Vraag over Canon EOS 400D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Vraag over Canon EOS 400D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:40

Ik vind het geen rare vraag.
Misschien heeft ze die camera juist wel gekocht, om zo meer te leren over fotografie, en er zo mee verder te komen.
En tuurlijk, veel mensen weten dat soort dingen dan blijkbaar al, maarzoals Pam al zei,
al doende leert men!

Veel succes! Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:54

gutgut, wat een gezelligheid weer hier!
Ik proef hier een beetje dat de bokkers die zeggen professioneel te fotograferen het niet kunnen hebben als andere bokkers ook een srl kopen.
Wat maakt het nou uit?
Koop de ts het van jullie geld?
hebben jullie er problemen mee?
Tjee, laat haar lekker blij zijn met haar camera.

@ts:
Leuk hoor, gefeliciteerd met je nieuwe camera!
Tis voor mij ook voor het eerst dat ik hoor dat je niet via het lcd schermpje foto's kan maken.
Maargoed, kennenlijk op bokt wordt je dan direct als heel dom gezien,
het lijkt mij dat je je meer druk maakt over hoeveel megapixel die heeft of hoeveel zoom oid en niet of je via het lcd schermpje foto's kan maken of niet,
is zoiets waar je thuis tegenaan loopt.

iig, ik ben benieuwd naar een foto met je nieuwe camera!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:15

Medousa schreef:
gutgut, wat een gezelligheid weer hier!
Ik proef hier een beetje dat de bokkers die zeggen professioneel te fotograferen het niet kunnen hebben als andere bokkers ook een srl kopen.
Wat maakt het nou uit?
Koop de ts het van jullie geld?
hebben jullie er problemen mee?
Tjee, laat haar lekker blij zijn met haar camera.

@ts:
Leuk hoor, gefeliciteerd met je nieuwe camera!
Tis voor mij ook voor het eerst dat ik hoor dat je niet via het lcd schermpje foto's kan maken.
Maargoed, kennenlijk op bokt wordt je dan direct als heel dom gezien,
het lijkt mij dat je je meer druk maakt over hoeveel megapixel die heeft of hoeveel zoom oid en niet of je via het lcd schermpje foto's kan maken of niet,
is zoiets waar je thuis tegenaan loopt.

iig, ik ben benieuwd naar een foto met je nieuwe camera!

Nou ja, "hoe veel zoom" is bij een SLR ook al niet van toepassing, en vrijwel iedere DSLR heeft genoeg megapixels. Helemaal de nieuwe(re) modellen hebben er méér dan genoeg. Dus dan zijn er alweer andere dingen om je druk over te gaan maken bij de aanschaf van een DSLR.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:42

het komt bij mij gewoon over als een camera kopen waarvan iedereen zegt 'hij is zoo geweldig is', 'ik móet hem hebben', enz, dus daarom koop ik hem ook maar!
je koopt een slr om vérder te kunnen, meer te kunnen doen, instellen, betere resultaten te krijgen. ik houd er al niet van als mensen niets weten van diafragma, sluitertijd, iso enz en dan een slr kopen, maar daar laat ik het altijd bij.
maar dit...

Medousa schreef:
de bokkers die zeggen professioneel te fotograferen
een mooi voorbeeld van generalisatie. ik hoor sowieso erg weinig mensen zeggen dat ze professioneel kunnen fotograferen. ja, sommigen denken wat te goed van hun eigen kunnen, maar that's it, over het algemeen.
daarnaast kan ik voor mijzelf zeggen dat ik nooit, maar dan ook nooit beweer dat ik professioneel kan fotograferen. er zijn hier ook mensen die reageren die zelf geen slr of andere cam hebben, dus imo zeker niet zullen zeggen dat ze professioneel zijn.
naja, je schrijft het in ieder geval goed.

