[ART] MLP-Custom. Tinker pony: Rolex Dreamz

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Irismacho

Re: [ART] MLP-Custom. Tinker pony: Rolex Dreamz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:18

Heel leuk! Knap gedaan..
Vind het erg mooi om te zien Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:13

Het maken van die sokken aan de benen is zo makkelijk nog niet, dat is een hoop gefreubel en heeft me de nodige ergernissen en frustraties gekost. Dat was om het zo te noemen 'the hard part'.

Mientjuh: Komt denk ik door het perspectief van waar uit de foto is genomen. Op onderstaande foto is dat effect er niet. Lachen

Wilgje2003: Ik ben blij dat je hem mooi vind! Fijn gevoel voor mij ook!

Wuis: Het is een keer heel wat anders, en niet wat iedereen zal verwachten na al die fantasy custom ponys. Ik begrijp wat je bedoeld betreft het schilderen van de body. Ik heb tóch bewust gekozen voor de mini streepjes (die als je goed kijkt, ook in een schading zijn geschilderd Knipoog). Een MLP is in een egale bruine kleur niet zo als hij zou moeten zijn. In tegen stelling tot Breyers, die dat prima aan kunnen (natuurlijk Knipoog)
Een MLP is te rond van vorm, te 'designed' en heeft een te erg 'ik ben roze' imago om een bruine kleur met trots te kunnen dragen. Om alles een gedetaileerder effect te geven op het gebied van schading en 'paintings-skills' heb ik er voor gekozen om een vacht structuur te schilderen in verschillende tinten bruin, en een beetje zwart.

Realisme is niet wat ik nastreef met een MLP custom. In dat geval zou ik dus beter Breyers kunnen gaan schilderen Knipoog
Betreft die pluisjes; het hairen van die benen is zooooo enorm moeilijk. Dat doe je niet even binnen een kwartiertje (of een uurtje). Persoonlijk ben ik heel blij met dit behaalde resultaat. Ik heb het nog niet eerder gezien dat iemand de benen voorzien had van haar, en wilde het dol graag proberen.

_Lorette_ / Wuis: Die brother pony's zijn dus ook echte mannelijke ponys. Volgens Hasbro zijn alle overige pony's meisjes Knipoog
De brother pony behoord tot de G1 ponys, en alle ponys die ik customize zijn G3's, en daar wil ik het ook graag op houden. Lachen

Dookie: Dat was ook een van de ideeen die ik mee genomen had vanaf het begin. Toch daar vanaf gestapt omdat het eigenlijk niet te doen is. Om 1 been te voorzien van haar zijn er 6 tot 8 lange sneeen gemaakt, per been. Voor het hairen van het gehele been kan dit niet.

Een foto vanaf de zijkant van de pony:
Afbeelding

En 2 van een aantal foto's van Rolex, die ik had als referentie materiaal:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:23

Ik moet zeggen dat ik de pony op bovenstaande foto veel beter uit vind komen! OK dan! De streepjes komen zo ook beter uit.

Je had naar mijn idee wel beter eerst de hele pony kunnen kleuren, en daarna de witte aftekening eroverheen schilderen. Dat kan heel makkelijk met acryl. Bij de nek vind ik het effect zo wel mooi, maar links boven die R vind ik die bruien veegjes in het midden van de aftekening niet zo mooi (aan de randen is het wat anders dan in het midden).

Nogmaals op deze foto komt de pony veel beter uit dan op de vorige. Ja

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:25

Ik had de R misschien in mini-hotfix steentjes gedaan ipv schilderen Haha! volgens mij is dat best leuk, bijvoorbeeld voor een thema als "diamonds are a girls best friend" ofzo Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:35

Ooh erg mooi! Knap hoor, die haren schilderen enzo, ik vind het echt een verrijking voor dat paardje zelf Haha!

En ik vind het ook zeker een erg leuk cadeautje...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:05

IK was erg verrast door dit topic Haha! Ik vroeg me bij de titel al af wat MLP was.... Knipoog
Daarna was ik je werkbeschrijving aan het lezen (zonder dat ik de foto kon zien) en ik dacht wel aan een schilderij, schilderen op zijde...toen kwam ik het woord re-haired tegen en was ik weer helemaal op een dwaalspoor Haha!
TOTdat ik de foto zag! Haha geweldig hoor! En je praat er zo professioneel over dus ik neem aan dat het een grote hobby is voor velen? Ik had er nog nooit van gehoord; errrrrug leuk!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:17

deze foto's zijn idd beter, maar ik blijf erbij dat de getekende haartjes vooral een rommelig, slordig effect geven. Ik heb gewoon mooiere pony's van jou gezien Haha! wel heel knap hoe je die beentjes hebt gedaan, je moet toch wel een engelengeduld hebben voor deze hobby denk ik zo Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:02

Ik vind het juist leuk, een keer wat anders! Erg leuk idee om te geven ook! Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:08

Jeetje Fairie, wat een werk!
Zeer geslaagd! Ik vind 'm schitterend! OK dan!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:12

De foto van de zijkant geeft (imo) veel beter beeld van het paard. Ik vind hem geweldig Ja

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 17:29

Wuis: De body is met satijn verf gedaan, niet met acryl Lachen
Het nadeel van acryl op een gehele body is (vind ik) dat je sneller strepen ziet. Deze verf streept veel minder, maar dekt ook minder goed. Bovendien had het denk ik niet uitgemaakt welke kleur ik eerst zou hebben geschilderd. Lachen

Het namaken van zo'n overloop ik kleur is erg moeilijk. Ik wilde geen rechte strepen waarbij je direct verschil tussen bruin en wit zag. Dus wat gefreubelt met overlopende tintjes. Inderdaad op dat achterbeen had iets anders gemogen.

Orri: Ik wilde niet met een thema werken om hem zo neutraal mogelijk te houden (omdat het ter herinnering is aan een overleden pony). Het groen heb ik enkel gebruikt om het bruin wat te breken, en er toch nog een MLP gevoel bij te behouden.

TanteMiesje: Customizen is in de wereld van MLP verzamelaars/liefhebbers vrij bekend Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:52

Ik bedoelde dat thema ook niet voor deze pony *LOL*