[tek]Paardenoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:44

Prachtig gedaan!!!
Ik vind dit ook een van je beste tekeningen, wat een expressie en diepte zeg! ALLEMACHTIG!!

wat marjoke ook al zei, het huidje rondom het oog is té glad.. Dat viel mij ook al op. mar het is niet heel storend hoor!

Hoe lang ben je nu bezig met zo'n oog te tekenen??

SplashIsLief

Re: [tek]Paardenoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:49

Wauw, geweldig!

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:49

Wauw dat heb je egt helemaal geweldig gedaan..!! Egt super mooi..!

Birgit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:54

WAUW! egt super m0oi getekend!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:21

Remy schreef:
Petje af, hoor!

Wat heb je dat ongelooflijk helder in beeld gebracht, prachtig!

Een vraag: je zegt dat je houtskool en potlood hebt gebruikt. Krijg je dan niet dat de potlood gedeelten "glimmend" worden? Daar loop ik nl. nogal eens tegenaan als ik houtskool of pastel wil combineren met potlood.

Het zijn heeeeeel veeel laagjes over elkaar heen... de basis is potlood, daarna licht laagje met donker zacht potlood gemaakt, op basis hiervan bepaald waar het donker en licht moet zijn. daarna met houtskool dunne laagjes over laagjes over laagjes over laagjes, totdat het net zo donker was als ik wilde. hierna nog met potlood wat bijgescherpt. er zijn geen glansplekken in de tekening, je ziet natuurlijkwel waar ik met potlood of met houtskool heb gewerkt, maar het papier 'absorbeert' tot op het einde ook de houtskooldeeltjes.

Citaat:
wat marjoke ook al zei, het huidje rondom het oog is té glad.. Dat viel mij ook al op. mar het is niet heel storend hoor!

Hoe lang ben je nu bezig met zo'n oog te tekenen??

Klopt helemaal, maar het ging mij meer om het oog zelf en niet teveel wat er omheen zat, daarom heb ik ook besloten om de haartjes onderin de tekening niet af te maken, wel een hint van dat ze er zijn maar geen gedetailleerde uitwerking.

Hoe lang ik met zo'n oog bezig ben? Een week. iedere dag een paar uur. Nogmaals dit zijn zoooooooveel laagjes over elkaar heen. Ik werk altijd in laagjes trouwens. Nooit en te nimmer zal ik proberen alles in 1 keer donker te maken.

Hoeveel voorstudie hieraan vooraf ging? heel veel.....zes jaar lang elke dag weer wegdromen in de zwoele ogen van mijn lieveling

hihi.. nee, zonder gekheid... het koste een kleine fotoshoot *dit is de : o mi gosh, komt ze weer met dat gekke doosje....somebody stop me.....* hihi...ze is dan ook zeer expressief....van alle oogfoto's die ik gemaakt heb is er neit 1 hetzelfde kwa uitdrukking. maar goed, na de foto's het bestuderen van de foto's en daarna de studie maken en daarna de uitwerking totdat het eens af moet zijn.

zo einde van dit relaas

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 20:56

Wowie heel erg mooi!! maar dat is al heel vaak gezegd

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:21

wow.. wat een super sprekend en echt lijkend oog zeg! hier heb je vast en zeker veel werk aan gehad. pfff dit die ik je echt niet na!

Kiimberly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:12

prachtig

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:18

wauw!! ik dacht eerst dat het een foto was (in een flits ogenblik bedoel ikd an)

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:19

Oef...

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:14

waaauw vet mooooi! dat wil k ook kunnen..!

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:15

wauw!! daar ben je vast heel trots op