[Foto] Omaro - zwarte merrie - avondzonnetje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: [Foto] Omaro - zwarte merrie - avondzonnetje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:26

Ja... Ik krijg er een beetje de kriebels van, het komt me allemaal zo fake over. Wat de anderen dus al zeggen, het paardje glimt. Naar mijn mening glimt ie echt veel te veel en veel te nep, waardoor het bij mij totaal onnatuurlijk overkomt.
Om het nog onnatuurlijker te maken, heeft het paardje een hoofdstel 'om'. Deze glimt me teveel erbij (teveel blingbling) en hij ergert me gewoon. Ik zou op de foto heel graag het hoofdstel af willen doen, vooral op de derde omdat ie daar scheef lijkt te zitten.

Nee, ik had bij deze foto's (vooral met zo'n natuurlijke achtergrond) liever gezien dat het paardje er wat dof uitzag en vooral geen hoofdstel. Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:04

't paard is zwart. Gezond. Ze glimt zoiezo al als een keutel in de manenschijn. En als je dan ook nog eens goed poetst en er wat babydoekjes overheen haalt.. tsjah. Dan glimt ze gewoon nogal.

Valt blijkbaar niet in de smaak. Ik dacht, ik doe is wat anders. Vork

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:06

Eve_lien schreef:
Nou.
Ik vind ze lekker niet zo standaard dof juist. Doe mij maar wat glim. Doe eens gek!
Die eerste foto.. ik zou 't paardje zo doodknuffelen. Wat een geweldige lieve uitstraling heeft het geheel zo.

Ja, ik ben er geheel weg van Lovers

Ga helemaal met Eve_lievn mee!!

Prachtig Jet!! Super.

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:08

wow mooe fotoos hoe doe je dat:P
ik zelf vind 2 3n drie ecth fiets mooi Haha!:D

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:10

lisa96 schreef:
wow mooe fotoos hoe doe je dat:P
ik zelf vind 2 3n drie ecth fiets mooi Haha!:D

Met een camera Haha! ?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:12

wat een mooie foto's! Met welke camera heb je dat gedaan?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:16

Faux schreef:
Valt blijkbaar niet in de smaak.

Klopt, het valt bij mij inderdaad niet in de smaak. Ik krijg gewoon het idee dat als ik het paard aanraak, het "glibbert".

Is het erg dan dat het niet bij iedereen in de smaak valt?
Laatst bijgewerkt door Veirl op 18-11-06 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:17

ik vind de 3e foto erg mooi
alleen zit de frontriem net een beetje laag ofso.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:20

Met een Canon EOS 350D. Lachen

@ Veirl; ik zeg niet dat ik het erg vind. Ik constateer alleen dat best wat mensen wat zeggen over het glimmen. Jij maakt ervan dat ik het erg zou vinden ? Wat niet het geval is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:20

Géweldige foto's! Een gezond zwart paard glimt zowiezo veel van zichzelf, ik vind dit echt geweldig Lovers

Ik zou onzettend blij zijn dat ik zulke mooie foto's van mijn paard zou kunnen krijgen!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:20

vind het werkelijk een prachtig paard, maar kan je mij vertellen wat de afstammeling is?
mijn vorige instructrice had namelijk ook ooit een zwarte merrie die Omaro heette en erg op deze lijtk...dat was een jazz x chronos

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:22

Faux schreef:
@ Veirl; ik zeg niet dat ik het erg vind. Ik constateer alleen dat best wat mensen wat zeggen over het glimmen. Jij maakt ervan dat ik het erg zou vinden ? Wat niet het geval is.

Nee, ik vroeg je of je het erg vond. Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 19:25

Nou.. nee dus. Vork

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:49

Wat ik al op msn zei; gaaf!
echt hele mooie foto's!
Wat een glimwurpje!!

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:55

Ik ben het eens met het al genoemde over het glimmen en het hoofdstel.
Daarnaast valt het mij op dat de hals, borst en bovenkant van het hoofd heel glad zijn, terwijl de rest van het hoofd van uit allerlei stukjes of blokjes lijkt te bestaan, alsof een matige kwaliteit foto heel erg verscherpt is. Dat zie je vooral op de eerste en laatste foto. Ik neem aan dat dat hier niet het geval is, dus ik vraag me af of jij het ook ziet, en of je weet wat het is?
Bij 2 stoor ik me aan de uitstaande bitring en bij 3 vind ik de achtergrond niet mooi.
Wat ik wel mooi vind aan de laatste, is dat het oog er meer uitspringt (mede) door de kleuren in de achtergrond.

