[VER] Een jaartje Highschool.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein_

Re: [Verhaal] Een jaartje Highschool.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 17:00

Kimmm schreef:
het is weer erg leuk geschreven Lachen maar waar ik me een beetje aan begin te ergeren is dat je een groot deel van de zinnen met 'ik' begint. het verhaal is dan ook in de ik-vorm geschreven, maar het leest een stuk prettiger als je niet elke zin met 'ik' begint, zoals bijvoorbeeld:

Ik ging in de auto zitten en wachten geduldig totdat mijn moeder de deur achter zich dicht deed en ook de auto in stapte. Het wachten duurde erg lang, maar ik wachtte geduldig tot m'n moeder de deur achter zich sloot na het instappen.

op deze manier is het een stuk lekkerder lezen en heb je ook de mogelijkheid om iets meer over de omgeving te vertellen enz.

dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en geen aanmerkingen, hoop dat je er iets aan hebt Lachen

Bedankt voor de tips, ik zal er proberen op te letten. Het is het 1e verhaal wat ik in de ik-vorm schrijf en heb er nog best veel problemen mee zoals jullie lezen, hopelijk wordt dat nog beter Haha!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:32

Heel gaaf stuk!
Kan niet wachten op de rest.. Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:32

Marjolein_ schreef:
Bedankt voor de tips, ik zal er proberen op te letten. Het is het 1e verhaal wat ik in de ik-vorm schrijf en heb er nog best veel problemen mee zoals jullie lezen, hopelijk wordt dat nog beter Haha!

graag gedaan, hoop dat je er iets aan hebt Lachen er is helemaal niets mis mee dat je er moeite mee hebt, ik heb ook erg veel moeite gehad met het schrijven in de ik-vorm. op de een of andere manier is het een stuk moeilijker, dan hij/zij-vorm Clown vooral veel oefenen en door blijven schrijven Lachen succes met het schrijven voor het volgende stuk! Vork

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:07

Weer een goed stukje

moeder en broer uitgebreid. “Ik jullie zo missen” nu kwamen de echte tranen eruit lopen. Mijn moeder zag het en omhelsde

Alleen daar ben je het woord ga vergeten.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:32

Kwam misschien door de emoties Knipoog

Leuk verhaal, ben benieuwd wat voor wending het nog gaat nemen.
Soms werkwoordfoutjes of andere kleine foutjes.
Je zinnen zijn nu al iets korter geworden, dat leest een stuk fijner, maar een paar enters extra zou helemaal fijn zijn. Nu is het een lang stuk tekst en dat leest vrij lastig. Knipoog

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:49

Nu ik met mijn andere verhaal (pensionstallen, liefdes en gevoelens) klaar ben en ik me niet echt kan vinden in mijn nieuwe verhaal (denise) ga ik verder met dit verhaal. Ik weet hier nog heel veel dingen over, en ik heb ook meer zin om dit verhaal verder te gaan schrijven dan het andere verhaal.

Vanmiddag komt er een nieuw stuk!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:16

Ik ben benieuwd !

