! Lachen

ik snap wat je bedoelt, maar dan heb ik ff een vraagje, ken jij het aquarelpotlood?????????? tenminste weet je hoe je ermee werkt

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:34

ja ik ken het wel Lachen
maar ik weet niet hoe het werkt Knipoog
zelf teken ik alleen met potlood Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:36

Saroosh_S schreef:
ja ik ken het wel Lachen
maar ik weet niet hoe het werkt Knipoog
zelf teken ik alleen met potlood Lachen

dat is potlood Clown

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:38

jua weet ik Knipoog
maar ik bedoel normaal normaal potlood Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:39

Saroosh_S schreef:
jua weet ik Knipoog
maar ik bedoel normaal normaal potlood Haha!

whaha, oke, maar in ieder geval je krijgt die vlekke heel snel doordat je met water werkt Knipoog maar zal er de volgende keer extra rekening mee houden Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:57

ow, dat spul Knipoog
ja dat is ook wat moeilijker, ja Lachen
Flink dooroefenen Lachen

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:12

ah was ik weer

@nelleke_h ik vind de dolfijn zelf erg mooi
maar ik vind het water ter vergelijking met de dolfijn te geverfd (als je snapt wat ik bedoel)
ik zou er 15 a 20 euro voor geven

@angelsditch ik vind je andere mooier (maar das persoonlijk Haha! )
ook deze vind ik wat te krasserig
je hebt de neus heel mooi afgewerkt maar krijg het idee dat je de rest wat afgeraffeld hebt
10 euro

@nujaro ik vind hem leuk voor een oefening maar vind deze ook wat krasserig en wat weinig nuances hebben in bv schaduwen
ligt het aan mij of is het rechter neusgat wat te groot
als je idd de achtergrond een andere kleur geeft komt het beter over
toch wel 5 euro

sorry mensen als ik niet kan taxeren
maar weet ook niet zo goed wat je ervoor moet geven

maar aan iedereen tot nu toe
ga allemaal zo door

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:06

AngelsDitch: Woowie, ik vind 'm onwijs mooi, geen tips ofzo, wel een vraag. Hoe heb je die voorpluk zo gedaan? Lovers
Prachtig! €20-30 euro.

Fnanne: Woow ookal zo mooi, ik vind hem een aparte gloed hebben, niet negatief bedoelt,positief juist!Ik vind juist
dat de achtergrond het nog wat levendiger maakt. €20-30 euro.

Nelleke_H: Prachtig meid, ik vind de foto echt grappig, moest even kijken wat het was. Maar ik vind het echt super gelukt ook!
Zeker het water! Ja 30-35 euro.

AngelsDitch: Ik vind deze wat minder dan je vorige, omdat deze op de tekening een hele andere uitstraling heeft dan op de foto.
Maar eerlijk gezegt ben ik ook niet zo'n fan van de foto hoor. Waar ik me aan iriteer is dat je een lijn heb getrokken aan de onderkant
dat maakt het zo nep. 0-10 euro.

nujaro: Ik weet dat je beter kan, ik vind deze eerlijk gezegt niet zo mooi. Ik zie de ogen gewoon als een rondje met een witte
stip erin. Ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor, maar jij kan beter. 0-5 euro.

Nu ik Haha! Heb er een hele tijd aan gewerkt:

Afbeelding
A4, Potlood

Ja ik weet het niet kreuk Scheve mond Heb hem erin gegumt en krijg hem er nie meer uit Scheve mond

Btw: Yeah deel 2 alweer Haha!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:12

hij is leuk Lachen
ik geef later wel argumenten en tips Knipoog
ik zou er 25/30 euro voor geven denk ik

