[Verhaal] Een Topzomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Re: [Verhaal] Een Topzomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:27

Hahaha oeps Haha! Nee ik had eerst getypt, terwijl ik Trix' hoeven uitkrabte, maar toen dacht ik, nee afzadelen klinkt beter Clown

Ik ben echt blond.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:30

abigaillover schreef:
Hahaha oeps Haha! Nee ik had eerst getypt, terwijl ik Trix' hoeven uitkrabte, maar toen dacht ik, nee afzadelen klinkt beter Clown

Ik ben echt blond.

whaha de meeste zijn er gewoon overheen gelezen dus je bent niet de enige blonde Tong uitstekenik ook Clown

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:12

leuk Lachen

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 10:22

Ik antwoordde dat dat goed was en ze liepen weg. Ik keek op het bord welke paarden morgen op concours moesten en besloot er alvast een te poetsen. Welke zou ik nemen? Ik keek rond in de stal. In de eerste box stond de leuke vosruin, wiens box ik de vorige dag had uitgemest. Toen ik zijn hoofd zag verscheen er een glimlach op m’n gezicht. Hij zag er zo leuk uit! Volgens het bord heette dit paard Blaze. Ik nam Blaze uit zijn stal en nam hem mee naar de poetsplaats. Ik was druk bezig met poetsen toen Mick en Luuk binnenkwamen met hun paarden. Ik wees de weg naar box 22 en 23 en ging verder met Blaze. Toen hij klaar was, zette ik een streepje op het bord achter zijn naam.

Ik had nogal honger gekregen, dus ging even een broodje eten. Toen ik het keukentje binnenliep, schrok ik. Ruud kwam net de deur uit, dus we botsten tegen elkaar op. “S-s-sorry!” stamelde ik. Hij bloosde enorm en zei dat het hem speet. Ik liep langs hem en ging mijn brood smeren. Hij bleef even in de deuropening staan, opende zijn mond, deed hem toen weer dicht en liep weg. Mijn hart klopte als een gek. Adem in, adem uit, dacht ik. Ik at gauw mijn broodje op en liep weer naar de stal. Daar was Pieter druk bezig met een groot bruin paard, wat zo te zien nogal vervelend was. “Ik heb Blaze al gepoetst, moet hij ook nog gevlochten?” vroeg ik. “Ja.” kreeg ik als antwoord toegeschreeuwd, terwijl hij aan het worstelen was met het paard.
Snel deed ik wat er van me gevraagd werd en ik haalde Blaze weer uit zijn box. “Kom jochie, je krijgt knotjes!” zei ik vrolijk. Ik ben niet zo bedreven in het vlechten, maar naarmate ik verder kwam ging het beter. De laatste knotjes waren mooi, maar de eerste moesten al weer opnieuw omdat ze uitgezakt waren. Ik was zo’n half uur bezig toen alles netjes zat. Ik zette Blaze op stal en keek op het bord welke nog meer moesten. Onderweg kwam ik Jill tegen en ze vroeg me of ze kon helpen. Ik vroeg haar welke paarden zij wilde doen, en welke ik dan zou doen. Ik besloot er drie te doen: Lodewijk, Namira en Nyo. Toen die allemaal klaar waren had ik pijn in mijn vingers van het vlechten. Ik hield ze even onder de kraan en ging wat drinken samen met Jill.
“Ga je mee op concours? Ik kan wel wat hulp gebruiken met het groomen. Ruud gaat al mee, maar met z’n tweeën redden we het niet denk ik.” vroeg ze.
“Moet er niemand hier blijven dan?” antwoordde ik.
“Mick en Luuk zijn hier, dus als je mee wilt kun je mee hoor.” Dat wilde ik wel graag dus ik stemde in en even later zaten we in de vrachtwagen op weg naar het concours.

Toen we aankwamen keek ik rond. Er was gewoon te veel om te zien! Ik had nog nooit zoveel vrachtwagens bij elkaar gezien, en ook nog nooit zoveel paarden. Overal waar je keek liepen springruiters samen met hun grooms. Pieter ging zich aanmelden en Jill, Ruud en ik begonnen Blaze op te zadelen. Hij zou als eerste starten in de 4-5 jarigen competitie. Ruud vertelde dat hij Blaze al vaker had zien springen, en dat hij een aardig goede techniek had. Ik besloot zo eens te kijken.

