nu dan het eerste gedicht; ik hoop dat jullie vinden dat het erin past
Bewust worden
Wandelend loop ik over het strand, Heel dicht langs de vloedlijn, Wat achterblijft zijn voetsporen in vochtig zand. Problemen lijken hier oneindig klein.
Zou 't komen door de frisse lucht, Golven zie ik komen en gaan, Inwendig slaak ik een diepe zucht. Kon ik hier maar eeuwig blijven staan.
Afwezig staar ik naar de zee, Een stelletje passeert hand in hand, Golven rollen terug en ik wil mee. Doelloos loop ik verder over het strand.
Passeer blaffende,rennende honden, Passeer lachende kinderen die spelen, Met in mijn hand een schelp die ik heb gevonden. Val niet op tussen de mensen ben een van de velen.
Dan sta ik weer even stil, Kijk nog eenmaal naar de zee, Is dit nu wat ik werkelijk wil. Met de golven terug naar zee.
Waren het echt mijn gedachten, AL was het maar voor even, Om een eind te maken aan dit leven. Nee,ik moet verder wat ik ook mag verwachten.
Draai mij om,en loop terug heel bewust, Wetend dat ik verder moet zoeken naar innerlijke rust, Druk af en toe de schelp nog even tegen mijn oren. Om zo toch de zee nog eens te horen.