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:33

Leuk verhaal, ga het volgen Ja

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 13:16

Hier dan een nieuw stuk! Lachen

Citaat:
“Ja dat zijn wij” antwoordde Marleen toen we omdraaide. Ik keek de jongen/man aan. Hij zag er heel vriendelijk uit en had een shirt aan met ‘TravelActive’ erop. Hij schudde mijn en Marleen haar hand. “Ik ben Koen, jullie begeleider” Ik stelde mezelf ook voor en Marleen volgde mijn voorbeeld. “We zullen jullie bagage eerst even naar de band brengen, mijn spullen staan er al” ik knikte geluidloos en liep samen met Marleen achter Koen aan.
Toen eenmaal de spullen allemaal op de band stonden besloten we even wat te gaan drinken bij een tentje. Toen we eenmaal zaten stond Koen op. “Wat willen jullie drinken? Jullie krijgen het van TravelActive” Ik keek Marleen aan die na bleek te denken. “Doe maar een cola” zei ik maar, Marleen bestelde een 7-up en Koen liep naar de bar toe. Marleen kijk mij enthousiast aan. “Hoe tof hé!” zei ze opgewekt. Ik knikte glimlachend. “Hoe is jou gastgezin?” vroeg ik. “Ze wonen op een ranch! Ik heb 2 gastbroertjes, een tweeling. Mijn gastmoeder heet Julia en is gescheiden, de kinderen zijn dan ook om de 2 weken in het weekend weg volgens mij.” Ik glimlachte. “Een ranch? Je rijdt paard toch?” Ze knikte. “Echt geweldig, ik ben zo benieuwd!” ik glimlachte. “En hoe is jou gastgezin” vroeg ze belangstellend. “Ik heb een gastzusje, Maylin heet ze. Die foto’s van het huis is echt geweldig, op de foto zagen die mensen er ook heel aardig uit dus ik ben benieuwd! Marleen knikte. “Die huizen zijn volgens mij allemaal echt geweldig” Net op dat moment kwam Koen aanlopen met 2 cola en 1 7-up. “Alsjeblieft” zei hij terwijl hij het neerzetten en ging zitten. “En zin in meiden?” vroeg hij lachend. “Ja zeker” zeiden Marleen en ik tegelijk. We glimlachte naar elkaar en begonnen wat te drinken. “Is het eigenlijk niet vervelend werk? Je bent zowat altijd weg van huis!” vroeg ik uiteindelijk aan Koen. Koen knikte. “Ach, ik woon in LA met mijn vriendin. Ik ga af en toe wel naar Nederland, ik begeleid ook altijd Nederlanders als ze naar LA gaan. En dan logeer ik meteen 2 weken hier in Nederland.” Marleen en ik knikte belangstellend. “Grappig joh, lijkt me ook wel leuk werk. Alleen wel moeilijk” zei Marleen. “Heb je dit vroeger ook gedaan?” vroeg ze er meteen achteraan. Hij knikte. “Dat is ook 1 van de redenen dat ik dit werk ben gaan doen, ik weet hoe het is. Vooral hoe moeilijk het is je familie achter te laten voor 1 jaar, dat is niet zomaar iets” Ik dacht aan mijn ouders en Edwin, ze zullen nu waarschijnlijk onderweg zijn. Ik voelde tranen opkomen en stond op. “Ik ga even naar de wc” zei ik. “Ik weet hoe je, je voelt” zei Koen begrijpend. Ik knikte en liep naar de wc waar ik voor de spiegel ging staan. Het zal echt moeilijk worden… Ik zal toch niet nu al spijt hebben? Ik slikte en gooide wat water in mijn gezicht. Ik bleef nog even staan en liep toen terug. “Zullen we maar naar het vliegtuig gaan?” vroeg ik en pakte ondertussen mijn handtas. Marleen knikte zenuwachtig en ging naast me lopen. Koen draaide zich om. “Ik zit helemaal aan de andere kant van het vliegtuig, maar dat maakt op zich niet veel uit aangezien jullie gelukkig wel naast elkaar zitten” ik knikte en liep zwijgend verder.

Ik keek omhoog en zag het lichtje van de riemen op rood springen, Marleen zag het ook en we maakte onze riemen vast. Ik zat bij het raam en keek naar buiten, ik zag dat het vliegtuig begon te rijden. Ik voelde dat Marleen mijn hand vast pakte, ik keek haar aan. “Vliegangst?” vroeg ik. Ze knikte. “Heb je een iPod of MP3 mee?” Ze knikte. “Doe die dan op, dat leidt wat af” ze pakte meteen haar tas en deed haar MP3 op. Ik volgde haar voorbeeld en deed mijn iPod aan en keek naar buiten. Ik voelde dat we van de grond afkwamen en omhoog stegen. “Doei Nederland” mompelde ik terwijl ik naar buiten keek. Ik slikte even keek weer naar voren. De muziek galmde in mijn oren, ik gaapte en besloot mijn stoel wat naar achter te doen. Ik keek naar achter, er zat een man achter me die tv aan het kijken was. Ik deed mijn stoel een klein beetje naar achter en ging wat comfortabeler zitten. Al snel viel ik in slaap…

