[sch] Shire in stappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Re: [sch] Shire in stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:32

Wauw, hij wordt echt super! Ik vind die manen en staart zo juist heel leuk, ze hebben een mooi effect. En die glans is echt gewoon écht. Tong uitsteken

Enige wat ik dacht: dat achterste achterbeen lijkt niet te kloppen. Nagelbijten / Gniffelen
Op die foto zakt dat been nog een heel stuk weg in het gras, maar hier zit de hoef al waar dat been in het gras verdwijnt. De sprong lijkt dus heel laag te zitten en het onderbeen heel kort.(De hoef zit nu waar ik eerst nog de kogel zou verwachten.)

Of kijk ik er nu al weer te lang naar? Clown

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:10

Hij is echt heeeeel erg mooi.. Idd veel mooier dan op de foto Haha! Verkoop je ze eigenlijk als je ze afgedrukt hebt ? Dan kan je er in ieder geval veel geld mee verdienen denk ik Haha! Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:27

Whouw!
Prachtig hoor!
Idd verkoop je ze ook als het klaar is en werk je ook op afspraak Tong uitsteken ?

Kathleen_vW_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:58

echt waanzinnig zeg!
Zoveel detail erin, echt heel erg mooi, heb je trouwens ook nog vrij snel gedaan!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:31

@elanor: hmm... het zou kunnen, maar ook ik heb me blindgestaard op dit ding.

@FenDT en Sisco4life: ik ben inderdaad van plan het uiteindelijke resultaat te laten afdrukken. Verkocht is hij al. In dit geval heb ik ook de rechten behouden er eventuele bijprints van te laten maken, bestemd voor verkoop en promotie. Rijk word ik er niet van, daar is dit nog teveel een vingeroefening voor.

Ik ben overigens bezig het schilderij af te ronden maar de eisen voor achtergrond die ik heb gekregen spelen me een beetje parten, het moet namelijk een ONrealistische achtergrond zijn met harde kleuren en het is erg moeilijk een balans te vinden. Misschien dat ik straks hier wat mogelijkheden post voor tips.

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:33

In ieder geval echt mooi Haha! Je hebt gelijk rijk kan je er niet van worden maar het is in ieder geval echt stoer Haha! Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:35

Even off topic, heb je nog wat aan mijn mail gehad? Ik hoop dat je hebt kunnen installeren.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:30

Onrealistisch lijkt me idd verschrikkelijk bij dit fotorealistische paard. Maar mag je er niks surrealistisch ofzo van maken? Of een realistisch iets, waarbij je de kleuren aanpast? Of dat je verschillende realistische foto`s door elkaar gaat mixen, waarbij een speciaal soort wereld gecreeerd wordt als voorbeeld, om daarvanaf weer je eigen tekenversie te maken?

Ik ben echt benieuwd hoe je dit op gaat lossen en wat jij in gedachten hebt, dus ik blijf dit topic volgen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:27

Heej Jorieke! Ik stuit nu pas op dit topic. Ik liep je al te zoeken op CB maar volgens mij moet ik hier nu maar vaker uit gaan kijken naar jouw teken/schilder/dig. werken.
Vind hem echt prachtig! Wauw!! Heb veel dig. werken gezien (op deviantart oa) maar daar bleek het resultaat zeer onrealistisch en 'onecht' te zijn. Geen structuur (of verkeerde). En ik wéét dat je niet van realistisch houdt, maar je zou toch echt zo nu en dan eens van dit soort werken moeten maken Knipoog Gaat je heel goed af. Vind hem echt super gelukt!!!

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:30

wow.. hoezo dat is net een foto Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga dit in de gaten houden, en wil zeker het resultaat zien als hij écht helemaal af is..

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:04

Waanzinnig Haha! ! Echt heel gaaf gedaan. Ik probeer nog steeds te bevatten hoe je met zo weinig tools in PS iets kan maken, wat nog beter dan een foto is. Ik kan alleen maar zeggen: Ga vooral zo door! OK dan!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:33

echt knap hoor!

als ik dat ga vergelijken met mijn met PSP gemaakte prutseltje Clown nee, dat doe ik liever niet Bloos

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:58

Mooi beest zeg, straalt echt kracht uit. Ben benieuwd hoe hij gaat worden met de achtergrond erbij.