Nadat Pieter was opgestegen liep ik naar de hindernissen in de inspringring. Pieter had me gevraagd of ik er een laag kruisje van wilde maken. Ik deed het en hij sprong een paar keer. Naarmate hij langer reed maakte ik de hindernis steeds iets hoger, tot hij zei dat het goed was.
“Dankjewel Juul, ik ben er klaar voor.” zei hij.
“Oki, kan ik bij de hoofdring gaan kijken?” vroeg ik.
Hij knikte en reed verder. Ik ging op zoek naar Jill en Ruud. Ze stonden met een man te praten. Hij was klein en zwaar gebouwd, en had een grappig snorretje. Het gesprek ging blijkbaar over Blaze, ving ik op uit de context. De man was er zo in geïnteresseerd dat ik het gevoel had dat hij misschien wel een koper was.

Pieter moest de ring in. Ik wenste hem snel nog succes en daar ging hij.
“Dit is Pieter Grasshof, met het paard Condor’s Blaze.” galde er door de luidsprekers. Blaze kwam het parcours keurig rond en Pieter keek tevreden.

Hoofdstuk 4

We waren weer aangekomen op stal, hadden wat te drinken genomen en waren nu bezig de stal aan het opruimen voor de nacht. Luuk strooide op, en ik veegde de stal. Enkele keren had ik het gevoel dat hij naar me keek. Hij had een constante bloos op z’n gezicht en keek verlegen.
“Luuk, wat is er?” vroeg ik toen hij weer eens mijn kant op keek.
“Eh..eh nee niks.” zei hij snel en concentreerde zich weer op het opstrooien.
Ik besloot er verder niet op in te gaan en veegde verder. Toen het klaar was vroeg Pieter of Luuk en ik even de paarden uit de paddock wilden halen. Ik pakte een halster met touw en liep richting de paddock. Luuk deed hetzelfde en volgde me.
“Zal ik deze nemen?” vroeg ik terwijl ik wees op een groot zwart paard. Hij knikte snel en pakte zijn paard uit de paddock.
Ik wist eigenlijk helemaal niet in welke box dit paard stond. Luuk blijkbaar ook niet. “In welke box moeten ze?” vroeg hij aan Pieter. “De bruine in box 14 en de zwarte in 9 als ik het goed heb.” Ik liep naar box 9, zette het paard er neer en deed zijn peeskappen af. Ik gaf hem een laatste aai over zijn neus en deed de boxdeur dicht.
“Moet ik nog wat doen of is het nu klaar?” vroeg ik aan Pieter.
“Nee, het is goed zo. Ik doe de rest wel. Je kunt gaan eten.”

Het was druk aan tafel. Nu Mick en Luuk er bij waren gekomen, zaten we met zijn 5-en aan tafel.
“Hebben jullie ook een fijne dag gehad?” vroeg Jill aan de tweeling.
“Mwah, ja hoor. En jullie? Was het leuk op concours?” antwoordde Mick, voor zijn broer Luuk, die zijn mond open had gedaan, maar nadat hij merkte dat Mick wat zei deed hij hem snel weer dicht.
“Ja, hoor. Luuk hoe was jouw dag?” vroeg ik. Hij antwoordde snel dat zijn dag best mee viel, maar dat hij nu moe was. Hij ging naar z’n bed.
“Welterusten!” zei ik. “Ja dankje..” zei hij slaperig.
De rest was druk in gesprek. Het ging over Bo, het paard van Ruud. Mick was er erg in geïnteresseerd en wilde alles weten. Ik mengde me niet in het gesprek en staarde voor me uit. Ik was best moe. Zou ik ook naar bed gaan? Nee, dacht ik. Ik blijf wel zitten. Zo zat ik daar nog een tijdje, het gesprek aan te horen, en toen besloot ik toch maar naar bed te gaan. Ik stond op, en Ruud stopte met praten.
“Juul, wat ga je doen?” vroeg hij een beetje bezorgd. Waarom weet ik ook niet. “Ik ben moe, ik ga naar bed.” antwoordde ik. “Ja, ik ben eigenlijk ook best moe. Laat ik ook eens naar bed gaan.” zei hij. We liepen samen de kamer uit en lieten Mick en Jill verbaasd achter. Toen ik eindelijk in mijn bed lag, sliep ik als een roos.