“Hee slaapkop! We zijn er bijna, we gaan zo dalen. Ik schrok wakker en keek recht in het vrolijke gezicht van Marleen die kennelijk de hele tijd wakker is gebleven. “Jeetje wat slaap jij lang zeg, je hebt zelfs niet gegeten!” “Niet dat het lekker was hoor” fluisterde ze er glimlachend achteraan. Ik glimlachte. Net op dat moment sprong het lampje weer op rood en klikte we onze riemen weer vast. Ik borg mijn iPod op in mijn tas en pakte mijn mobiel even die uit stond en deed hem weer terug in mijn tas. Ik voelde dat we daalde, ik kon hier wat minder tegen en kneep mijn ogen dicht. Pas toen het vliegtuig de grond raakte deed ik ze weer open. Marleen glimlachte. “Ik heb last van mijn buik man, zo erge zenuwen heb ik!” zei ze opgewonden. “Je bent niet de enigste, ik ben zo benieuwd!” het duurde nog even voordat het vliegtuig stopte en we konden uitstappen maar uiteindelijk liepen we het vliegtuig uit. Ik keek op mijn horloge die nog op de Nederlandse tijd stond, Half 4. Ik keek zoekend rond en zag uiteindelijk een grote klok hangen. “Half 8! Jeetje, zo vroeg” zei ik lachend. “Grappig!” ik knikte en keek naar de uitgang van het vliegtuig waar net Koen uitkwam. Hij liep op ons af. “Nou meiden, hoe was de vlucht?” Ik haalde mijn schouders op. “Heb de hele vlucht geslapen” Koen lachte en we liepen de grote hal binnen waar we de band zochten waar onze spullen opzaten. Ondertussen deed ik mijn mobiel aan en besloot mijn ouders even te bellen. Marleen zag dat ik mijn mobiel pakte en besloot ook meteen haar ouders even te bellen. Koen die het ook zag stopte even en ging zitten op een bankje. Handig tikte ik het huisnummer in. Ik besloot het kort te houden aangezien het verschrikkelijk duur was. Snel werd er opgenomen.
“Met Ineke Braaksma”
“Hey mam! Met mij”
“Kirsten! Wat leuk dat je even belt, ben je al aangekomen?”
“Ja we zijn nu op zoek naar de band met onze spullen, onze gastouders halen ons om 9 uur op hier op het vliegveld.”
Ik hoorde mijn moeder snikken door de telefoon. “Gaat het mam?” vroeg ik bezorgd.
“Ja het gaat wel hoor Kirs, het is gewoon even wennen dat je zo ver bent! Ik ben blij dat je goed bent aangekomen!”
“Haha dat spreekt voor zich, maar ik hang nu op, anders wordt het zo duur. Ik zal vanavond nog wel even een mail sturen over hoe het allemaal is!”
“Is goed lieverd, veel succes zometeen hé! Ik mis je nu al!”
“Ik jullie ook, nou doei mam!”
“Doei kirs” ik slikte even en klikte op het rode telefoontje. Marleen was nog aan het bellen, ik zag dat ze tranen in haar ogen had. Na een paar seconden hing zei ook op. Ik liep naar haar toe en omhelsde haar. Marleen begon meteen te huilen. “Ik ga ze zo erg missen, ik kon op schoolkamp nog niet eens zonder ze, ik snap niet dat ik dit gedaan heb!” riep ze uit. Ik klopte op haar rug en bedacht dat ik het er zelf op dit moment helemaal niet moeilijk mee had. Na een tijdje zo gestaan te hebben lieten we elkaar los en besloten we maar de bagage te gaan pakken.