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:29

Blz. 92

Lunas: Ziet er heel mooi uit! Goede details en mooie schaduwen. €15,-

Blz. 93

Babe: Nou, je wist al wat ik ervan vind. Gewéldig! Minimaal €40,-
Nujaro:
1. Hij is wel schattig, maar ik zou er niets voor willen geven. Dat ligt ook aan mijn smaak hoor, het is niet echt wat ik mooi vind namelijk. Knipoog
2. Ziet er goed uit, maar ik zou toch nog even oefenen. Probeer meer met contrasten te werken en vooral schaduwen zijn heel belangrijk.
Edelweis1: Leuk gedaan. De verhoudingen kloppen niet helemaal en het krasserige vind ik minder. €10,-
Nikki_Jimmy: Je werkt goed met schaduwen, maar de verhoudingen kloppen niet en de compositie vind ik saai. €5,-

Blz. 94

Vajente: Echt prachtig Lynn! Er is veel diepte te zien en de vacht is echt om te kwijlen! €80,-
AngelsDitch: Wat een boel tekeningen! Ik taxeer ze rond de 5 euro, bij de meeste mag er meer contrast en detail in.
Lontje: Wat een mysterieus plaatje is het toch! Helemaal je eigen stijl, supermooi! €80,-

BLz. 95

Marthine: Ik vind hem leuk, erg vrolijk! €10,-
Alena:
1. Voor alleen oren zou ik persoonlijk niets willen geven. Al moet ik zeggen dat het er wel goed uit ziet.
2. Schattig, maar de neus lijkt me wel erg groot en de oren wat klein. €7,50
Malenka: Voor mijn gevoel is hij wat uit verhouding. De kaak lijkt me wat te groot. €10,-
Alena: Ziet er goed uit, alleen vallen de manen wat weg. Ook lijkt hij me ietwat uit verhouding. €7,50

Blz. 96

Naomi21: Wauw Naoom, hij is geweldig! Vooral omdat hij van de voorkant is, dat is moeilijk! Erg gaaf! €75,-
MlieZ88: Dat is inderdaad echt zo’n schilderijtje voor op de kinderkamer! Heel erg mooi! €40,-
Nujaro:
1. Hij kijkt wat raar uit zijn ogen. Haha! De ogen mogen wat sprekender, er mag minder gekrast worden. Nog even oefenen.
2. Hier kun je de vooruitgang heel goed zien! Mooi zeg, vooral dat neusje is goed gelukt! €5,-
Lontje: Het is gewoon net een foto! Ontzéttend goed gedaan! Minimaal €80,-

Blz. 97

WannieSannie: Ziet er goed uit, maar erg realistisch is hij niet. Er mag meer schaduw en detail in. €5,-
Wendy15: Voor je eerste pastel is deze ontzettend goed gelukt Wendy! Ja €15,-
Astridjhu: Je hebt de veren goed gedaan, maar er mag wel meer schaduw in. €5,-
Nujaro:
1. Gaaf gedaan! Het hoofd lijkt me wat lang, er mag ook meer detail en schaduw in. €5,-
2. Leuk, maar hij is nog te simpel om er wat voor neer te leggen denk ik.
Malenka: Wauw, deze is mooi! Mooi kleurgebruik en de manen vind ik ook super zo! €20,-
Fenn:
1. Leuk! Ik heb het idee dat de linkerkant van de zeehond niet helemaal klopt, maar verder is hij mooi. Ja €10,-
2. Gaaf, ik kan je stijl herkennen! Het stro had wel net zo gedetailleerd als het varken zelf mogen zijn, dat vind ik jammer. €10,-
Plaudar: Hij is geweldig Bianc! Ook al lijkt hij niet op de foto, hij is stikke mooi geworden! €25,-
xXVeronaXx: Het is echt jouw stijl dit, maar echt veel zou ik er zelf niet neer voor willen leggen. €5,-
Lunas: Wat een aaibaar neusje zeg! Heel mooi gedaan hoor! €20,-

