[verhaal]slaan en geslagen worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

binkyl0ver

Re: [verhaal]slaan en geslagen worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:15

Spannendd

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:11

idd ik wil vervolg!!!!

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:28

jemieloves schreef:
Hoi, ik las al die verhalen en dacht ik ga het ook is proberen

Huilend viel Tessa op haar bed, wat deed ze verkeerd?
Ze had haar moeder's make up helemaal niet gebruikt.
Tessa kreeg altijd overal de schuld van.
Ze stond op en bekeek zichzelf in de spiegel, zo te zien had haar moeder haar heel erg toegetakeld huilend viel ze weer op het bed neer'
Ze wou dat ze Tara was haar zus zij deed alles goed ze hoefde nooit wat te doen en haalde goeie cijfers op school.
Tessa kon in haar moeder's ogen helemaal niks goed doen,ze werkte zich uiternaat,deed alles wat haar moeder van haar vroeg en nog was het niet goed.
Huilend liep ze naar de badkamer Ze deed haar kleren uit en ging onder de douche staan.
Hoe kon ze morgen nou zo naar school? dacht ze bij zich zelf.
''Tessa eten"
"Ja ik kom"!

Wat vinden jullie ervan?
als jullie het leuk vinden schijf ik wel door

Het is een leuk verhaal maar ik geloof dat alleen de namen zijn veranderd.. volgens mij heb je blauwe plekken van carry slee zo vaak gelezen dat je het nu wilt vertalen met andere personages t is haast feitelijk blauwe plekken want dat boek heb ik zo vaak gelezen maar goed ga maar door

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:32

jemieloves schreef:
Er komt vanavond een groot stuk
maar ik ben mijn inspiratie even kwijt

Dit is geen echte schrijfster helaas.. Beetje jammer dat je niet je EIGEn inspiratie kwijt kan.. want carry slee heeft het wel.. Luitjes Lees het boek Blauwe plekken en vergelijk het met haar verhaal.. ik wil even heel gemeeen stoken sorry hoor maar ik ben er effe achter gekomen en wil haar er gewoon effe op wijzen dat het niet HAAR inspiratie is maar die van MIJn kennis en das carry slee!!!

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:34

caat_eve schreef:
ik kijk ook zker wel!
je moet schrijfster worden man! je hebt talent!!!!

Not really... een boek na schrijven kan iedereen wel blauwe plekken lees es? En vergelijk dan weet je genoeg.. een echte schrijfster bootst niet na!!

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:00

idd, nu je het zegt. Het kan ook zijn dat ze alleen het begin stuk een beetje uit het boek heeft en dat ze daarna zelf verder wil gaan. Je kan inspiratie uit een boek op doen en volgens mij is dat heir het geval. Als het niet zo is, bedenk eens waarover je wilt schrijven en bedenk een spannend verhaal, geen andere verhalen overtypen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:06

Blauwe plekken van Carry Slee? Dat vind ik knap, volgens mij is dat het boek van Anke De Vries Dat boek heb ik in ieder geval wel gelezen, en ja dat ging ook over een meisje dat mishandeld werd. Maar er worden meer meisjes mishandeld dan alleen in dat boek, ben dus niet te snel met mensen van plagiaat beschuldigen En aan de ts: je laten inspireren door een boek is altijd goed, maar maak wel je eigen verhaal.

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:50

Ellende schreef:
Blauwe plekken van Carry Slee? Dat vind ik knap, volgens mij is dat het boek van Anke De Vries Dat boek heb ik in ieder geval wel gelezen, en ja dat ging ook over een meisje dat mishandeld werd. Maar er worden meer meisjes mishandeld dan alleen in dat boek, ben dus niet te snel met mensen van plagiaat beschuldigen En aan de ts: je laten inspireren door een boek is altijd goed, maar maak wel je eigen verhaal.

het gaat er gewoon om dat ik weet dat ik het boek gelezen heb en of het nou carry slee was of anke de vries tis nagebootst.. anders zou ik er ook niet 1 2 3 opkomen en tis niet een beschudiging tis een keiharde feit

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 15:55

Um blauwe plekken?
heb ik nooit gelezen?
maarja als het veel op dat boek lijkt stop ik ermee

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:57

Het klinkt wel erg hard vind ik maarjaa.. ik heb het nooit gelezen en ik vind het een leuk verhaal dus van mij mag je doorgaan