Na een kwartiertje hadden we onze spullen bij elkaar en hadden we alle 2 een karretje met onze koffers en Koen een grote tas in zijn hand. Ik keek naar de grote klok en besloot meteen mijn horloge goed te zetten. Marleen keek mee. “Wow half 9 al! Over een halfuurtje zien we ze!” Ik grinnikte. “Dat de tijd zo snel gaat hé!” Ik rekte mezelf uit en hoorde mijn maag rammelen. “Ik heb eigenlijk toch wel trek” zei ik. “Ik ook, ik heb de helft maar van het vliegtuig eten gegeten, het was zo smerig!” Ik lachte. Marleen keek zoekend rond en zag een tentje waar we wat konden eten. Toen we daar zaten kwam meteen een vrouw naar ons toe. “Can I help you?” vroeg ze vriendelijk, ik besefte dat ik natuurlijk engels terug moest praten. Ik keek Marleen aan, “wat wil jij eten?” ze keek op de kaart. “Een sandwich” zei ze. Ik knikte. “two sandwiches please” zei ik tegen de vrouw. Ik keek naar Koen die verder op stond te praten met iemand van TravelActive. Marleen grinnikte. “Helemaal vergeten dat we natuurlijk engels moeten praten, wordt lastig!” Ik knikte. “Zal wel wennen zijn ja” We praten nog een tijd verder over de reis totdat het eten werd gebracht. Zwijgend aten we op, toen we het op hadden liep ik naar de bar om te betalen. “Can I pay?” vroeg ik vriendelijk. “Of course, wich table do sit you?” Ik keek naar de tafel waar nummer 8 opstond. “Eight!” de vrouw knikte. “That is then €12,60” ik betaalde met €13,- “Hold the change only” zei ik vriendelijk en liep terug naar Marleen die ondertussen haar spullen bij een had gepakt. “Gaan we?” vroeg ze? “Jep!” ik keek op mijn horloge die nu 20 voor 9 aanwees. Ik pakte mijn karretje met bagage en handtas en liep achter Marleen aan naar Koen. “Uitgegeten!?” “Yes!” riep Marleen. “Dan gaan we maar naar jullie tijdelijke ouders hé” ik knikte en voelde de zenuwen in mijn buik. We liepen naar buiten, buiten liepen we naar een fontein waar een man, vrouw en een klein meisje stond. “Zijn dat mijn gastouders?” vroeg ik aan Koen. “Jep, je hebt toch een foto gehad?” ik knikte. “Ach je weet maar nooit” “Nou ga er heen!” zei Marleen opgewekt. “Waar zijn die van jou?” vroeg ik aan Marleen. “Die zullen zo wel komen, ga nou maar” ik knikte, haalde even diep adem en liep naar mijn gastouders toe…

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:45

Wederom een erg leuk verhaal Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:53

Jammer dat je gestopt bent met 'Denise', maar dit verhaal is ook heel leuk!
Ik blijf het weer volgen Lachen

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:13

“Of course, wich table do sit you?”
Dit zinnetje klopt niet trouwens Knipoog

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:33

Shannie schreef:
“Of course, wich table do sit you?”
Dit zinnetje klopt niet trouwens Knipoog

Ik heb alle engelse zinnetjes van een vertaalsite, van heel veel zinnen had ik ook zo iets van eh oke? Vork

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:22

Die vertaald het letterlijk hea! Dus dan klopt de grammatica van geen kant... Dat zou ik dus niet doen als ik jou was.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:25

Leuk stukje, alleen je engelse grammatica klopt voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen Tip; niet letterlijk vertalen!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:37

Leuk stukje weer.

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:38

niceboy16 schreef:
Leuk stukje, alleen je engelse grammatica klopt voor geen meter Nagelbijten / Gniffelen Tip; niet letterlijk vertalen!

Ik weet het.. Ik heb alleen geen idee hoe ik het anders kan doen, ik weet het uit mijn hoofd ook wel maar ben dan bang dat ik ook foutjes maak. Ik heb nu nog een sutk gemaakt met de vertaler, maar ik ga het volgende stuk gewoon uit mezelf maken, dan laat ik het gewoon nalezen door mijn moeder ofzo zodat zei de foutjes er uit kan halen..

Hier dan het stuk met de vertaler, als het engelse echt heel erg is zal ik het morgen even over doen Ja

