“Hello” zei ik wat zenuwachtig toen ik bij ze stond. De vrouw omhelsde mij meteen. Verbaasd bleef ik staan, ik hoorde Marleen die verder op stond lachen. “Kirsten!” riep Anya uit. Ik moest lachen om hoe ze Kirsten zijn, de man gaf me nu een hand. “Hello! Welcome here! How was the trip gone?” “Perfect!” zei ik vrolijk. Ik keek naar Maylin die mij nieuwsgierig aankeek. “Hello, I am Maylin” zei ze uiteindelijk en stak haar hand uit. “Hello Maylin, I am Kirsten!” Maylin bleef me met grote ogen aankijken en glimlachte toen. Ik draaide me weer om naar Anya. “We have a beautifull room for you!” ze lachte nog steeds breed. Ken kwam nu tussenbeide. “Shall we go?” vroeg Ken. “Can I say my friends goodbye?” “Of course!” riep Anya uit. Ik glimlachte en liep naar Marleen en Koen toe. “En zijn ze goed?” lachte Marleen. “Ze zijn heel aardig voor zover, misschien vermoorde ze me zometeen wel maar goed!” Marleen lachte. Ik keek rond. “Zijn die van jou er nog niet?” Marleen schudde haar hoofd. “Ze zullen zo wel komen, ik spreek je vanavond op MSN ja? Ga nou maar weer terug, anders moeten ze zo lang wachten!” ik knikte. “Ik zie je snel hoor Marleen!” ik omhelsde haar en keek toen Koen aan. “Alsjeblieft, hier staat mijn adres, emailadres en telefoonnummer in. Je kan me altijd bereiken!” ik knikte en pakte het mapje aan en stopte het in mijn tas. “Nou doei! Spreek jullie snel!” al zwaaiend zeiden ze gedag en liep ik terug naar Anya, Ken en Maylin. “Shall we go to the car?” zei ik maar. Anya knikte. “Good idea” ik glimlachte en liep achter ze aan naar de auto. Daar hielpen ze met mijn spullen in de auto te stoppen, Maylin zetten het karretje van de bagage terug en ik stapte alvast in. Ze startte de auto op, ik keek naar de plek waar Marleen staat. Er stond nu een vrouw met 2 jongetjes bij haar en Koen stond wat verder op. Ik glimlachte en keek weer naar voren. “Is it a long ride?” vroeg ik aan Maylin. “No, its 20 minutes ride” “Ok, Did you stand to wait already long?” Maylin schudde haar hoofd. “No a few minutes” Ik knikte. “And what’s is your hobby Maylin?” “I do horse riding, and you?” Ik dacht even na. “I loves to dance with my friends” “Do you do at cheerleading?” “No, that we have not in the Netherlands” Maylin knikte en keek toen weer uit het raam. Anya draaide zich nu om. “And do you miss your parents already?” “Yes, I miss they already quite awful, but try to think there not of” Anya knikte. “And you knew though that Monday you school started?” “Yes I know” Anya glimlachtte en draaide zich weer om. Ik keek naar buiten en genoot van het mooie uitzicht, het was behoorlijk rustig op de weg. Ik had nog 5 dagen voordat ik naar school ging, dus kon ik mooi alles nog wat leren kennen. Ik glimlachte, we reden nu door een straat wat me bekend voor kwam van de foto’s. Ik keek mijn ogen uit, het zag er niet zo uit als in films. Mooie lange uitritten en kasten van een huizen! De auto begon nu vaart te minderen en Ken draaide de auto een oprit in en stopte. “We are there!” zei Anya vrolijk. “It’s beautifull!” Maylin pakte mijn hand. “Come on, I you will see the house!” Ik grinnikte en liep achter haar aan de woonkamer binnen. “Look this is the livingroom!” Ik keek mijn ogen uit, er stonden 2 banken en 2 stoelen, een grote openhaar maakte het geheel prachtig. Ze liet me de keuken en de rest van de onderverdieping zien en trok me toen mee naar buiten, een groot zwembad vulde de grote tuin. “Fantastic!” glimlachte ik. Anya kwam nu ook de tuin in. “Your things stand brings in your room, Then you can equip just” Ik knikte, Maylin bleef in de tuin staan dus liep ik zelf naar boven. Ne een paar keer de verkeerde kamer ingelopen te zijn had ik uiteindelijk de goede kamer. Ik keek mijn ogen uit, een stond een 1,5 persoonsbed met een schattig dekbredovertrek. De kamer was gevuld met leuke gordijnen, een ruime kledingkast en een bureau. Er hingen veel chearleading posters. Ik glimlachte en liet mezelf op het bed vallen. Als het goed is hadden ze ook internetverbinding genomen. Ik stond op om mijn laptop uit mijn tas te pakken maar besloot het toch niet te doen. “Vanavond!” glimlachte ik. Ik gooide 2 koffers op mijn bed en begon al mijn kleren in mijn kasten op te ruimen. Net toen ik mijn koffers onder mijn bed geschoven had kwam Anya mijn kamer in. Ze ging op mijn bed zitten. “Is the room good?” vroeg ze bezorgd. “It’s amazing” Anya glimlachte. “Will you do so just with errands?” ik knikte. Dan kan ik alles zien! “Good idea, I come so” “Good” zei ze en liep de kamer weer uit. Ik dacht na over Anya en Ken die hartstikke aardig tegen haar waren. Ik kan het hier vast wel uithouden.
