[VERZAMEL] Foto van je huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Re: [VERZAMEL] Foto van je huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:31

Mijn hond

Afbeelding
jammer van dat achterpootje

Afbeelding
jammer van dat sprietje bij zn tong

Afbeelding
En even voor de duidelijkheid. Deze foto is NIET uitgeknipt.

Afbeelding
Kijk hier is er nog 1, lijkt me beetje raar als het precies de zelfde lichtval heeft als de achtergrond?

Afbeelding
En nog een Knipoog ff voor de duidelijkheid Knipoog

@ Hardcorelady: Jammer van dat oortje, en dat de horizon indd scheef is.
@Jenne : Mooie foto, alleen jammer van al die blaadjes.
@Ulkster: Leuke foto, hij was mooier geweest met zijn[ voor ons] rechteroortje er helemaal op.
@Nikki_jimmy: Leuke foto
@Droomster: Die eerste foto vind ik echt stoer. Mij stoord het niet dat zijn hele hoofd er niet op staat. De rest vind ik wat minder
@annepanne: Leuke foto's, de laatste is met flits genomen denk ik? Is hij beetje licht geworden
@babe: Gave foto's. Vooral de eerste.
@Ashkerlon: Leuke foto, Jammer dat die met flits genomen is.?
@lepeltje: Gave foto's, Alleen bij de laatste jammer van dat buisje? rechts[ voor ons ]
@Kelcy: Vind hem niet zo, het paard is heel licht. En de lucht valt niet zo op.
@Eightlegged: Mystrieuze [ hoe schrijf je het ook al weer?] foto, al ben ik als de dood voor spinnen
@M3isSi3j: Vind ze niet zo, als ze in kleur waren vond ik ze denk ik mooier.
@Crista: Mooie foto's, jammer dat bij de 2e zijn oortjes er niet op staan
@Eightleggend: Mooie foto's . Ik hou alleen nie tzo van die beesten

Ps. De laatste 2 zijn even voor de duidelijkheid dat ik die daarvoor nie tuitgeknipt heb. Dus op die niet echt letten.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 25-08-06 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 keer plaatsen van je bericht is voldoende. Andere verwijderd.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:43

Urbann schreef:
Kijk hier is er nog 1, lijkt me beetje raar als het precies de zelfde lichtval heeft als de achtergrond?
Ps. De laatste 2 zijn even voor de duidelijkheid dat ik die daarvoor nie tuitgeknipt heb. Dus op die niet echt letten.

Alvast mijn nederige excuses Bloos Het was me eerst nog niet opgevallen, maar als ik erop inzoomde, zag ik heel duidelijk zo'n wit randje hier en ginder, zodat het leek alsof het idd was uitgeknipt.
Dus hierbij...Sorry, ik had vast even prut in m'n ogen Haha!

Edit: Mss komt het door een bepaalde lichtinval, want op de laatste foto zie ik idd die witte randjes niet. Lachen Heel ff off topic: Hele mooie hond wel!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:43

Nieuwe poging! Dat stomme oor blijft afentoe toch behoorlijk in de weg zitten!
Hopen dat dit beter aan slaat Knipoog

Afbeelding
Gipsy is oorloos Haha!
Afbeelding
Hier weer dat stomme oor Knipoog Alleen lijdt deze aandacht toch meer naar het neusje.

Ook mijn comentaar van de 2e pagina;
@Urbann; Foto 1; simpel, maar leuk Haha!
Foto 2; vooral erg mooie achtergrond!
Foto; 3,4,5 toch blijft het lijke alsof de 1e 2 bewerkt zijn (zie nou dat het niet zo is, maar het blijft zo lijken Knipoog) 3e.. WOUW..! Waar woon jij? Jaloers!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:48

@ hardcorelady..