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:19

Nou ja whatever!! volgens mij wel degelijk maar ga gerust door ik heb niet gezegd dat je er mee moet stoppen vooral doen wat je niet laten kunt laat je niet intimideren door mij meid!! ik val je niet aan maar ben dol op feiten als ik weet wat feiten zijn Dat heb je hea als je het recherche werk doet

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:40

jemieloves schreef:
Ze kwamen steeds dichter bij.
Tessa deinste weg in een hoekje van haar kamer De deur werd open gesmeten.
het was haar moeder
''Ondankbaar kind eerst zo'n toon tegen me aanslaan en dan het meubulair vernielen! door die harde klap van de deur zit er nu een scheur in de muur!''
Boos kwam ze op haar aflopen.
''Mam alsjeblieft nee doe het niet''
''het is je eigen schuld''!
Ze wou de trap ontwijken maar ze was te laat, ze greep naar haar maag en ze voelde de tranen prikken.
''M-mam hou op ik heb al zoveel pijn van de vorige keer!''
''Hou je bek'' boos trapte haar moeder nog een keer''
''aljeblieft zeg je lokt het zelf uit''
''de rest van de slagen voelde ze niet meer''
Alles werd zwart voor haar ogen.
ze was bewusteloos....

Toen ze wakker werd lag ze nog steeds op de zelfde plek.
Het was ochtend en alles deed pijn van top tot teen.
''Tessa'' haar stiefvader liep haar kamer in.
''Tessa opstaan het is half 8 ''
''Ja ik kom zo''
Ze liep naar de badkamer en kleede zich uit.
Alles was blauw! ojee en ze hadden vandaag gym wat moest ze doen dacht ze bij zich zelf.
Ze liep naar de kast en haalde er een dikke trui uit met een lange broek ook al was het 23 graden nog ging ze niet in een T-shirt lopen.
Niemand hoefde te weten dat haar moeder haar sloeg.
Ze deed haar kleren aan en deed heel veel make up op zodat je de blauwe plekken niet meer zag zitten.
Ze liep naar beneden daar zaten haar moeder zus en stiefvader al aan tafel.
''Tessa je bent te laat het eten is al op''
''o''
Ze zij maar niks meer anders kreeg ze weer een pak rammel.
nee, ze kocht op school wel wat...

heb je dit zelf bedacht het lijkt namelijk heel veel op het verhaal blauwe plekken

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:43

Ellende schreef:

ja maar dit verhaal lijkt wel erg op blauwe plekken,ook al worden er meerdere meisje mishandelt dit meisje word dan wel haast identiek mishandelt aan het meisje uit blauwe plekken maar goed

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:19

ag mensen waar maken jullie je druk om...zijn nog ergere dingen op de wereld hoor:S

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:23

nicolina schreef:
ag mensen waar maken jullie je druk om...zijn nog ergere dingen op de wereld hoor:S

we maken ons nergens druk om het is gewoon iets wat opvalt

nynke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:24

Ja we maken ons niet druk het is toch een mening mogen we soms alleen maar positief zijn? Nee denk het niet denk dat dan sommige dingen niet duidelijk worden als je alleen maar positief handelt.. dit is ook niet een kwestie van negatief handelen dit is een manier van hoe sommige denken en waarvan wij denken dat het een feit is en de wij vorm bedoel ik de mensen die het eens zijn met ik.. het heeft ook niet te maken met negatief want dat wil ik niet zeggen de verhaallijn die beschreven wordt komt niet uit eigen creatiefheid en is dus niet zelf verzonnen!! daar zijn sommige meningen over verdeeld.. waarbij meningsverschillen ontstaan zijn die er? no problem gewoon lekker ieder hun eigen mening uiten dan komt het allemaal wel goed en is iedereen tevreden.. PUNT en nogmaals ga gewoon lekker door meid van mij hoef je niet te stoppen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:00

Eehm,,
het boek blauwe plekken gaat niet precies zo hoor
maar er komen wel wat dingen overéén
maar we blijve wel ff aardig hé?
ga maar gewoon door hoor!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:59

Ik weet niet of ik door ga...
ik heb geen zin in gezeur dat het te veel op 1 of ander boek gaat want dan vind ik het gewoon niet leuk meer om te schrijven...

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:57

Nou en joh. Al schreef ze een compleet boek na met wat woorden verandert, als die meid het toch leuk vind om te schrijven en met ons te delen en wij lezen t graag, dan laat der toch schrijven. En nog 1 pluspunt je hoeft niet naard e winkel om het boek te kopen

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:00

jaaa,, idd:)