[Computer Schilderij] Rennende paarden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: [Computer Schilderij] Rennende paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 17:45

Afbeelding

Hier stap één dus.
De volgende stap zal ik er bij zetten wanneer die af is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:53

we wachten af!! knap hoor!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:50

Tussen stap twee en drie.

Afbeelding
De manen de basiskleur gegeven.

Afbeelding
En de manen 'afgewerkt'.

De laatste heb ik de overgangen tussen de kleuren vervaagd met dat 'druppeltje' (Vraag me niet hoe het heet?) En dan de kleuren wat door elkaar heen halen en daarna nog een keer met het 'druppeltje' nog een keer vervaagd en daarna nog met dat vinger geval alles door elkaar gehaald.

En als laatste de randjes wat bijgewerkt door te gummen of de achtergrond door de 'trekken' tot waar het moet, ook die met dat vinger geval die dus alles uitsmeert.

De randen waar de rest van het paardje komt, zijn nogal blokkerig, omdat als ik dat deel ga maken pas mooi krijg.

Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:57

Devlin Lovers helemaal geweldig! kan niet wachten tot hij af is Lovers

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:05

En dan stap vier, vanaf nu gaat het wel langer duren...
Deze stap is nog vrij makkelijk, maar het uitwerken van het hoofdje is wel moeilijk, ik vind zelf het moeilijkste van het hele paardje.

Afbeelding

Met deze stap heb ik de de omtrek van het hoofdje van de foto gehaald, plus de plaats van de ogen/neusgaten. Daarna dus heel globaal ingekleurd. Vanaf nu ga ik hem uitwerken, het hoofdje dan wel.

Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:11

Wauw geweldig! Haha!
Ik doe het je iig niet na!
Heel mooi Lachen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:06

En stap vijf:

Afbeelding

Hoofdje uitgewerkt, zelfde manier als de manen, ofcourse.. Lachen
Het rechteroogje van uit het paard gezien is nog niet erg mooi en ook de echte 'lijn' van het hoofd naar de hals komt in de volgende stap pas duidelijk te zien, als het goed is tenminste. Knipoog

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:19

En tussenstap nummer zes:

Afbeelding

Deze was ik gisteren ook al aan begonnen (Het hoofdje en dus tussenstap vijf had ik gister avond al af.)

Tussenstap zeven komt er aan! Nog vijf minuutjes werk en uploaden. Lachen

Enne. Jullie waren wel benieuwd naar mijn reactie, nu ben ik benieuwd naar jullie reactie over het feit dat je mij nu wél geloofd of nog altijd niet? Of blijft het nu stil, dat het feit bewezen is dat ik het wel helemaal zelf gedaan heb? Lachen

Edit: Op deze tussenstap heb ik de lijnen al wel vervaagd. Lachen
Dus niet alleen gekleurd en de basiskleur gegeven, maar alweer één stapje verder.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:22

Wauw. Hij begin echt goed te lijken. Ja

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:28

Enn stap zeven, en nu stop ik even. Lachen

Afbeelding

De rande enzo, de overgangen van achtergrond naar paardje is nog niet zo mooi. maar dat doe ik als laatste, zodat ik het geheel kan zien. En ook de andere afwerkingen doe ik pas als aller laatste. Lachen

Een volgende stap komt vanavond misschien nog anders morgen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:33

Wauw, dat is echt heeel mooi!! Wow!
Knap dat je zoiets kan maken! OK dan!

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 15:36

Citaat:
Enne. Jullie waren wel benieuwd naar mijn reactie, nu ben ik benieuwd naar jullie reactie over het feit dat je mij nu wél geloofd of nog altijd niet? Of blijft het nu stil, dat het feit bewezen is dat ik het wel helemaal zelf gedaan heb?

Ik had al eerder gezegd:
Citaat:
Als ik het verkeerd heb, sorry Bloos

Ik vind het knap wat je doet, maar zou het nog knapper vinden als je iets uit je hoofd maakt. Daarbij is het echt zo dat je hetzelfde effect maar dan veel makkelijker kunt bereiken met de blurtool en dit dus leuk is om te oefenen, maar zonde is van je tijd Knipoog By the way: ik doe het je niet na ! OK dan!