Geen slechte, maar ook niet echt goede foto's. Lachen

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:25

het paard vind ik super op foto, de achtergrond daarnaast vind ik te flets, zeker aangezien het een avond zonnetje zou moeten voorstellen lijkt dit op een middagzon in spanje Haha! neej overbelicht vind ik, ook lijkt er?? ruis op?

en Jet.. ik zou opnieuw eens meer en meer naar "echte" foto's gaan richten ik bedoel maar.. tegenwoordig word er naar mijn zin veel te veel en veel te hard met fotoshop programmas de dingen bewerkt, en dat komt meer en meer fake over dan een echte foto, de natuurlijke touch valt eruit vind ik. Mocht je dus een dergelijke foto kunnen maken met een minimaal aan bewerkingen dan is dat pas klasse Lachen

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 22:49

joel schreef:
het paard vind ik super op foto, de achtergrond daarnaast vind ik te flets, zeker aangezien het een avond zonnetje zou moeten voorstellen lijkt dit op een middagzon in spanje Haha! neej overbelicht vind ik, ook lijkt er?? ruis op?

en Jet.. ik zou opnieuw eens meer en meer naar "echte" foto's gaan richten ik bedoel maar.. tegenwoordig word er naar mijn zin veel te veel en veel te hard met fotoshop programmas de dingen bewerkt, en dat komt meer en meer fake over dan een echte foto, de natuurlijke touch valt eruit vind ik. Mocht je dus een dergelijke foto kunnen maken met een minimaal aan bewerkingen dan is dat pas klasse Lachen

Lieve Joel, als je goed naar mijn posts had gekeken dan had je gezien dat ik al heb gezegd dat er bar weinig aan bewerkt is. Het is gewoon een glimmend paard. Scheve mond *zucht*

En over je opmerking; overbelicht. Waarom strooit iedereen daar mee terwijl het niet van toepassing is ?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:18

Faux schreef:

En over je opmerking; overbelicht. Waarom strooit iedereen daar mee terwijl het niet van toepassing is ?

Misschien omdat het bij UK staat? Als je wilt horen hoe leuk je paard is, moet je bij ITP zijn.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 23:24

ijslanderfan schreef:
Faux schreef:

Misschien omdat het bij UK staat? Als je wilt horen hoe leuk je paard is, moet je bij ITP zijn.

1 ) Het is mijn paard niet.
2 ) Ik zet het bij UK omdat ik inderdaad die foto's wil laten zien en niet het paard.
3 ) De opmerking overbelicht is hier niet van toepassing. Overbelichtheid is dat iets zó licht is dat het geen herkenbare kleur en textuur meer heeft. Niet een foto die gewoon licht is.

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:45

Wauw wat glimt ze zeg Bloos!
Erg mooie fotos!

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:49

wauw.. echt schitterend... *is gewoon sprakenloos..
owja en met wat voor camera zijn de foto's genomen?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:16

joel schreef:
neej overbelicht vind ik, ook lijkt er?? ruis op?

Áls je dan met termen strooit, moet je ook wel weten waar je het over hebt Knipoog
Van overbelichting is sprake als bepaalde delen op de foto zo sterk belicht zijn dat de oorspronkelijke kleur verloren gegaan is en een witte 'uitgebeten' plek overblijft. Dat is op deze foto's nergens het geval

Ik vind het mooie foto's, denk dat de eigenaresse er erg blij mee zal zijn!
Het paard glimt inderdaad ontzettend, maar aangezien dat niet door de bewerking van de foto komt, kan ik dat juist wel waarderen: je heb het paard gewoon zoals ze is op de foto gezet Ja

Zeker omdat het paard zwart is en er een lekker zonnetje staat, wat het niet eenvoudiger maakt, vind ik dat je het keurig gedaan hebt OK dan!
En foto 1 is inderdaad om te smullen Lovers

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:20

VeirL schreef:
Ja... Ik krijg er een beetje de kriebels van, het komt me allemaal zo fake over. Wat de anderen dus al zeggen, het paardje glimt. Naar mijn mening glimt ie echt veel te veel en veel te nep, waardoor het bij mij totaal onnatuurlijk overkomt.
Om het nog onnatuurlijker te maken, heeft het paardje een hoofdstel 'om'. Deze glimt me teveel erbij (teveel blingbling) en hij ergert me gewoon. Ik zou op de foto heel graag het hoofdstel af willen doen, vooral op de derde omdat ie daar scheef lijkt te zitten.

Nee, ik had bij deze foto's (vooral met zo'n natuurlijke achtergrond) liever gezien dat het paardje er wat dof uitzag en vooral geen hoofdstel. Lachen

Mee eens,

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:24

Wauw wat ontzettend mooie foto's. Je kan er juist trots op zijn dat het paard zo glimt. In iedergeval een teken dat ze gezond is toch. Als ik zulke foto's onder m'n neus gedrukt krijg zou ik diegene ontzettend dankbaar zijn. Echt super gedaan!
(kun je niet een keer bij mij langs komen Clown )

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:28

Ik vind het echt prachtige foto's!
Juist leuk om een keer paar glimmende foto's te zien! Haha!