Maar dan zal ik inderdaad eens een betere geldboom moeten zaaien.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sjonniej schreef:Okee,dat is dan bevordelijk voor de scherpte en horizon, neem ik aan?

lqdo schreef:
ISO instellingen:
Zo hoog mogelijk. Sommige mensen zeggen dat een hoog ISO getal veel ruis oplevert. Dit klopt als een bus alleen wat mensen niet beseffen is dat het softwarematig belichten van foto's NOG meer ruis oplevert. ISO1600 is echter niet echt aan te bevelen. In donkere situaties gebruik ik altijd ISO800.

Nouks schreef:
Je vergeet er nog bij te zeggen dat de hoeveelheid ruis per camera ook heel erg verschilt. Ik bedoel, diverse compactjes hebben op ISO400 meer ruis dan mijn DSLR op ISO3200. Ik bedoel maar.
sjonniej schreef:Foto's buiten maken wordt vrij lastig, als alle wedstrijden binnen worden gereden. En dat is ook mijn enige bedoeling voor binnenfoto's, zodat ik van onze eigen wedstrijden van iedere deelnemer een foto kan maken. Mijn eigen paard komt nooit in een binnenbak
sjonniej schreef:Ik kan wel in RAW schieten, maar probleem wordt dan alleen dat er maar 40 foto's op mijn 512 MB kaartje passen. Ik heb hem op het moment in de hoogste resolutie staan en dan kunnen er ruim 200 foto's op, wat voor mij voldoende is. Wordt de kwaliteit in RAW echt zoveel beter dat het de moeite waard is?
sjonniej schreef:Maar de kwaliteit op zich is niet extreem veel beter?
Want nabewerken doe ik toch te weinig, zodat RAW zin heeft.

SaskiaKur schreef:Had je de Witbalans op TL-licht staan?

Kimmie_girl schreef:misschien handig om dan je type camera te vernoemen.. mayday
sorry t'is een canon 350D. JW18 schreef:@sjonniej, noiseremover is volgens mij een programma. Ik vind die paardenbakken op de foto wel erg licht overigens.
Jan Willem