Het was even zoeken maar ik heb mijn oude topic weer gevonden. Dank voor alle positieve en van tijd tot tijd behulpzame reacties! Jammerlijk wilde mijn oude computer mijn schilderij niet meer openen omdat hij langzaam tegen de 200MB begon aan te lopen (nee, dat is geen typfout) en het geheugen het dus niet meer verwerkt kreeg. Door de aanschaf van een nieuwe computer afgelopen donderdag heb ik vandaag toch weer aan de opdracht kunnen werken (waar de opdrachtgever erg blij om was en ik ook!) en zo ziet hij er op dit moment uit met de 'onrealistische' achtergrond. Diegenen die dit topic gevolgd hebben zullen mijn dilemma's aangaande die achtergrond nog wel weten. Door de zilveren accenten heeft het toch een ietwat 'niet alledaagse' uitstraling gekregen (ja, knik maar gewoon, de opdrachtgever was er in ieder geval gelukkig toch een tikje blij mee, hoezee). Goed, de achtergrond is dus niet even 'echt' als het paard maar dat terzijde.
De kleine versie:

Groter:

Werkwijze:
Digitaal geschilderd met tablet alsmede een lasermuis in Photoshop 6.0
De basis van de achtergrond is ook in 6.0 gedaan, de rest van de achtergrond in 7.0 gedeeltelijk met digitale pen, gedeeltelijk met behulp van enkele brushes. Dank hierbij aan tienus63 @bokt voor het beschikbaar stellen van photoashop 7.0 (wat een erg duur programma is, zelfs als het slechts als upgrade wordt gebruikt!).
Verder zitten hier vooral veel manuren in (ik bedoel vrouwuren.) met een grote tussenpauze tot de aanschaf van mijn nieuwe schilderjuweeltje, de Dual Core.
Nogmaals: dit is GEEN gemanipuleerde foto. Dit is geschilderd. Als iemand details wil zien: vraag het gerust. Tips zijn welkom, dan kan ik er nog het een en ander aan verbeteren.
Dit is mijn tweede poging zoiets te doen. Mijn eerste poging is hier te zien: http://josav.com/art/Frmeadow.jpg
Af! Min of meer dan... ik zal er vast nog wat aan aanpassen, maar nu even berusten in de gedachte dat het allemaal goed komt.