Sunrise_ schreef:
Misschien heeft ze die camera juist wel gekocht, om zo meer te leren over fotografie, en er zo mee verder te komen.
als je voor het eerst gaat paardrijden stap je toch ook niet gelijk op een hete hengst?
je gaat eerst op een makkelijk paardje zitten, die niet teveel kan, zodat je kan kijken of het je leuk lijkt, en je de basis onder de knie kan krijgen.
Dan kom je erachter of je meer wilt, en ga je al dan niet op een moeilijker paard zitten, waar je weer meer aan kan rommelen, en dus verder kan komen.

daarnaast, lijkt het me dat je een camera in je handen gehad hebt, om te voelen wat hij doet, of hij je ligt, enz. en niet alleen omdat hij duur is, ook als hij goedkoop zou zijn, wil je toch weten of het een cam is die bij je past? Verward

toch ook wel erg opvallend dat ze niet reageerde op de vraag waarom ze nou precies die cam gekocht heeft. Haha!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:43

Butterfly14 schreef:
toch ook wel erg opvallend dat ze niet reageerde op de vraag waarom ze nou precies die cam gekocht heeft. Haha!

Ik denk dat ze helemaal niet meer reageerd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:45

Zou ik waarschijnlijk ook niet doen na zulke reacties Haha! Haha!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:46

Daarom juist Knipoog

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:48

die vraag was voordat ze zei niet meer te reageren Knipoog
als ze wat lef had gehad, én een reden, had ze die dus nog neer kunnen poten. Lachen
maar, ik denk niet dat dat het geval is. Clown

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:49

Butterfly14 schreef:
die vraag was voordat ze zei niet meer te reageren Knipoog
als ze wat lef had gehad, én een reden, had ze die dus nog neer kunnen poten. Lachen
maar, ik denk niet dat dat het geval is. Clown

Denk het ook niet nee Vork

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:51

Ik ben het met pam eens. Ik wist ook niet veel van diafragma enz toen ik mijn D50 kocht, maar ik wist wel dat als ik toch een camera wou kopen, ik meteen een goede zou nemen. Ik was wel van plan om me erin te gaan verdiepen. Al doende leert men.

Ik moet alleen wel zeggen dat ik me wel goed heb verdiept in de verschillende camera’s en hun kwaliteiten, het is toch veel geld. Maar het is het geld van de TS, dus wie ben ik om me daar druk om te maken Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:59

De Olympus E-330 is de enige SLR met een LCD live view scherm.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:59

Toch vind ik het zonde. Wat Butterfly al zegt;
Je begint onderaan. Je rijd ook niet meteen tussen de GP paarden toch?
Je begint in het B en als je er goed in bent en er plezier in beleefd eindig je misschien wel in de GP.

Dus zo raar zijn onze reactie's niet. Rolleyes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:08

Maar van de andere kant zijn er ook genoeg mensen die nog niet veel ervaring hebben en toch beginnen op een Z paard Lachen En een canon 400D is nog niet eht profesioneel als je het vergelijkt met wat er allemaal te koop is. Maar goed ik kan het van jullie wel snappen hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:15

Klopt ja, een 400D is absoluut niet prof.

Maar ja, toch. Waarom koop je in godsnaam een DSLR wanneer je dít niet eens weet. Benieuwd wat de TS dan wél weet van zaken die je moet weten om fatsoenlijk met een DSLR te kunnen fotograferen... Ook wel benieuwd of ze ooit de handmatige standen zal gaan gebruiken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:37

Nou nou nou...
Het komt misschien wat knullig over, maar vind de reacties hier wel wat bot.
Ik wist het bijvoorbeeld ook niet. Nou heb ik me er nog niet echt in verdiept, en was ik er zeker wel "op tijd" achter gekomen, maar toch..

Wie weet is heeft de TS de camera wel helemaal niet zelf gekocht, maar haar ouders, en mag zij hem gebruiken? In die situatie krijg ik binnenkort namelijk ook een DSLR in handen.

De vergelijking met paarden gaat imo niet helemaal op, zoveel mensen kopen een hoger geschoold paard dan ze zelf rijden, het zogenaamde "leerpaard" Lachen
Al doende leert men inderdaad, en vind niet dat, zonder dat je de situatie kent, iemand zo kan afbranden.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:44

Ik vind het ook wat overtrokken hier hoor...
Ik weet echt wel wat van fotografie af, en als ik het budget zou hebben zou ik ook heel graag een DSLR willen aanschaffen, maar ook ík hoor nu pas voor het eerst dat je geen foto's kan maken via het schermpje.
En verder ga ik met Berdien mee Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 16:47

Oh wat zijn we hier weer aardig en stoer.

TS, jou reactie daarop maakt het ook niet beter.

Slotje lijkt me duidelijk.