Citaat:
“Hello” zei ik wat zenuwachtig toen ik bij ze stond. De vrouw omhelsde mij meteen. Verbaasd bleef ik staan, ik hoorde Marleen die verder op stond lachen. “Kirsten!” riep Anya uit. Ik moest lachen om hoe ze Kirsten zijn, de man gaf me nu een hand. “Hello! Welcome here! How was the trip gone?” “Perfect!” zei ik vrolijk. Ik keek naar Maylin die mij nieuwsgierig aankeek. “Hello, I am Maylin” zei ze uiteindelijk en stak haar hand uit. “Hello Maylin, I am Kirsten!” Maylin bleef me met grote ogen aankijken en glimlachte toen. Ik draaide me weer om naar Anya. “We have a beautifull room for you!” ze lachte nog steeds breed. Ken kwam nu tussenbeide. “Shall we go?” vroeg Ken. “Can I say my friends goodbye?” “Of course!” riep Anya uit. Ik glimlachte en liep naar Marleen en Koen toe. “En zijn ze goed?” lachte Marleen. “Ze zijn heel aardig voor zover, misschien vermoorde ze me zometeen wel maar goed!” Marleen lachte. Ik keek rond. “Zijn die van jou er nog niet?” Marleen schudde haar hoofd. “Ze zullen zo wel komen, ik spreek je vanavond op MSN ja? Ga nou maar weer terug, anders moeten ze zo lang wachten!” ik knikte. “Ik zie je snel hoor Marleen!” ik omhelsde haar en keek toen Koen aan. “Alsjeblieft, hier staat mijn adres, emailadres en telefoonnummer in. Je kan me altijd bereiken!” ik knikte en pakte het mapje aan en stopte het in mijn tas. “Nou doei! Spreek jullie snel!” al zwaaiend zeiden ze gedag en liep ik terug naar Anya, Ken en Maylin. “Shall we go to the car?” zei ik maar. Anya knikte. “Good idea” ik glimlachte en liep achter ze aan naar de auto. Daar hielpen ze met mijn spullen in de auto te stoppen, Maylin zetten het karretje van de bagage terug en ik stapte alvast in. Ze startte de auto op, ik keek naar de plek waar Marleen staat. Er stond nu een vrouw met 2 jongetjes bij haar en Koen stond wat verder op. Ik glimlachte en keek weer naar voren. “Is it a long ride?” vroeg ik aan Maylin. “No, its 20 minutes ride” “Ok, Did you stand to wait already long?” Maylin schudde haar hoofd. “No a few minutes” Ik knikte. “And what’s is your hobby Maylin?” “I do horse riding, and you?” Ik dacht even na. “I loves to dance with my friends” “Do you do at cheerleading?” “No, that we have not in the Netherlands” Maylin knikte en keek toen weer uit het raam. Anya draaide zich nu om. “And do you miss your parents already?” “Yes, I miss they already quite awful, but try to think there not of” Anya knikte. “And you knew though that Monday you school started?” “Yes I know” Anya glimlachtte en draaide zich weer om. Ik keek naar buiten en genoot van het mooie uitzicht, het was behoorlijk rustig op de weg. Ik had nog 5 dagen voordat ik naar school ging, dus kon ik mooi alles nog wat leren kennen. Ik glimlachte, we reden nu door een straat wat me bekend voor kwam van de foto’s. Ik keek mijn ogen uit, het zag er niet zo uit als in films. Mooie lange uitritten en kasten van een huizen! De auto begon nu vaart te minderen en Ken draaide de auto een oprit in en stopte. “We are there!” zei Anya vrolijk. “It’s beautifull!” Maylin pakte mijn hand. “Come on, I you will see the house!” Ik grinnikte en liep achter haar aan de woonkamer binnen. “Look this is the livingroom!” Ik keek mijn ogen uit, er stonden 2 banken en 2 stoelen, een grote openhaar maakte het geheel prachtig. Ze liet me de keuken en de rest van de onderverdieping zien en trok me toen mee naar buiten, een groot zwembad vulde de grote tuin. “Fantastic!” glimlachte ik. Anya kwam nu ook de tuin in. “Your things stand brings in your room, Then you can equip just” Ik knikte, Maylin bleef in de tuin staan dus liep ik zelf naar boven. Ne een paar keer de verkeerde kamer ingelopen te zijn had ik uiteindelijk de goede kamer. Ik keek mijn ogen uit, een stond een 1,5 persoonsbed met een schattig dekbredovertrek. De kamer was gevuld met leuke gordijnen, een ruime kledingkast en een bureau. Er hingen veel chearleading posters. Ik glimlachte en liet mezelf op het bed vallen. Als het goed is hadden ze ook internetverbinding genomen. Ik stond op om mijn laptop uit mijn tas te pakken maar besloot het toch niet te doen. “Vanavond!” glimlachte ik. Ik gooide 2 koffers op mijn bed en begon al mijn kleren in mijn kasten op te ruimen. Net toen ik mijn koffers onder mijn bed geschoven had kwam Anya mijn kamer in. Ze ging op mijn bed zitten. “Is the room good?” vroeg ze bezorgd. “It’s amazing” Anya glimlachte. “Will you do so just with errands?” ik knikte. Dan kan ik alles zien! “Good idea, I come so” “Good” zei ze en liep de kamer weer uit. Ik dacht na over Anya en Ken die hartstikke aardig tegen haar waren. Ik kan het hier vast wel uithouden.