Een uurtje later zaten Anya en ik in de auto naar het winkelcentrum, Anya had de muziek hard gezet en zong vrolijk mee. Ik dacht aan Marleen, hoe zou zij het hebben? Anya legde haar hand op mijn knie. “And how find you it here?” “Great!” antwoorde ik spontaan. Anya lachten, keek weer naar voren en wees uiteindelijk een groot gebouw aan. “There is the shopping mall!” Ik keek meteen waar naar Anya wees. “What big!” bracht ik uit. Anya glimlachte en reed de grote parkeerplaats op. Handig parkeerde ze het autootje en deed de deur open. Snel deed ik ook de deur open. Ik zuchtte. “It’s hot!” zei ze tegen Anya die haar verbaasd aan keek. Ik merkte nu pas dat het erg warm was, ik keek naar mijn kleding die niet erg zomers waren aangezien het in Nederland helemaal niet zo warm was. Anya deed de auto op slot. “Come on!” zei ze, ik knikte en we liepen naar binnen. Ik keek mijn ogen uit, het was prachtig. Zo groot en veel mensen. Ik zag een winkeltje waar ze leuke kleding verkochte en besloot daar binnenkort inkopen te gaan doen. Misschien wel met haar toekomstige vriendinnen!
“Ha hij doet het!” riep ik uit toen de laptop aan ging. Eerst even een mail sturen naar mijn ouders en dan maar MSNen. Ik keek rechtsonderin het scherm van mijn laptop, kwart over 8! Dan zal het nu wel ongeveer kwart over 4 in Nederland zijn. Die liggen lekker te slapen! Ik dacht na over de ‘meal’ die ze net hadden gehad, het was erg gezellig geweest. Anya had uitgebreid gekookt en zijzelf had meegeholpen. Anya had meteen verteld dat ze engelse ondertiteling hadden op de tv zodat het wat makkelijker te volgen was. Ik werp een blik op het scherm en zie dat hij ondertussen aan is. Snel klik ik outlook aan en begin een mail naar mijn ouders te typen.
Hey!
Hier dan de beloofde mail, het is hier nu bijna half 9, dus bij jullie rond half 5 uur snachts, jullie liggen dus lekker te slapen! Ik heb helemaal geen last van een jetlag, aangezien ik in het vliegtuig de hele nacht heb geslapen. Amazing hé! Haha ik begin al in het engels een mail te typen ook. Het is zo raar, alles in het engels te zeggen. Het is hier wel prachtig, vanmorgen stonden Anya, Ken en Maylin al klaar. Ze waren heel aardig en hebben een mooie kamer voor me opgeknapt. Een echt Amerikaanse meiden kamer. Lachen! Vanmiddag ben ik met Anya naar de shopping mall geweest, ik heb me ogen uitgekeken. Het was prachtig en zo groot. Maandag ga ik voor het eerst naar school, om 8 uur komt de schoolbus (haha grappig hé? Ik wordt met een schoolbus naar school gebracht!!!) ik heb dan tot 4 uur school, ik heb mijn rooster al gezien en die is heeel anders dan in Nederland. Maar het lijkt me wel grappig. Omdat ik dus ben gekomen gaan we vrijdag naar hun strandhuis aan de kust, we blijven daar 2 nachten slapen en gaan zondagmiddag naar huis. Helaas hebben ze daar geen internetverbinding dus dan kan ik geen mail sturen, mja. Daarna worden jullie overladen met mails oké? Toen ik vanmiddag bezig was had ik het nog niet zo moeilijk, maar nu ik jullie deze mail stuur mis ik jullie echt. Het is zo raar dat jullie gewoon aan de andere kant van de wereld zitten. Ongelofelijk gewoon. Maar doe maar iedereen de groeten, morgen weer een mail! Ik mis jullie!
Kus KirstenIk lees de mail nog eens over en druk dan op verzenden. Daarna open ik MSN en meld me aan. Zoals ik al verwacht had was er zowat niemand online, net op dat moment komt Marleen online.
Kirsten zegt: Hey Marleen! Hoe is het daar?
Marleen zegt: Great!
Kirsten zegt: Mooi! Leuk gastgezin?
Marleen zegt: Ja heel aardig! Die broertje zijn vervelende etters maar goed
Ik heb vanmiddag al op 2 paarden gereden, Julia vind het heel leuk dat ik ook paardrijd. En die ranch hier is gewoon geweldig, je moet is komen kijken joh!
Kirsten zegt: Nou dat hoort allemaal goed
Marleen zegt: En hoe is het bij jou?
Kirsten zegt: Heel leuk! Ze zijn allemaal heel aardig en gastvrij, ik ben vanmiddag al naar de shopping mall geweest. Echt mooi gewoon!
Marleen zegt: Klinkt tof, en maandag school! Ik ben echt zenuwachtig
Kirsten zegt: Ja ik ook, maar we gaan eerst nog vrijdag tot zondag naar het strandhuis van hun! Omdat ik ben gekomen om het te vieren zeg maar!
Marleen zegt: Wauw, mazzel! Leuk joh, echt leuk voor je!
Kirsten grinnikt.
Kirsten zegt: Nou ik ga nog even tv kijken met ze, doei Marleeenn!! Succes hé met alles
Marleen zegt: Ok. Good luck girl!
Kirsten zegt: hihi goodbye!
Marleen zegt: adios wijfie!Ik klik op afmelden en klap de laptop dicht. Nadenkend over deze drukke dag ga ik op bed liggen. Ik ging wat beter liggen en kon bedacht dat ik morgen meteen tegen Anya en Ken kon zeggen dat het bed heerlijk lag. Ik pakte mijn iPod en begon muziek te luisteren. Langzaam viel ik in slaap.