Ik werd wakker, er klopte iemand op mijn deur. Slaperig keek ik op de wekker en zag dat het 2 uur was. Ik stapte uit bed om te kijken wie er was. Toen ik de deur opendeed, stond Ruud daar. Hij keek verward en slaperig. “Hey..” zei hij een beetje ongemakkelijk. “Ruud, wat kom je doen? Het is 2 uur ’s nachts!” siste ik. “Ik vroeg me af of alles goed met je was,” we begonnen nu te fluisteren, bang om iemand wakker te maken. “je keek net ongerust.” vervolgde hij. “Met mij is alles goed, maar luister, ik heb mijn slaap hard nodig. Waarom vroeg je net niet of alles goed was? Ik wil nu liever gewoon doorslapen.” zei ik, een beetje te hard. “Ssst!” zei hij. “Sorry, ik lag aan je te denken, en ik heb het koud. Heb jij hier nog een extra deken?” Hij had gelijk, het was best koud. “Ik weet het niet, waar zou die moeten liggen?” Ruud zei dat hij vorig jaar in deze kamer had geslapen toen hij op trainingsweek was. “Mag ik even naar binnen?” vroeg hij. “Ja.” zei ik zachtjes. “Als je het niet erg vind, ga ik weer slapen. Oke?” zei ik. “Oke.” zei hij. Ik liep weer naar mijn bed en stapte er in. Ik trok de deken over me heen en deed mijn ogen halfdicht. Ik hoorde Ruud wat rommelen en even later liep hij naar mijn bed. Hij kwam dichtbij en wilde wat zeggen. Ik deed m’n ogen open en keek wat hij aan het doen was. Hij deed zijn mond open om iets te zeggen, slaakte toen een zucht en deed hem weer dicht. Hij liep weg. “Hey Ruud?” zei ik. “Ja?” vroeg hij terwijl hij zich omdraaide. “Welterusten.” “Slaap lekker, Juul.” antwoordde hij met een glimlach en hij liep weg.

Hmm, dat stukje over het concours vind ik minder Vork

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:46

super verhaal dit ga ik echt volgen Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:56

Ja het stukje concours is wat minder klopt, het gaat te snel, want ze heeft vet veel paarden ingevlochten en het lijkt net of hij er maar 1 heeft gereden Haha! verder vind ik het wel een leuk verhaal Haha!
denk alleen wel een beetje om je herhalen, want iedereen doet steeds zijn mond open om wat te zeggen, maar dan sluit hij hem toch weer Knipoog het is zeker 3 keer gebeurt in dit stukje Knipoog

wel vind ik dat je het leuk schrijft Haha!
heb al zin in het volgende stukje Ja

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:01

Haha ik zal om het herhalen denken Haha!
Dankje Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:02

abigaillover schreef:
Haha ik zal om het herhalen denken Haha!
Dankje Lachen

als je het schrijft valt het niet zo op, weet ik Knipoog uit ervaring, maar het leesd soms een beetje stom Vork

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:08

Ik vond het laatste stukje wat minder dat hij naar haar toekwam enzo.. En dat ze ging slapen terwijl hij er nog was..
Ik kan niet wachten tot er weer een nieuw stukje is!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:25

Goed verhaal!

Ik zie mezelf van de week al vertrekken met m'n paarden Sigaar

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:23

leuk stukje weer Haha!
kben echt super benieut naar het volgende stukje Knipoog

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:59

ik vind het ook echt een super verhaal.. daarom plaats ik even een berichtje zodat ik snel het volgende stukje kan lezen.. Tong uitsteken

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:33

wanneer komt er een nieuw stukje?