Een uurtje later zaten Anya en ik in de auto naar het winkelcentrum, Anya had de muziek hard gezet en zong vrolijk mee. Ik dacht aan Marleen, hoe zou zij het hebben? Anya legde haar hand op mijn knie. “And how find you it here?” “Great!” antwoorde ik spontaan. Anya lachten, keek weer naar voren en wees uiteindelijk een groot gebouw aan. “There is the shopping mall!” Ik keek meteen waar naar Anya wees. “What big!” bracht ik uit. Anya glimlachte en reed de grote parkeerplaats op. Handig parkeerde ze het autootje en deed de deur open. Snel deed ik ook de deur open. Ik zuchtte. “It’s hot!” zei ze tegen Anya die haar verbaasd aan keek. Ik merkte nu pas dat het erg warm was, ik keek naar mijn kleding die niet erg zomers waren aangezien het in Nederland helemaal niet zo warm was. Anya deed de auto op slot. “Come on!” zei ze, ik knikte en we liepen naar binnen. Ik keek mijn ogen uit, het was prachtig. Zo groot en veel mensen. Ik zag een winkeltje waar ze leuke kleding verkochte en besloot daar binnenkort inkopen te gaan doen. Misschien wel met haar toekomstige vriendinnen!

“Ha hij doet het!” riep ik uit toen de laptop aan ging. Eerst even een mail sturen naar mijn ouders en dan maar MSNen. Ik keek rechtsonderin het scherm van mijn laptop, kwart over 8! Dan zal het nu wel ongeveer kwart over 4 in Nederland zijn. Die liggen lekker te slapen! Ik dacht na over de ‘meal’ die ze net hadden gehad, het was erg gezellig geweest. Anya had uitgebreid gekookt en zijzelf had meegeholpen. Anya had meteen verteld dat ze engelse ondertiteling hadden op de tv zodat het wat makkelijker te volgen was. Ik werp een blik op het scherm en zie dat hij ondertussen aan is. Snel klik ik outlook aan en begin een mail naar mijn ouders te typen.

Hey!
Hier dan de beloofde mail, het is hier nu bijna half 9, dus bij jullie rond half 5 uur snachts, jullie liggen dus lekker te slapen! Ik heb helemaal geen last van een jetlag, aangezien ik in het vliegtuig de hele nacht heb geslapen. Amazing hé! Haha ik begin al in het engels een mail te typen ook. Het is zo raar, alles in het engels te zeggen. Het is hier wel prachtig, vanmorgen stonden Anya, Ken en Maylin al klaar. Ze waren heel aardig en hebben een mooie kamer voor me opgeknapt. Een echt Amerikaanse meiden kamer. Lachen! Vanmiddag ben ik met Anya naar de shopping mall geweest, ik heb me ogen uitgekeken. Het was prachtig en zo groot. Maandag ga ik voor het eerst naar school, om 8 uur komt de schoolbus (haha grappig hé? Ik wordt met een schoolbus naar school gebracht!!!) ik heb dan tot 4 uur school, ik heb mijn rooster al gezien en die is heeel anders dan in Nederland. Maar het lijkt me wel grappig. Omdat ik dus ben gekomen gaan we vrijdag naar hun strandhuis aan de kust, we blijven daar 2 nachten slapen en gaan zondagmiddag naar huis. Helaas hebben ze daar geen internetverbinding dus dan kan ik geen mail sturen, mja. Daarna worden jullie overladen met mails oké? Toen ik vanmiddag bezig was had ik het nog niet zo moeilijk, maar nu ik jullie deze mail stuur mis ik jullie echt. Het is zo raar dat jullie gewoon aan de andere kant van de wereld zitten. Ongelofelijk gewoon. Maar doe maar iedereen de groeten, morgen weer een mail! Ik mis jullie!
Kus Kirsten

Ik lees de mail nog eens over en druk dan op verzenden. Daarna open ik MSN en meld me aan. Zoals ik al verwacht had was er zowat niemand online, net op dat moment komt Marleen online.