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:05

Mooi, mooi, mooi!! Het lijkt echt heel echt. Ben benieuwd naar het eindresultaat

JoSav

Eindelijk... min of meer/bijna af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:29

Het was even zoeken maar ik heb mijn oude topic weer gevonden. Dank voor alle positieve en van tijd tot tijd behulpzame reacties! Jammerlijk wilde mijn oude computer mijn schilderij niet meer openen omdat hij langzaam tegen de 200MB begon aan te lopen (nee, dat is geen typfout) en het geheugen het dus niet meer verwerkt kreeg. Door de aanschaf van een nieuwe computer afgelopen donderdag heb ik vandaag toch weer aan de opdracht kunnen werken (waar de opdrachtgever erg blij om was en ik ook!) en zo ziet hij er op dit moment uit met de 'onrealistische' achtergrond. Diegenen die dit topic gevolgd hebben zullen mijn dilemma's aangaande die achtergrond nog wel weten. Door de zilveren accenten heeft het toch een ietwat 'niet alledaagse' uitstraling gekregen (ja, knik maar gewoon, de opdrachtgever was er in ieder geval gelukkig toch een tikje blij mee, hoezee). Goed, de achtergrond is dus niet even 'echt' als het paard maar dat terzijde.

De kleine versie:
Afbeelding

Groter:
Afbeelding

Werkwijze:
Digitaal geschilderd met tablet alsmede een lasermuis in Photoshop 6.0
De basis van de achtergrond is ook in 6.0 gedaan, de rest van de achtergrond in 7.0 gedeeltelijk met digitale pen, gedeeltelijk met behulp van enkele brushes. Dank hierbij aan tienus63 @bokt voor het beschikbaar stellen van photoashop 7.0 (wat een erg duur programma is, zelfs als het slechts als upgrade wordt gebruikt!).
Verder zitten hier vooral veel manuren in (ik bedoel vrouwuren.) met een grote tussenpauze tot de aanschaf van mijn nieuwe schilderjuweeltje, de Dual Core.

Nogmaals: dit is GEEN gemanipuleerde foto. Dit is geschilderd. Als iemand details wil zien: vraag het gerust. Tips zijn welkom, dan kan ik er nog het een en ander aan verbeteren.
Dit is mijn tweede poging zoiets te doen. Mijn eerste poging is hier te zien: http://josav.com/art/Frmeadow.jpg

Af! Min of meer dan... ik zal er vast nog wat aan aanpassen, maar nu even berusten in de gedachte dat het allemaal goed komt.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:31

wow.. dat is net echt!!! En die eerste ook Bloos!
wow.. even doorgaan en je maakt zo goed als foto's compleet na Ziek
Super!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:48

OOOHHHH,

het paard maakt echt wat in je los!!
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen, ik vind het geweldig om de kunsten van een ander te kunnen volgen.

Ik denk dat het paard IRL wel enige problemen met de achterhand zou ondervinden; deze lijkt niet sterk en/of niet helemaal te kloppen.

Ik denk dat ik iets meer buiging in het rechterachterbeen mis. En dat hierdoor het linkerachterbeen langer lijkt.

Maar dat is anatomisch, tekentechnisch ben ik een leek.
Ik vind het gewoon een hele mooie gezonde, glanzende met appeltjes !!! shire

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:33

Ik had hem al gezien op DA. Lachen
Prachtig vind ik hem.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:50

Gelukkig, begon me al af te vragen waar het eindresultaat bleef! Haha!

De achtergrond is niet zo extreem onrealistisch als ik had gedacht dat hij zou worden, het lijkt meer alsof hij in sepia is. Wel apart eigenlijk. Lachen

Het is echt gewoon een heerlijk plaatje om naar te kijken. En je bent echt súper vooruit gegaan als je deze met je vorige vergelijkt! Ja

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 10:54

Wat een realistisch werk is het geworden!
Het lijkt op het eerste gezicht een foto waarin de kleuren van de achtergrond een beetje bewerkt zijn. Eigenlijk zijn het alleen de manen en staart die als je heel goed kijkt verraden dat het een tekening is.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:09

Jeutje miena. Wat knap zeg. Bloos! OK dan!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:17

wauw ik vind hem prachtig!!! je mag zeker trots op jezelf zijn!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:26

Waauw!
super mooi! Bloos!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:32

Ik vind hem super Haha!. KLeine opmerking ik zie iets aan het achterste achterbeen. Onderste deel is te klein zeg maar. Maar veder lijkt het alsof hij zo van bokt weg kan galopperen.

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:53

Wauwtje. Ik word er gewoon stil van zeg.

Je hebt dit zoooo mooi gedaan. Zelfs met die onrealistische achtergrond vind ik het mooi geworden, echt héél mooi. Ook gaaf om te zien in stappen want ik was zo benieuwd hoe dat digitale tekenen in z'n werk zou gaan. Heel gaaf is ie, nog beter dan die andere vind ik. Die gele sokken vind ik het juist realistisch maken, als ze wit waren geweest had het niet gestaan, en de manen... omg, gewoonweg geweldig!