Blz. 98

Nujaro: Ik vind hem nog wat te simpel om er echt geld voor te vragen.
Wendy15: Hij is gaaf, je hebt de kleuren goed laten overvloeien! €7,50
Eliine: Deze vind ik zó geweldig! Wow! Alles klopt gewoon! €90,-
Mik_: Wat schattig! Heel mooi gedaan! €25,-
Fnanne: Eerlijk gezegd vind ik deze niet heel geslaagd, in vergelijking met je andere tekeningen. Hij mist wat voor mijn gevoel, ik weet alleen niet precies wat. €20,-

Blz. 99

Marthine: Ik zou nog even dooroefenen voordat je geld gaat vragen.
Highwaykind: Ziet er heel mooi uit! De kin lijkt over te lopen in de hals, maar verder is het heel goed! €20,-

Blz. 1

AngelsDitch: Oeh, vooral dat oog is erg mooi! €20,-
Fnanne: Er klopt iets niet heb ik het idee? Het oogt ook wat krasserig. €20,-
Nelleke_H: Hij is heel gaaf geworden Nel! €30,-
AngelsDitch: Mooi, maar er mag meer schaduw in en de manen lijken me wat krasserig. €15,-

Blz. 2

Nujaro: Jammer van de linkerkant van de neus, het neusgat lijkt wel erg klein? Ik herken Don er wel in hoor! €5,-
Liedje_: Dat is een moeilijke houding! Hier en daar lijkt hij wat krasserig, maar verder is hij mooi! €15,-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:36

Mijn nieuwe tekening; Taxatie's zal ik ook gelijk even doen Knipoog

Afbeelding

H & B2 potlood. Uit het hoofd getekend.
Ongeveer 2 uur over gedaan Knipoog

Blz 1:

AngelsDitch
: Er mooi! Zeer sprekend! Ik vind de manen wat plukkerig maar ik zou er 15,- voor geven.
Fnanne: Erg mooi! De achtergrond spreekt me helaas niet zo aan... 10,-
Nelleke_H: Wauw, Zeker gaaf! 35,- !
AngelsDitch: Deze spreekt me minder aan dan de andere. Het oog vind ik zelf een beetje raar. Ook zijn hier de manen wel heel erg plukkerig. 10,-

Blz 2:

Nujaro: Leuk gedaan! Jammer dat er niet zoveel kleurverschil in zit Knipoog 5 euro.
Liedje_: Goed gedaan ! Haha! Zoals ik al had gegeven als tip, iets meer structuur in de bles. 10/15,-

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:47

rooslovertje; Erg mooi gedaan!
Hij is net echt! nog mooier Knipoog
Ik zou er 35 euri's voor geven..

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 09:37

tek 1Afbeelding
tek 1Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:01

Eerst even deze 2 pagina's taxeren Ja!

Pag 1:
Angelsditch: Erg mooi, jammer dat de hals iets te gedetailleerd is en de manen wel iets meer gedetailleerd mogen Tong uitsteken. Geld, geld!10-15
Fnanne: Zeker erg moeilijk om te tekenen, vanwege het punt waarop de foto is genomen!! Geld, geld!30
Nelleke_H: Van mij mag het water wel doorlopen, dat komt iets natuurlijker over. Geld, geld!20-25
Angelsditch: Ook een moeilijke foto, vanwege het donkere. Ik vind je manen hier veel beter! Je andere tekening vond ik wel iets meer hebben, vanwege de compositie. Geld, geld!10

Pag 2.
nujaro: Jij gaat echt vooruit, voor wat ik in het vorige topic heb gezien! Geld, geld!5
Liedje_: Neus + mond zijn heel mooi! Verder stoort mij je tekentje van je naam, maak dat meer in de hoek ergens onderaan en niet zo groot, want het stoort voor mij erg in de tekening Vork. Geld, geld!10
rooslovertje: Ik zou nog iets meer detail aanbregen, maar je komt echt de goede richting op. Nog even geen prijsje Knipoog
k_roosje_k: Probeer goed naar je foto te kijken en veel te oefenen. Ook voor jou nog even geen prijsje Knipoog

En dan nu die van mij:
Afbeelding

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:17

Lastig zeg, dit taxeren!