Kirsten zegt: Hey Marleen! Hoe is het daar?
Marleen zegt: Great!
Kirsten zegt: Mooi! Leuk gastgezin?
Marleen zegt: Ja heel aardig! Die broertje zijn vervelende etters maar goed Tong uitsteken Ik heb vanmiddag al op 2 paarden gereden, Julia vind het heel leuk dat ik ook paardrijd. En die ranch hier is gewoon geweldig, je moet is komen kijken joh!
Kirsten zegt: Nou dat hoort allemaal goed
Marleen zegt: En hoe is het bij jou?
Kirsten zegt: Heel leuk! Ze zijn allemaal heel aardig en gastvrij, ik ben vanmiddag al naar de shopping mall geweest. Echt mooi gewoon!
Marleen zegt: Klinkt tof, en maandag school! Ik ben echt zenuwachtig
Kirsten zegt: Ja ik ook, maar we gaan eerst nog vrijdag tot zondag naar het strandhuis van hun! Omdat ik ben gekomen om het te vieren zeg maar!
Marleen zegt: Wauw, mazzel! Leuk joh, echt leuk voor je!

Kirsten grinnikt.

Kirsten zegt: Nou ik ga nog even tv kijken met ze, doei Marleeenn!! Succes hé met alles
Marleen zegt: Ok. Good luck girl!
Kirsten zegt: hihi goodbye!
Marleen zegt: adios wijfie!

Ik klik op afmelden en klap de laptop dicht. Nadenkend over deze drukke dag ga ik op bed liggen. Ik ging wat beter liggen en kon bedacht dat ik morgen meteen tegen Anya en Ken kon zeggen dat het bed heerlijk lag. Ik pakte mijn iPod en begon muziek te luisteren. Langzaam viel ik in slaap.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 22:13

In zowat alle engelse zinnen zijn overal fouten te ontdekken. Je vertaalt te letterlijk, maar dat is gewoon die vertaler. Ik raad je aan verder te schrijven in het Nederlands, met iemand samen te schrijven die de Engelse grammatica goed beheerst, of het zelf schrijven en dan na laten kijken Knipoog Ook heb je wat typfouten? in je Nederlandse stukken, er zijn wat werkwoorden verkeerd gespeld etc, zodat ze in de verkeerde tijd staan. Verder een erg leuk verhaal *LOL* Zeker mee door gaan!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 06:45

Zoals vaker gezegd zijn de Engelse zinnen niet goed, maar persoonlijk stoor ik mij er niet aan.
Misschien kun je die zinnen gewoon in het Nederlands typen??

Wel weer een leuk stuk!

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:34

Leuk stukje weer.
Alleen soms schrijf je in de ik vorm en dan weer niet. Zoals hier:
Citaat:
Ik keek mijn ogen uit, het was prachtig. Zo groot en veel mensen. Ik zag een winkeltje waar ze leuke kleding verkochte en besloot daar binnenkort inkopen te gaan doen. Misschien wel met haar toekomstige vriendinnen!

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:40

Myrtje_ schreef:
Zoals vaker gezegd zijn de Engelse zinnen niet goed, maar persoonlijk stoor ik mij er niet aan.
Misschien kun je die zinnen gewoon in het Nederlands typen??

Wel weer een leuk stuk!

Er staat boven het laatste stukje wat ik ga proberen, anders ga ik het inderdaad gewoon in het Nederlands typen Ja

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:11

leuk verhaal zeker door gaan, idd zou je beter misschien alles in het nederlands kunnen typen. verder erg leuk

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:15

* Stipje. Kan ik m terug ivnden Lachen

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:38

Ik keek mijn ogen uit, een stond een 1,5 persoonsbed met een schattig dekbredovertrek
Er stond een 1,5 ...

ik heb mijn rooster al gezien en die is heeel anders dan in Nederland. Maar het lijkt me wel grappig.
Nederland, maar het lijkt me wel grappig.
Een zin kan nooit met maar beginnen Knipoog

Dat engels is idd bar slecht, misschien is het een idee om het iemand anders te laten vertalen? Of idd gewoon in het nederlands typen...

verder weer super hoor Haha!

Rosannee_

Re: [VER] Een jaartje Highschool.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:00

heel mooi verhaal Lachen je engels is idd niet zo goed Knipoog