[verhaal] "nog geen titel"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscarlover

Re: [verhaal] "nog geen titel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 23:23

Owkee, ben er nou effe druk mee bezig, maar alvast weer een stukje.

Ik dacht na over de mogelijkheden, er waren er na mijn idee twee. Of ik moet weg, of wraak. Ik dacht er goed over na die dag, ik zat op me kamer. Voor een trein springen, dacht ik. Maar daar zou ik meerdere mensen een ongelukkig leven mee geven, mijn ouders, de machinist. Nee dat kon niet. Weglopen, dat leek me ook niet mogelijk, mijn ouders zullen ongelukkig worden, en ze zouden me toch wel vinden, want ik ben niet zo op me zelf. Toen bleef er maar één optie over, wraak. Maar hoe, ik wist het niet, ik was alleen, en Joey had een helle groep om hem te steunen. Het zou moeilijk zijn om hem te pakken te nemen, dat wist ik. Ik moest zijn zwakte punt vinden, en zorgen dat niemand anders er onder zou lijden. De volgende dag, had niet zo veel zin om na school te gaan. Maar ik moest wel, omdat anders mijn wraak niet zou helpen. Ik wist wel dat Claudia en Mirjan achter me zouden staan, en dat hielp erg. Ik hield Joey de helle tijd in de gaten. Ik merkte dat hij verliefd is op een meisje, Natasja heet ze, ik kende haar niet. Maar ik dacht dat het zou helpen als ik bevriend zou zijn met haar, de wraak actie iets makkelijker zou lopen. Toen de school uit was, zocht ik Natasja op. Ze stond bij haar fiets, en ik liep na haar toe. Ik vroeg waar ze woonde, 2 straten verder als mij. “Mag ik met je meefietsen” vroeg ik. Ze vond het goed. We praten een beetje, en ik probeerde op het onderwerp Joey te komen. Ik vroeg of ze een vriendje had, dat had ze niet. Ik vroeg wat ze van Joey vond. “Ik vind hem heel leuk, en aardig als ik alleen bij hem ben. Maar wanneer jij en Chris in de buurt zijn, is het net alsof hij veranderd.” Ik wist even niet wat ik erop moest zeggen. “Ik weet dat hij me niet mag” Zei ik. “Waarom niet?” vroeg Natasja. “Ik weet het niet” Zei ik. Ik was bijna thuis, en moest afslaan, “doei” zij ik. En ik sloeg af.

Owkee, ik ga weer even snel verder

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 23:39

Ik zal dit stuk er maar even bij doen, want ben morgen de helle dag niet thuis, moet eerst werken, en daarna een BBQ van de ponyclub...

Ik wist niet wat ik zou moeten doen, om wraak te nemen. Ik nam het besluit om nog maar een keer na Chris te gaan, op kamer 265. Ik was bang, bang om hem te zien, bang om tegen hem te praten. Ik nam een cadeautje mee, een mok en wat snoep. Ik kwam daar, en Chris zag er al iets beter uit. Ik liep na binnen, en groette hem. Hij zei wat terug, ik vroeg hoe het met hem ging. “Kom maar even bij me zitten” Zei hij. Ik ging op zijn bed zitten. “Het gaat wel aardig goed met mij, ik heb wat hoofdpijn, en mijn arm is gebroken, over 2 dagen mag ik weer na huis. Hoe gaat het eigenlijk op school?” Ik twijfelde, wat is zou zeggen. Het was even stil, en ik zei dat het rustig was zonder hem, maar dat ik nou wel bij Claudia zat. We praatte nog wat, en op een bepaald moment zei ik dat ik wraak zou nemen op Joey. Hij zei dat ik dat niet moest doen, dat we hem toch niet aan konden. Maar ik zou het proberen wat dan ook. Ik gaf Chris een kus, en ging weg. Ik ging na huis, en ging op mij kamer zitten. Ik wist niet wat ik moest bedenken. Ik kende alleen Joey zijn sterke punten, ik moet erachter komen wat zijn zwakke punten zijn.Ik dacht aan Natasja, maar ik vond niet dat ik haar er bij moest betrekken. Het was moeilijk, om te denken hoe ik wraak moest nemen, zonder dat iemand anders er onder zou lijden. Mijn moeder kwam na boven, en zei dat ze met mijn vader na mijn oma toe gingen. Het ging aardig slecht met mijn oma, en mijn moeder vond dat ik nu wel even genoeg aan mijn hoofd had, zo met Chris. “Hoe weet je het van Chris?” Vroeg ik aan mijn moeder. Ik had het haar nog niet verteld. Mijn moeder kwam bij me op bed zeggen, meestal als ze dat deed had ze slecht nieuws. Ze was in geen tijden meer bij me op bed gaan zitten, alleen vorig jaar, toen ze erachter kwam dat ik niet meer bevriend was met Mirjan. “Het zit zo” vertelde mijn moeder. “Chris zijn ouders belde mij, en zeiden dat Chris in het ziekenhuis lag.” Ik was stil, en luisterde goed na wat mijn moeder zei. “Ze zei dat het allemaal door jou komt, dat jij zo erg gepest word, en dat je daar Chris bij betrekt.” De tranen schieten me in de ogen. “Ik zou Chris nooit wat aan doen” Snikte ik. Haar moeder zei dat ik er maar niks van aan moest trekken. “Ik wil er best met je over praten meid, maar ik moet nu echt na je oma toe.” Zei mijn moeder nog voordat ze de deur van mijn kamer uitliep.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 01:16