Pag 1
AngelsDitch – 1e : Geen rare bochten in het hoofd, verhoudingen kloppen.
Ik vind het meestal wat mooier als de overgang licht/donker wat geleidelijker is, je kan hier nog goed zien waar je donkere vlakken ingekleurd hebt. 10 euro.
2e Iets streperiger. 5 euro.

Fnanne - streepjes! Ik mis een lichtje in het oog, en de nek lijkt inderdaad wat krom door de manen. Wel erg knap dat je kan zien waar schaduw/licht valt. 15 euro

Nelleke_H Dolfijn vind ik mooi, water wat minder – ik denk ook omdat het wat raar “afgesneden” is, zo’n klein blokje water onderaan. 12,50 euro

Pag 2
Nujaro – iets te streperig en enge ogen. Geen idee hoe je het zou kunnen veranderen, maar hij lijkt wat “plat”. Geen geld nog.

Liedje – lastige houding! Nogal streperig, vooral het lijft, en ook een beetje “plat”. 5 euro

Rooslovertje – knap voor uit je hoofd! Dit is me weer niet streperig genoeg Knipoog mond/oog/oor kloppen niet helemaal. 5 euro.

K_roosje_k Leuk! Maar nog geen geld.

Edelweis1 – lastig zeg, die veertjes. Mooie glim/groen over onderste deel. Vind de plant en de achtergrond wat minder ( aquarel of zo? Beetje vlekkerig voroal om de vogel heen).

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:20

Afbeelding
Mijn buurjongetje (van een foto van zo'n 4 jaar geleden). Klik voor vergroting.
Haar-Hell ( maar met uitgegumde/kneedgum highlights al wel wat beter dan mijn vorige poging geloof ik). Ene verste ooglid is te licht door de scan, in het echt kleur van voorhoofd.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:27

highwaykind: Heel moi! Leuke uitdrukking, ik vind alleen de kaaklijn niet erg duidelijk, dat maakt de nek wat dik. Geld, geld! 20

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:54

Blz. 1

Nelleke_H
Ik vind het zeker een mooie dolfijn. Vooral de flipper is goed gelukt. Het water vind ik iets minder, die lijkt de tekening wat plat te maken. 20 Euro

AngelsDitch
Deze vind ik minder dan de eerste. Hij lijkt wat platter te zijn. Minder detail en schaduw. Ook vind ik het oog veel minder sprekend. 10 Euro

Blz. 2

Nujaro
De verhoudingen zitten er goed in, maar er is weinig met schaduw en diepte gewerkt. Hij is in het hele geheel wat plat. 5 Euro

Liedje_
Ik vind m erg leuk geworden! Die neus is goed gelukt, terwijl het een moeilijke houding is. De manen vind ik wat minder, ze blijven een beetje plat en lijken uit één geheel te bestaan ipv losse plukken. 10 Euro

Rooslovertje
Knap voor uit je hoofd getekend. Er zou nog iets meer detail in mogen. 10 Euro

k_roosje_k
Het is nog wat plat, blijf oefenen en breng wat meer detail aan. 0-5 Euro

Edelweis1
Vind de vogel erg mooi. Dat glimmende maakt het dat ie er echt uitspringt. De achtergrond vind ik niet zo mooi. Zonde van dat groenige randje om de vogel heen. 10-15 Euro

Highwaykid
Ik vind m errug mooi! Hele sprekende tekening, en ik stoor me eigenlijk niet zo aan die kaaklijn. 20-25 Euro

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:37

Weer een nieuwe (waar ziek thuis zitten al niet goed voor is) hihi...

Wederom is de kwaliteit in het echt beter. Hij is te groot voor de scanner en met het fototoetsle kon ik alleen dit resultaat krijgen... jullie moeten er maar een beetje door heen kijken.

Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over het rechteroog... dus daar ga ik morgen ofzo even aan werken.

Groetjes!

Afbeelding

Afbeelding