[CENTRAAL] Make-over topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:05

Topic dood?
Ben je al verder, Austria?

Austria

Re: [fb] photoshop fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:57

ik ga eerst het maken van de ogen stap voor stap proberen uit te leggen. Op het moment heb ik weinig tijd, nog wat geduld.

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 22:19

wow..
dat is eigenlijk het enige wat ik kan zeggen

Of kom ik nu schaapachtig over

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 01:09

super mooi hoor!

ben benieuwd naar de uitleg hoe je dat maakt

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:14

Ga proberen uit te leggen hoe ik het maak.
Stoor u a.u.b. niet aan mijn fouten maar ben duitstalig en kan beter photoshoppen dan Nederlands.

Afbeelding

Open in photoshop en nieuw document en vul het met een huidskleur. De kleur kan straks nog wel aangepast worden. Teken nu het oog, maar gebruik hiervoor weer een nieuwe laag. Tijdens heel het werk is het belangrijk dat je iedere stap op een nieuwe laag maakt. Het is niet belangrijk met welke kleur je het oog tekent maar let erop dat je niet de volledige oogbal kan zien.

Afbeelding

op een nieuwe laag kleur je het oog en een volgende lag maak je de pupil. Voor de pupil neem je een zachte brush voor het oog een harde.

Afbeelding
Nu maak je mt een harde brush (1) afwisselend met de dodge tool en de burn tool fijne streepjes in de oogbol. Belangrijk is dus dat de kleurt van de bol op een laag staat, je wilt immers enkel de bol veranderen.
Afbeelding

Dupliceer de laag van de bol. Bij de bovenste laag ga je met de blur tool over de aangebrachte lijntjes. Nu breng je de dekking van de bovenste laag terug (ong. 50%) zodat je de onderste laag met de lijntjes die niet vervaagd zijn een beetje kan zien.
Maak nu een selectie van de oogbol die net iets kleiner is dan de bol. Kies omgekeerde selectie en maak nu de bolrand met de burn tool iets donkerder.

Afbeelding

Nu maak je weer een nieuwe laag. Deze moet onder de laag van de oogbol en de pupis komen. Kleur nu het wit van het oog.

Afbeelding

Nu kan je beginnen met het tekenen van de wimpers op alweer een nieuwe laag. Kies hiervoor de kleinste harde brush en een donkerbruine kleur. Dit is iets moilijker, het is belangrijk dat je de haartjes zo natuurlijk mogelijk gaat tekenen. Over de haarpuntjes ga je dan met de dodge tool over de haaraanzet met de burntool.
De laag met de tekening heb ik nu gegoomd behalve het lijntje boven het oog. Dit bewerk je een beetje met de natte vinger en de burntool en voeg je dan samen met de huidlaag.

Ik hoop dat het een beetje begrijpelik is. Het is echt niet makkelijk om het uit te leggen, het is namelijk net als schilderen. Je gebruikt gewoon heel het schildergereedschap van photoshop. Zal vanavond verder werken maar moet nog naar de winkel.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:34

Afbeelding

Nu mag je gerust alle lagen samenvoegen. Dupliceer wel steeds je laag. De traanklier maken we weer met behulp van de dodgetool en de burntool. Zet de dekking op ong 5% en gebruik en harde brush. Ik heb ook een iets donkerdere kleur dan de huidkleur gekozen om de traanklier te kleuren. We geven ze een beetje glans met een zachte witte brush. Hierbij zet je de dekking op ong. 3% en ga je voorzichtig met de brush op het plekje waar de glans moet komen over en weer tot je een klein wit vlekje krijgt.

Afbeelding

Nu werken we het onderste ooglied af. Met de natte vinger gaan we eerst de lijn iets vloiender maken. Met de dodgetool (ong5% dekking) en een kleine harde brush maken we een lijn als scheiding tussen oogbol een ooglid. Dan nemen we een zachte penseel, kleur zwart en een dekking van ong 3% en brengen schaduw aan.

