[verhaal] Een eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Murkje

Re: [verhaal] Een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:22

zal het weer verbeteren..heb het nu es zelf gedaan..
mara zal het weer gaan proberen te verbeteren

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:01

Citaat:
Ze waren al Gauw bij Denise, “Denise en Peter stonden al te wachten”.
“Oh gaan je broer en Nick ook mee?” vraagt Denise, “Ja knikt Krista”.
“Dat is wel gezellig zeiden Peter en Denise”. En ze gingen op weg naar de discotheek.
Het was gezellig en er was leuke muziek en iedereen vond het leuk,
Nick ook, hij praatte bijna alleen maar met Krista, dat vond Krista alleen maar leuker.
Ze schrok, Toen haar mobiel af ging. “Hallo, met Krista”. “Heey je spreekt met Marjon”
Ik bel je omdat het niet goed gaat met Lodewijk, “Kun je nu naar de manege komen?”
Dan leg ik je het dan wel uit. “Okay, ik kom er aan”! En gauw hing Krista op en wou zo gauw mogelijk naar de manege! Nick bood aan om haar te brengen met de scooter, dat vond ze erg lief van hem. Snel gingen ze naar de manege, en Nick volgde haar. Ze zag dat de dierenarts er ook al was.Dan moest het wel heel erg zijn. Snel stapte ze van de scooter af en haastte zich naar de stal van Lodewijk.

Even een stukje zoals ik het zou doen ongeveer, zonder te veel af te willen wijken van wat jij geschreven hebt.

Al gauw komen ze aan bij Denise, die samen met Peter al voor de deur staat te wachten.
"Oh, gaan je broer en Nick ook mee?" vraagt Denise verrast. Krista knikt van ja. "Zij zouden ook al gaan en dus leek het ons dat we net zo goed met zijn allen konden gaan." Denise en Peter zijn het hier helemaal mee eens "Dat is wel zo gezellig inderdaad" zegt Denise, "Maar kom op! Laten we gaan." En met zijn allen gaan ze op weg naar de discotheek.
In de discotheek is het druk maar gezellig. Krista vind dat er leuke nummers gedraaid werden en het hele groepje heeft het naar zijn zin.
Peter staat al de hele tijd met Krista te praten, iets wat Krista helemaal niet erg vind en ze geniet volop van de heerlijke avond. Plots voelt ze haar telefoon trillen in haar broekzak. Als ze hem pakt ziet ze met schrik dat het Marion is die haar belt. "Oh jee, Marion heeft haar nog nooit zo laat gebeld, er zal toch niks aan de hand zijn?" vraagt ze zich af. Terwijl ze de telefoon opneemt baant ze zich een weg naar de hal waar de muziek zachter is. "Met Krista" "Krista, met Marion" Klinkt het aan de andere kant van de lijn. "Het spijt me dat ik je zo laat nog bel, maar het gaat niet goed met Lodewijk" "Oh, nee! Wat is er aan de hand?" roept Krista uit. "Ik heb nu geen tijd om je dat uit te leggen" antwoord Marion haastig "Denk je dat de nu meteen naar de manege kan komen?" "Ja, ja tuurlijk, ik kom er meteen aan" zegt Krista. "Mooi, dan leg ik je hier alles wel uit, tot zo dan" en nog voor Krista weer kan antwoorden heeft Marion al opgehangen. Krista begint nu echt in paniek te raken, er is iets met Lodewijk aan de hand en ze moet er naar toe, NU! Zo snel ze kan loopt ze door de menigte terug naar de rest van het groepje. Nick ziet haar gezicht en kijkt haar vragend aan. Snel schreeuwt Krista in zijn oor wat er aan de hand is. Nick stelt meteen voor om haar op de scooter naar de manege te brengen, en ze neemt het aanbod dankbaar aan. Heel kort vertellen ze ook de anderen wat er aan de hand is en dan vliegen ze de deur uit op weg naar de manege.

Het zal ongetwijfeld niet perfect zijn, en misschien zelfs wel helemaal niet wat jij bedoeld hebt toen je het schreef, maar dit is wat ik zo ongeveer zou schrijven als ik hetzelfde wilde vertellen. Misschien heb je er wat aan.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 17:17

oke bedankt...en ik zal het nieuwe stuk proberen verder te schrijven zoals jou, vind het erg leuk en bedankt!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 10:44

zal het oude stuk verbeteren

samira_jinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:36

heey,
vet leuk verhaal Vingers aflikken Haha!
waneer vervolg? Vingers aflikken
ben beniewd
k vind t wel goed
en sppr spannend wat er nog meer gebeurd Cool Pling
snel vervolg Bloos

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 23:05

grr had net een heel stuk klaar is het verwijderd dus kan ik helemaal weer opnieuw beginnen Boos!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:07

sandraah schreef:
grr had net een heel stuk klaar is het verwijderd dus kan ik helemaal weer opnieuw beginnen Boos!

Verwijderd? Hoezo dat nou dan?

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 00:11

geen idee hoe het kon, zou het hier neerzetten en toen was het ineens weg..:S

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:36

leuke verhalen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:33

Waar typ jij het dan? In het schermpje op bokt?
Ik zou het allemaal in word zetten, dat telt ook makkelijker woorden en je kan het steeds opslaan. Dan maakt het niet uit of bokt je bericht een keer verwijderd. Knipoog

Leuk verhaal, maar je probeert nu denk ik te geforceerd mooi te schrijven. Mijn tip: Denk wel aan de leestekens (loop ze achteraf nog eens na.) maar de zinnen moet je niet teveel veranderen. In het laatste stuk staan zinnen, die niet in je verhaal passen. Het is jouw schrijfstijl niet, dus moet je het ook niet proberen midden in een verhaal. Knipoog

Ik blijf wel meelezen, ben benieuwd hoe je verder gaat. Lachen

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 11:40

ik ben nu het oude stuk aan het vebeteren plus een nieuw stuk,

appelflapje: ik doe het ook in word hoor;)