WAUW! Echt, geweldig!

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:29

Spannend!

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:47

erg spannend en zielig .. ben erg benieuwd hoe het verder gaat! ga zoo door! ik hoop wel dat het goed komt

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:13

Leuk verhaal, t word steeds beter !

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 11:42

Leuke stukken weer ga gouw verder!

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 17:29

Ehm, weet niet, ga nu even bezig, maar moet om half 7 weg... En moet ook even douchen, maar anders komt er morgen een stuk.. Ga effe bezig

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 17:46

Nou hier maar een stuk, maar ik moet nu echt gaan..

Enkele ogenblikken later hoor ik een auto wegrijden. Toen mijn ouders een paar uur weg waren, besloot ik een hapje te gaan eten bij een snackbar. Mirjan was er ook, ik ging samen bij haar aan een tafel zitten, en we praatte over Chris. Ze vond het verschrikkelijk wat er gebeurd was, en ze wou alles doen om mij te steunen. Ik zei dat ik wraak wou nemen op Joey. Mirjan zei dat het niet een goede oplossing zou zijn. “Je moet kwaad niet met kwaad oplossen” zei ze tegen mij. Ik werd er een beetje boos om. Ik at mijn laatste patatjes snel op, en zei dat ik maar weer eens op huis aanging. Dit was wel het laatste waar ik zin in had. Dat ze mij nog moet vertellen wat goed en slecht is. Ook ik begon nu te twijfelen, moest ik nou wel of niets iets doen… Ik had even geen zin om daarover te denken. Onderweg na huis, zie ik Joey staan. Ik probeer hem te ontlopen, en hoop dat hij me niet ziet. “Heey” word er geroepen, en Joey komt op me af. “Hoe gaat het met je vriendje Chris?” Vraagt hij op een gemene manier. Er komt een enorme woede op me af. Opeens word ik vastgehouden. Ik begin wild om me heen te slaan, want ik dacht dat het weer 1 van Joey’s kameraden waren. “Rustig” word er geroepen door een meisjesstem. “Ik ben het Claudia” zegt ze. Ik vroeg waarom ze me tegen hield, waarom ze mij hem niet liet pakken. “Het leek me gewoon het beste” Zei Claudia. Waarom snapte ik niet, ik word al twee jaar lang door Joey gepest. En nu ik de moed heb om hem te pakken, mag ik het van niemand doen. Ik werd kwaad, op Claudia. Ik liep hard weg, met tranen in mijn ogen.
Thuis aangekomen, waren mijn ouders er nog niet. Ik ging maar even tv kijken, er was een interessante film op over een meisje dat gepest word. Ik zag me zelf hellemaal in dat meisje terug, het hopeloze gevoel dat ze had, kwam bij mij ook weer na boven. Ik dacht na, over al die momenten, dat Joey mij zo te pakken had genomen. Ik herinnerde me een keer dat ik ook zo in elkaar was geslagen, en dat ik een week in het ziekenhuis had gelegen daardoor. Ik had mijn ouders verteld dat ik een ongelukje had gehad, en dat er verder niks was gebeurd.
De film liep niet zo goed af, het meisje pleegde zelfmoord. Ik kon daar niet tegen, dat ze zich zo overgaf, door zo’n groepje pestkopen. Ik wist dat ik dat nooit zou gaan doen, dat ik zou vechten tot het eind, wat er ook gebeurde…

Morgen komt er weer een stuk

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:35

leuk!!:D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:56

leuk stuk

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 00:05

Gaap... haha, nu even geen zin, sorry. morgen eerst wedstrijd besef ik me nu duzz word weer in de avond, groetjes

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:59

haha.. is goed hoor! we zullen rustig wachten tot vanavond ..