Misschien met je de foto's iets meer vanaf de voorkant nemen (al draai je maar een heel klein stukje) dan kan je het oor erop zetten zonder dat ti in de weg zit! Dan hoort ti namelijk bij het onderwerp..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 06:58

Nickytje schreef:
Urbann schreef:

Alvast mijn nederige excuses Bloos Het was me eerst nog niet opgevallen, maar als ik erop inzoomde, zag ik heel duidelijk zo'n wit randje hier en ginder, zodat het leek alsof het idd was uitgeknipt.
Dus hierbij...Sorry, ik had vast even prut in m'n ogen Haha!

Edit: Mss komt het door een bepaalde lichtinval, want op de laatste foto zie ik idd die witte randjes niet. Lachen Heel ff off topic: Hele mooie hond wel!

haha maakt niet uit hoor:P
Bedankt:)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 08:55

@Hardcorelady: Veel beter zonder dat oor.. Soms jammer dat je ze er voor de foto niet even kan afhalen, die oren Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:28

Die foto van die spin van Eightlegged vind ik echt geweldig!
Echt heel mooi, die van die pad(?) trouwens ook.

Verder vielen de foto's van Nickytje ook op. Vind dat de foto's een fijne sfeer weergeven, vooral de tweede! Lachen

De tweede foto van Urbann vind ik ook heel leuk, alleen had ik het denk ik iets mooier gevonden als de hond iets meer links op de foto stond, dus niet echt in het midden.

Nou zal ik dan ook nog maar een foto plaatsen, stelt eigenlijk weinig voor Bloos

Afbeelding
Met z'n stomme bek Clown maar zo is hij wel eigenlijk..

Edit: of is dit ook een snapshot? Bloos! Sorry dan Clown
Laatst bijgewerkt door Spirit op 26-08-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 20:30

Spirit schreef:
Echt heel mooi, die van die pad(?) trouwens ook.

Hoornkikker Haha! Dankje!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:05

Eerst even wat commentaar (ja ik werk van laatst geplaatste naar eerdere Bloos)

@ Babeth => Leuke foto opzich, leuke plaats en ondeugende blik van de kat. Helaas zijn de kleuren niet echt super, evenals het licht... Ik vind de foto te donker.
@ Spirit => Ten eerste, prachtige hond en ben helemaal verliefd op de kleur van de vacht! Lichtinval vind ik goed, de ogen hebben zo ook een mooie kleur. De compositie vind ik wel wat saai... Iig mis ik iets...
@ HardcoreLady => Mooie fotos, leuke hoek de foto genomen. Zonder oor is het idd mooier!
@ Urbann => Dat pootje is echt lief! Die heeft wel iets. Idd jammer van dat achterpootje op de achtergrond. De foto in het veld vnid ik mooi en dat sprietje niet echt storend. De fotos met de tak in de bek vind ik gaaf, de achtergrond is echt prachtig zo met dat bos en de weerspiegeling in het water. Jammer dat door de lichtinval de foto wat paarsig is geworden. De kleuren zijn bij de laatste foto al een stuk mooier en natuurlijker.
@ Nickytje => De eerst foto is erg mooi, rustige achtergrond. Dat stukje wit wat wat 'overbelicht' is vind ik niet zo storend. Puppyspeelfoto is schattig! Jammer van de achtergrond, maar het moment is leuk, en de honden staan er mooi op (Niet storend dat de grote pup er niet helemaal op staat).
@ Eightlegged => De eerste foto mis ik wat qua scherpte, een leuke foto, maar is hij door het glas ofzo genomen? De muisjes zijn gave fotos, mooi scherp. De Pad is geweldig, ook qua kleur van de omgeving, en qua scherpte.
@ Crista => Ik vind de fotos niet echt speciaal of bijzonder. Lieve fotos, maar toch nog richting Huis tuin en keuken kiekjes... Bloos
@ M3isSi3j => Leuke fotos, ik hou van sepia, maar mis nog wel iets in de fotos... Wat weet ik niet precies, maar vind ze niet echt eruit springen, sorry.
@ Eightlegged => Die spin foto is echt HELEMAAL geweldig!! Super foto, harstikke gaaf zo die schaduw. En hij heeft wat engs, ondanks dat de kleuren toch weer iets vrolijks hebben.
@ Kelcy => De achtergrond is erg gaaf, net of de foto erop is geplakt. Wat kan de lucht toch prachtig zijn met sunsets. Verder mis ik wel wat 'bijzonders' in de foto.
@ Lepeltje => De laatste katten foto vind ik geweldig. De scherpte, de blik in de ogen, en dat 'brutaal en ondeugend om dat hoekje heen kijkend'. Gaaf hoor! De rat is ook leuk, maar vind ik de minst mooie van je foto. De eerste van de hond is ook mooi, lekker geconcentreerd kopje en mooie rustige achtergrond.
@ Ashkerlon => Grappige foto opzich, maar jammer dat er flits bij te pas heeft moeten komen, waardoor de kleuren niet geweldig zijn en de vacht zo is opgelicht...

