[tek] Victor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [tek] Victor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:06

Erg mooi!! Respect!!!
Een heel eigen stijl, eigen hand is erin te zien... Mooi zo laten!!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:15

Naomi21 ik snap precies wat je bedoelt dus zo slecht was je nederlands niet hihi, dank je voor de uitleg!!

Gr. Lon

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:47

@Myra: ik snap wat je bedoelt, ik zie t op de mooie tekeningen in jouw profiel!
Oogjes vind ik nog best moeilijk (Victor is ook nog maar mijn 6e tekening ) en bij Victor zit er echt bruin in t oogje.
Ik heb geprobeerd om dat terug te laten komen. Ik denk echter dat de randjes romdom t oog lichter zijn dan op de foto.
Dat komt door een kleurexperimentje van mij: ik zag daar heel veel blauw in, maar blauw heeft toch iets grijzigs achtergelaten .
Maar ik ga je tip zeker in mijn achterhoofd houden, bedankt daarvoor!
Nr 5 is in progress, eens kijken of ik haar knappe ogen kan geven .

Bonita14: ik teken wel gratis maar ik neem even geen opdrachten meer aan. Mijn lijstje is behoorlijk vol en de mensjes daarop hebben al heel wat geduld te beoefenen met mijn werktempo .

Fnanne: wow thanx!

Pffh Lontje gelukkig maar! Zo afentoe voel ik me helemaal n nutty professor als ik iets uit probeer te leggen, of ga ik nu meer naar zo'n wereldvreemd kunstenaarstype?
(ach beide stereotypes spreken me wel aan )

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:53

Ja ik snap wat je bedoelt!
Ik vind het ook erg knap dat je de kleuren goed weet te tekenen, heel wat moeilijker dan in het zwart-wit!

Gewoon geld beginnen te vragen voor die tekeningen hoor; zijn ze waard, en er zit waarschijnlijk heel veel tijd in!
Daar mag je ook wel een 'beloning' voor krijgen.

Ga vooral door met tekeningen, ben erg benieuwd naar wat er nog allemaal gaat komen!

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:59

Technisch vind ik hem erg goed afgewerkt. Jammer vind ik dat je op zwart papier werkt want veel paarden zijn daar toch echt te donker voor. De uitstraling is ook heel anders, zelfs al lijkt het paard op de tekening wel op die van de foto. Ik denk dat het te maken heeft met de schaduwen, teveel lichtval op hals en gezicht (ik vind hem eerlijk gezegd echt een beetje overdreven) en juist weinig schaduw rond ogen en snoet maakt het echt een ander paard dan de foto. Ik denk dat het zwarte papier hierin ook een rol speelt.

En ik vind dat je geld voor je tekeningen moet vragen; er zit tijd en moeite in, daar mogen mensen voor betalen hoor!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:31

wat ik me af begin te vragen: heb ik de tekening wel juist verkleind?
Volgens mij heb ik bij de 1e scan "keep aspect ratio" aan laten staan (Ulead), ik heb een scan gemaakt waarbij ik die knop heb uitgezet.
Is ie nu anders?
Nieuw:
Afbeelding
Oud:
Afbeelding

(ik zie maar miniem verschil maar heb natuurlijk al een week naar de foto en tekening zitten kijken)

Josav: Ik kan echt niet met mijn scanner overweg! De scan is ook way donkerder dan t origineel. Zelf vind ik juist t contrast kleur/zwart zo mooi.
Ik ben ook nog maar net begonnen met tekenen, dus om nu al geld te vragen, daar voel ik mij eerlijk gezegd een beetje onzeker over .
Tuurlijk zit er wel veel werk in, minimaal n week maar vaak meer.. maar het is ook "maar" mijn hobby..
Qua papier is het wel n nadeel dat ik t gratis doe. Dat zwarte papier is niet zo duur maar wel geschikt voor de pastelpotloden.
Echt pastelpapier heb ik liggen (in heel veel mooie kleurtjes! ) maar dat is erg duur, ik vind het zonde omdat nu al op te maken terwijl ik het toch weer gratis wegstuur.

Vind je de lichtvallen overdreven of het kleurgebruik algemeen?
Maar is het dan zo dat ik een paard echt zo moet kleuren als ik op de foto zie? Eigenlijk zou het voor de uitstraling toch niet uit moeten maken welke kleuren ik gebruik? Hihi dan moet ik toch meer op uitstraling oefenen? ... denk ik? Tips welkom!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:18

Hij is heel anders!
De bovenste vind ik beter, lijkt meer op de foto (langer).

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:47

Dan moet ik toch echt eens op computercursus

Ik zit nog steeds een beetje met de "overdreven lichtvallen" in mijn hoofd...
een tekening mag toch wel mooier van kleur zijn dan de foto?
het zijn toch meer de vormen die t paard maken?
Iemand met wijze op/aanmerkingen daarover?

Ach, ben bezig aan de nr5, kan ik weer lekker rommelen met kleuren

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:02

De bovenste is al veel beter, ik trek mijn commentaar in. Geld vragen moet je pas doen als je het zelf nodig gaat vinden.
Overigens vind ik de lichtinval niet storend.

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:06

Super mooi egt waar je hetkent het duidelijk.
neus is idd ietsjes te breed maar het helehoofd is breder en ietsjes korter(of dat komt doordat ie breeder is...) verder egt super mooi
zou er maar trots op zijn;)

JoSav

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:34

Hij is al veel ingetogener, echt veel fijner om naar te kijken. Maak je geen zorgen over het 'overdrevene' dat is misschien ook een kwestie van smaak, hoewel ik het in je eerste versie toch echt een beetje vond afleiden. Een tekening is JUIST om ergens zelf accenten in te leggen dus laat je door mijn opmerkingen niet uit het veld slaan. Het gaat er ook om wat je zelf mooier vindt: het ingetogenere of juist niet. Omdat je er geen geld voor vraagt is het geheel aan jou die keuze te maken.

Ik kan me voorstellen dat je je nog onzeker voelt geld te vragen voor je werk. Ik weet nog dat ik voor 1 van mijn eerste schilderijen in opdracht 600 gulden kreeg, ik dacht dat ik flauw ging vallen.

Tuurlijk mag een tekening meer kleur hebben dan een foto (guilty as charged, ik sta bekend om mijn felle kleurgebruik in zacht pastel) dan voeg je zelf namelijk iets toe. Je moet er wel op letten dat de uitstraling hetzelfde blijft anders is het alleen nog maar een portret van 'een paard', snap je?

Gewoon dit blijven doen, en ook eens aan dat velours van je gaan, want dat geeft weer een heel ander effect. Blijven doen, dat zeker. En maak je niet druk over je kleurgebruik: als je uitgangspunt geen fotorealisme is mag je rustig opzettelijk afwijken, dat doe ik zelf ook.

debsoleino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:48

Hij is echt heel mooi geworden!
Ik kan niet wachten op mijn tekening van Noura!!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:11

wow echt heel mooi