Afbeelding

bij het oderste ooglid ook nog wat porien maken met een harde brush en dan een beetje bluren. We maken een selectie van de oogbol die net iets kleiner is dan de bol, omgekeerde selectie en dan de randen een beetje bluren en met de natte vinger (dekking 1 of 2 % ) een beetje uitvegen. Op het oog brengen we glans aan (gebruik hiervoor een nieuwe laag). Met een harde witte brush maken we een vierkantje, gommen een beetje van de randen om het natuurlijker te laten lijken. Met een harde, donkere brush tekenen we nog wenkbrouwen in de witte glans (wel in spiegeling)
Heb hier en daar de wenkbrouwen nog een beetje langer gemaakt en met de natte vinger van de aanzet tot halverwege de wenkbrouwen gevegt, zo zijn ze iets donkerder.

Ik weet niet of jullie veel hebben aan mijn uitleg. In principe is alles wat je doet schilderen, maar dan met het gereedschap van photoshop.
In ieder geval jullie werkjes laten zien hoor

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 10:21

mijn nieuw meisje

Afbeelding

haren maken lukt mij niet zo goed, dan maar een hoofddoek

0riantje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 10:45

Whaaaaaaaaauw...!!!!!

Ik heb na jou uitleg ook een poging gedaan maar na een tijdje heb ik toen de hoop opgegeven... binnenkort nog maar weer eens proberen..!!

pipanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:52

Zo!!!!! Zij ziet er ook goed uit hoor.
Groetjes pipanda

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:04

Ik vind het erg gaaf..

Ik wil het ook, maar weet nu al dat ik er geen geduld voor heb..

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:44

ooooooooooooh dit vint ik gaaaaaaaaaaaaf zou het met paint ook gaan ??"
tjonge vin het echt lauw

Heleendje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:11

Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar??? Wat ontzettend knap, echt super mooi Kan er niks anders over zeggen.. Prachtig

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 06:53

Jij bent echt geniaal met photoshop!
Je krijgt werkelijk waar alles voor elkaar!

Ik vind het geweldig hoe je ze gemaakt heb Austria!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 22:11

Wat geweldig!!
Sprekende beelden, ik zou er bijna zin in krijgen het ook eens te proberen!
Dank voor je heldere uitleg ook... Het begint te kriebelen hier...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:49

Wauw! Echt prachtig gedaan!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:56

Wauw echt prachtig gemaakt zeg!!

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:34

Dit had ik nog nooit gezien!! Kan het ook met Paint Shop Pro 9???

Ennuh, ik had niet verwacht dat je duitstalig was hoor!! Je Nederlands is super!!

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:14

Jeetje wat knap, ja haren zijn moeilijk!

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:54

mooi

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:34

respect! Wouw dat doe je echt goed. Lijkt me ook heel erg leuk om te doen Bedankt voor de uitleg. Misschien probeer ik het ook wel.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:58

Hier mijn nieuwste bewerking. Heb geprobeerd om de huid wat minder plasticachtig te maken en de schaduwen wat te verbeteren. Op de vraag hoe lang ik hier aan werk kan ik moeilijk antwoorden. Aan dit meisje heb ik niet zo heel veel uren gewerkt maar heb hiervoor enkele meisjes na het toebrengen van zware verminkingen vermoord.

Afbeelding

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:09

woooh echt zo mooi!
voor al de laatste is echt super

0riantje0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:07

Die laatste is ook echt weer geweldig.. Ik vind zelf alleen het haar niet zo mooi.. het ziet er een beetje statisch uit... maar het is je vergeven omdat het zo moeilijk is...

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 13:49

Afbeelding

heb de lichtinval nu bestudeerd met een oude pop van mijn dochter en een lamp. De schaduwen worden toch al iets beter?
Hier nog een link met leuke tutorials voor wie het ook eens wil proberen. http://div.dyndns.org/EK/tutorial/

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 22:41

Ja hoor austria de schaduwen worden beter.Ik vindt het oorlelletje vooral heel goed gelukt.De wangen vindt ik iets minder die lijn loopt iets te recht naar beneden voor het mooie (maar wij zijn in het echt ook allemaal niet perfect)Zou goed kunnen dat je een foto als voorbeeld hebt en dat het gezicht zo is.Dus ik hoop niet dat ik iemand beledigt hebt.
Bij de vorige vond ik trouwens de tranen ook echt TOP
Groetjes Pipanda
P.S. Ik mis je wel op mijn favoriete topic