Nu mijn fotos.

Kruimeltje, mijn oogappeltje. Ik vind deze foto zelf erg gaaf, zo in de ogen en de kleuren bij elkaar.
Afbeelding
http://img243.imageshack.us/img243/6636/2004okt8kl1.jpg

Ons Flufje, hier wel wat jonger. De achtergrond vind ik zelf mooi zo blauw. En hij poseerde eindelijk eens goed Haha!
Spijtig dat de onderkant wat overbelicht is (en dat het mn 2.0 megapixel cameraatje was Nagelbijten / Gniffelen)
Afbeelding
http://img243.imageshack.us/img243/5016 ... y77un1.jpg

Zoë. Heerlijk dromerige blik, sepia voor iets meer sfeer.
Afbeelding
http://img172.imageshack.us/img172/4857 ... t27rw3.jpg

En last but not least Lodewijk.
het licht (zonsondergang) vind ik zelf wel wat hebben. Witte honden zijn met zon redelijk snel overbelicht bij mij...
Afbeelding
http://img243.imageshack.us/img243/9901/14nov103rl1.jpg

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:10

@Tancreda4: de eerste en de derde vind ik de beste. Vooral de eerste spreekt me enorm aan. Was de achtergrond toevallig zwart of heb je de foto bijgewerkt?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:11

De foto is niet bewerkt. Dit was op zolder, en die is flink donker, behalve dan het plekje waar de zon door het kleine raampje schijnt. En daar lag zin in te zonnen. Doordat het licht dus alleen op de kat terrecht kwam is de rest van de achtergrond flink donker.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:28

Foto van Babeth verwijderd. Je kunt wanneer je reacties plaats in dezelfde post je foto opnieuw zetten.

[Edit] 21:23 uur.
Ook weer een snapshot post verwijderd. Daarnaast was er ook niet gereageerd op de rest.
Bekijk alsjeblieft de aller eerste post van dit topic voor je zelf iets plaatst.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 07:10

Tancreda4 schreef:
@ Eightlegged => De eerste foto mis ik wat qua scherpte, een leuke foto, maar is hij door het glas ofzo genomen? De muisjes zijn gave fotos, mooi scherp. De Pad is geweldig, ook qua kleur van de omgeving, en qua scherpte.

@ Eightlegged => Die spin foto is echt HELEMAAL geweldig!! Super foto, harstikke gaaf zo die schaduw. En hij heeft wat engs, ondanks dat de kleuren toch weer iets vrolijks hebben.

Bedankt voor je commentaar!
De eerste foto is door plastic genomen (als ik door glas fotografeer zie je dat meestal niet Haha! ). De foto leek dus al wat "beschadigd", maar dit vond ik juist wel een leuk effect en ik heb dit nog versterkt in photoshop.
De kikker Haha! had ik toen net een dag, vond het zelf ook een erg leuke foto, heb me toen helemaal blauw geschoten Haha!