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:34

Leuk stuk!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:35

Whiej, nog steeds leuk verhaal!
Je weet t heel erg mooi te vertellen

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 16:22

Okee, volgende... Ik vind het leuk, dat jullie mijn verhaal goed vinden, tanx..

Om 12 uur waren mijn ouders nog niet thuis.. Ik besloot om alvast na bed te gaan. Ik kon niet slapen, mijn gedachten waren overal. Ik dacht aan Chris, die in het ziekenhuis lag door mij. Aan Mirjan en Claudia die niet wouden dat ik een strijd aanging met Joey. En als laatste aan de film, dat het meisje haar leven opgaf voor een paar pestkoppen.
Toen het 2 uur was viel ik in slaap, en droomde over Chris. De volgende morgen ging mijn wekker al vroeg af, ik ging meteen kijken of mijn ouders er al weer waren. Maar er was geen spoor van hen, en ze hadden ook niet gebeld. Toen ik klaar was, ging ik weg. Eerst ging ik nog even langs Chris, even kijken hoe het met hem was. Toen ik daar kwam was de kamer waar hij altijd lag leeg. Ik ging na beneden om aan de balie te vragen of hij er nog was. Gelukkig was hij alleen maar verplaatst. En vandaag mocht hij al weer na huis toe. Ik kreeg de nieuwe kamer door waar hij nu lag, een verdieping lager. Ik ging na binnen, en hij was een stuk vrolijker dan de andere keren dat ik langs was geweest... Hij groette mij vriendelijk en ik groette hem terug. Hij stelde geen vervelende vragen, en we hadden veel lol. Door die lol vergat ik echter wel de tijd, het was al 9 uur, en ik moest om half 9 op school zijn. Ik ging maar snel weg, en liep na school toe. Toen ik aankwam moest ik me eerst melden. Ik moest de reden noemen waarom ik zo laat was, ik zei dat ik bij Chris op ziekenhuis bezoek was geweest. Dat vonden ze een goede reden, en ik hoefde ook niet na te komen.
Daar was ik wel blij om. Vandaag was het niet zo leuk op school, Claudia zat de helle dag naast een ander meisje, en ze zei ook niet zoveel. We waren al weer vroeg vrij.. Ik ging meteen na huis, en zocht mijn ouders. Ze waren er nog steeds niet. Ik belde eerst mijn ouders mobiel, maar er werd niet opgenomen. Toen belde ik na mijn oma’s huis, tevergeefs. En als laatste belde ik na het ziekenhuis waar mijn ouders na toe gingen. Ik kreeg eerst iemand van de balie aan de telefoon, ik vroeg na mijn oma.. Toen begon ze heel serieus te praten. “Oh meisje, ik moet je hellaas mededelen dat ze gisteravond, vlak na de aankomst van je ouders is overleden.” Ik kreeg tranen in mijn ogen, en vroeg of ze ook iets van mijn ouders wist. Ze zei dat ze gisteravond laat nog zijn vertrokken, en dat ze verder niets wist.

Okee, volgende stuk, maybe vanavond, en anders overmorgen...