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:31

Hmm, kan zelf redelijk werken met photoshop en met een knop op de blurtool krijg ik zo een beetje het zelfde resultaat als bij je eerste bewerking in dit topic. Hoe ga je dan te werk om van de kleurschakeringen een zo realistisch resultaat te toveren? Het oog bijvoorbeeld is eerst gewoon een zwart/wit stipje en in de volgende stap een heel mooi oog geheel met wimpers? Kan je evt. uitleggen hoe je dat maakt?
Heb al vaak geprobeerd om een paard te schilderen maar meer dan dit is het nog niet geworden.
http://img223.imageshack.us/img223/8945 ... opyac1.jpg

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:45

Ik plaats hier vooralsnog mijn kanttekeningen bij. Er zit een subtiliteit in het 'uitgewerkte' gedeelte die niet te zien is in de 'globale inkleuring'. Wat meer tussenstappen zou die kanttekeningen misschien weg kunnen halen? Ik schilder namelijk digitaal voor de kost, vandaar mijn twijfels, ik ken mijn technieken en die van vele collega's. Ik heb het ook voorgelegd aan anderen... die zijn minder subtiel als ik vooralsnog ben. Meer tussenstappen graag.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 10:31

JoSav schreef:
Ik plaats hier vooralsnog mijn kanttekeningen bij. Er zit een subtiliteit in het 'uitgewerkte' gedeelte die niet te zien is in de 'globale inkleuring'. Wat meer tussenstappen zou die kanttekeningen misschien weg kunnen halen? Ik schilder namelijk digitaal voor de kost, vandaar mijn twijfels, ik ken mijn technieken en die van vele collega's. Ik heb het ook voorgelegd aan anderen... die zijn minder subtiel als ik vooralsnog ben. Meer tussenstappen graag.

Komen er aan. Lachen

Edit: Ik zal nu eerst een oog maken, maak hem dan in het groot zodat je duidelijk de stappen kan zien. Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:10

Eerlijk gezegd ben ik niet zo`n fan van al die digitale tekeningen, wel of niet zelf gemaakt. Het feit dat het niet eens duidelijk is of het gewoon een effectje over een foto of een vele uren kostend werk is zegt mij al dat die vele uren zonde van je tijd zijn.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:18

Ik vind het wel heel mooi worden! Ik neem even een abbo. Ik ben benieuwd hoe het wordt als het af is.
Groetjes, mij

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 16:38

QuirA schreef:
JoSav schreef:

Komen er aan. Lachen

Edit: Ik zal nu eerst een oog maken, maak hem dan in het groot zodat je duidelijk de stappen kan zien. Lachen

Zonde van je tijd of niet, het is leuk, daar doe ik het om. Zoveel mensen zien paardrijden ook als zonde van je tijd, maar dat wil niet zeggen dat je het niet leuk vind. Het is gewoon om bezig te zijn..

Ps: Oog wil niet echt lukken, wil te groot, ik ga nu eerst met de pony verder, ik zal de stap nu iets verder laten zien, als ik het niet vergeet om tussendoor te uploaden. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:19

@Quira: ik wacht wel hoor. Ik ben benieuwd.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:54

volgens mij kan je erg lang wachten.. Als ik ook zie hoe lang er over gedaan wordt bij de meesten.. En dat dit bijna identiek aan de foto is?? Als je het echt zelf gedaan hebt, op de manier die je verteld zou je er een stuk langer over gedaan moeten hebben.

Ben idd benieuwd naar alle tussenstappen.. kijken hoe het eruit ziet.. en hoelang er dan over gedaan wordt

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 16:27

Ik vind het behoorlijk k*t dat mensen je gewoon niet geloven als je een keer iets maakt en je zet het op Bokt neer. En dat je het dus niet zelf gemaakt hebben, or what ever.

Komende twee weken zal er geen tussenstap komen, gewoon omdat ik het echt té druk heb met school (veel handelingsdelen afronden en inleveren en heel die zooi), en dan volgende week SE-Week en dus veel leren (ook laatste weken erg druk gehad, vandaar geen reactie en geen tussenstappen, heb echter ook nog helemaal niks verder afgemaakt van dit prachtige diertje!). Daarna zal ik weer wat meer tijd hebben en zal ik hier weer een tussenstap plaatsen. Tot die tijd geen tussenstappen, Sorry!