Commentaar op jouw foto's:

Foto 1: Klasse! Heel mooi gedaan qua compositie en kleuren. Die ogen knallen er echt uit Lovers
Foto 2: Zie je eigen commentaar Ja De kleuren zijn wat flets.
Foto 3: Prachtig, mooi gedaan in sepia. De glimlichtjes in de ogen geven nog een extra effect.
Foto 4: Leuke foto! Al vind ik de kleuren niet heel mooi, maar dat is lastiger met zonsondergang.

Al met al heel leuke plaatjes OK dan!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:39

Tancreda4 schreef:
@ M3isSi3j => Leuke fotos, ik hou van sepia, maar mis nog wel iets in de fotos... Wat weet ik niet precies, maar vind ze niet echt eruit springen, sorry.

Ben ik het helemaal mee eens! Was ook de eerste keer.. Ik ga binnenkort een nieuwe camara kopen, eentje die wat meer kan en dan ga ik het nog een keertje over doen! Kijken of er dan verbetering in zit!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:22

@Tancreda4:
De eerste foto vind ik erg mooi. Wat je zelf al zegt, de kleur van zn ogen is prachtig tov de sobere kleuren en zwarte achtergrond. Prachtig1
De tweede foto doet mij wat minder. het hek en zn pootes zijn overbelicht.
De derde foto vind ik mooi, de sepia doet veel goeds bij deze foto.
De vierde foto is opzich een mooie foto, niks mis mee. Niet overbelicht, scherp, mooie achtergrond. Pesoonlijk vind ik m iets te eenvoudig, (een beetje net als wat ik bij de 2e foto ervaar). Van mij mag het wat spannender, wat de eerste foto wél heeft.

En dan mijn foto's, mijn huisdieren fotograferen, één van mijn hobby's Haha!

Pluk
Afbeelding
Afbeelding

Pluche helaas overleden (zie onderschrift)
Afbeelding
Afbeelding

Bolle
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:40

Ik vind het wel jammer, dat nadat ik foto's heb geplaatst het topic zakt. Ik zou graag ook wat kritisch commentaar willen krijgen..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 18:50

Ik heb even wat reacties verwijderd. UK is voor mensen van 16 jaar en ouder, CB voor mensen tot 16 jaar. Daar is al lang en breed over gediscussieerd, op Forumzaken, waar het hoort Knipoog Hier graag on-topic verder, nieuwe off-topic reacties worden wederom verwijderd.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:37

@reem: Dat inzoomen op de pootjes vind ik aan de ene kant heel gaaf, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik ben vergeten mijn bril op te zetten...
De tweede foto van pluche vind ik heel mooi geworden!
Van je schildpad vind ik de eerste foto het mooist gelukt (je hebt een voor overbelichting gevoelige schildpad Vork ) De poses van de tweede en derde foto vind ik persoonlijk leuker, jammer van de overbelichte stukjes!!

Vladeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 19:59

De foto's van ''Babe'' & nickytje'' vind ik erg mooi! De tweede foto van nickytje vind ik toch erg scherp. Dat viel me juist op bij jullie,, dat de foto's zo scherp waren, echt mooi! Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:32

Deze foto's zijn gemaakt door: Anika_Tess hier op bokt.
Het zijn foto's van mijn hondjes!

Deze foto is aan de zijkanten enz. bewerkt... De orginele kan ik even niet vinden...

Edit Justy: Alleen foto's die je zelf gemaakt hebt plaatsen

Doei!
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-09-06 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:36

sannuhh schreef:
Deze foto's zijn gemaakt door: Anika_Tess hier op bokt.

Sorry, maar ik neem aan dat je de foto's zelf moet maken. Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:01

Dat klopt, foto's zijn verwijderd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 13:39

Ik vind die foto van Zöe echt prachtig ik heb een zelfde soort pers (Althans het is een Shaded weet niet of Zöe dat ook is)

Afbeelding

Simba; 13 jaar.
Afbeelding

En nog een keertje Shelley;

Afbeelding