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:12

Aah zielig stukje:(

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:16

Leuk stuk

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 18:43

Hoofdstuk 4: HET WORD ME TE VEEL

Ik wist niet wat ik moest zeggen, ik had de telefoon nog aan mijn oor, en hoorde aan de andere kant "Maak je maar niet ongerust meisje" Ik wou wat zeggen, maar er kwam gewoon niks uit. "Ben je daar nog"? Hoorde ik. Ik deed mijn best om te praten. "Wat moet ik doen"? Zei ik stotterend. Ze zei dat ik beter de politie maar eens kon gaan bellen, dat die wel meer zouden weten. Ik schrok.. zou er dan echt iets gebeurd zijn. Ik zei nog even doei, en hing daarna meteen de telefoon op.
Moest ik de politie nou bellen, om te vragen of ze iets over mijn ouders weten, of moest ik nog even wachten. Misschien gingen ze nog even bij andere familieleden langs. Ik besloot om Chris maar te bellen, die zou waarschijnlijk wel thuis zijn nu, en misschien weet die wat ik kan doen. Ik belde, en kreeg zijn moeder aan de telefoon. "Met Christa Hendriks" "Sylvanna hier, is Chris er ook" Antwoorde ik. "Ja, hij is weer thuis. Ik zal even vragen of hij nu tijd heeft." Het was even stil aan de andere kant. "Met Chris" hoorde ik ineens, ik schrok er een beetje van. "Hallo met Sylvanna! Gister zijn mijn ouders weggegaan, en ze hebben niks laten horen, en ik weet niet waar ze zijn." Huilde ik. "Rustig, begin is bij het begin" antwoorde Chris. IK legde het verhaal uit, dat ze weggingen, en er nog niet weer waren. En dat ze hun telefoon niet opnamen. Chris was even stil, "Ik kom eraan..." Hoorde ik ineens. En hij hing de telefoon op.
Ik hing de hoorn ook op, en wachte geduldig tot Chris er was. Nog geen 5 minuten later ging de deurbel. Ik deed de deur open, en Chris stond aan de deur. Ik huilde nog steeds, en Chris sloeg een arm om me heen. We wisten allebei niet zo goed wat we moesten doen. Chris zei dat ik de politie maar moest bellen. Ik durfde dat eigenlijk niet, maar besloot toch om het te proberen. Ik zocht het nummer op, en belde. Nog geen minuut later werd de telefoon opgenomen. "Hallo, U spreekt met Mark van de politie, kan ik U ergens mee helpen"? Ik wreef mijn laatste tranen weg en antwoorde: "Met Sylvanna, gister zijn mijn ouders vertrokken, en ik heb niets van ze weer gehoord. Weet U misschien of er iets gebeurd is"? "Wat is uw achternaam?" antwoorde de man. "Mijn naam is Sylvanna Roden." "Ik kijk even voor U, even een ongeblik geduld." Ik had het zweet voor mijn hoofd staan, en de tranen bleven maar over mijn wangen rollen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:07

SPANNEND !

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:24

ohhh wat een goed verhaal!! ik hoop dat je vanavond nog wat schrijft! Ik ben je fan!!
Dit vind ik echt zo goed dat ik niet verbaast zou zijn als dit een echt "boek" wordt

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:57

OOH ga snel verder kan niet wachten:P

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 20:45

Spannend ik vraag me af wat re gebeurd is..

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:26

Dank jullie

Nou, ik zal mijn best nog maar eens even doen

Enkele minuten had ik de telefoon vast, zonder antwoord te krijgen. Opeens begint hij weer te praten. "Ik heb even voor U gekeken, en ik moet je hellaas teleurstellen dat we niks van uw ouders afweten". Ik was opgelucht, maar aan de andere kant ook weer teleurgesteld. Nu wist ik nog niet wat er gebeurd was. "Okee, dan zoek ik nog even verder" antwoorde ik. "Als ik meer weet bel ik U wel even, mag ik ook Uw telefoonnummer" antwoorde hij. IK gaf hem mijn telefoonnummer, en legde de telefoon snel daarna neer.
Ik vond het alleen maar vervelend dat ze me ook niet konden helpen. Nu wist ik nog niks, zou er nou wel of niet wat gebeurd zijn. Allemaal vragen cirkelden in mijn hoofd. Ik keek Chris aan, die ook even niets wist te zeggen, en ook een traan wegwreef. Hij kwam na me toe, en gaf me een omhelsing. "Wat verschrikkelijk zeg." Zei hij tegen mij. Ik ging even rustig zitten om na te denken wat ik zou gaan doen. Ik wist het niet, ik kon gewoon niet helder nadenken. Chris vroeg of ik verder nog nummers wist van familieleden. Dat wist ik wel, en Chris zei dat ik die eens moest proberen, misschien dat die iets wisten. Ik belde eerst mijn tante, maar die wist niks. Ze werd ook en beetje ongerust, en zou ook wat gaan informeren, en als ze meer wist zou ze mij bellen. Ik wachte gespannen af, ik was al een beetje bijgekomen. Maar elke minuut langer zonder mijn ouders deed pijn. Ik had het liefst dat ze gewoon nu naar binnen zouden lopen... Maar hellaas, een uur later belde mijn tante, en zei dat ze ook nog niks wist. En dat ik maar na haar toe moest komen. Maar ik zei dat ik nog een dag wou wachten, misschien was er wel niks.
Maar hoelang ik ook wachtte ze kwamen niet. Chris besloot om maar bij me te blijven slapen, omdat hij me niet zo achter wou laten. Ik heb niet geslapen die nacht, al 2 dagen waren ze niet thuis gekomen. De volgende morgen, melde ik me ziek, zo kon ik niet na school toe. Om 5 over 11 ging de duurbel, ik rende na de deur. Mijn ouders, mijn ouders dacht ik, en ik deed de deur open...

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:08

Oej! Ben benieuwd...spannend!