[verhaal]voorbestemt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gerlienke

Re: [verhaal]voorbestemt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:17

mooi geschreven ,ben benieuwd of summer de eerste prijs wint:)

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:43

las het net.. leuk verhaal !. ik blijf het volgen

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:52

Is 'voorbestemt' ook Belgisch Nederlands?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:55

leuk verhaal!
*wacht in spanning op de prijsuitrijking*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:15

geen ide, is het dan geen nederlands nederlands?

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:37

pharagirlke schreef:
geen ide, is het dan geen nederlands nederlands?
Nee. 'Voorbestemd' is wel correct.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:38

ssst niemand heeft dat gezien

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:49

Ik zag het.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:56

whaha.. ik ook maar zal niets doorvertelle

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:58

oke jullie zijn schatten!
Citaat:
‘Dubbel gebroken bit’ antwoordde Summer dan ook verwonderd.
‘Oke dat mag!’ concludeerde hij. ‘Sorry, ik moest het nakijken’ verontschuldigde hij zich nog voor hij weg liep.
‘John’ klonk het als uit twee monden.
Samen liepen ze naar de stallen waar Let’s Dance afgezadeld werd.
‘Hoe vals!’ riep Summer beledigd.
‘Rustig maar kleine. Je weet niet of het waar is’ reageerde Sam kalmerend na het hele verhaal gehoord te hebben.
‘Nee, maar...’
‘Shht, je bit mocht, maak je maar niet druk’ glimlachte hij terwijl hij in haar ogen keek.
Let’s Dance werd geborsteld en al snel liepen ze arm in arm richting de rijbaan om naar Maarten zijn proef te kijken. Om 2 uur moest Sam nog en dan zouden ze naar huis gaan na de prijsuitreiking.
‘Heb jij Ray’s proef gezien?’ vroeg Summer.
‘Ging niet zo goed. Hij sloeg meer met de zweep dan wat anders, paard is wel goed maar...’ antwoordde Ron.
‘De ruiter niet’ vulde Summer aan.
‘Heb je de uitslag trouwens bekeken' fluisterde Ilse.
Jij bent 1ste en Ray 20ste, ik ben 1ste in de E5 en bij de L2 staat Ron 2de tot nu toe.
‘Dat zijn mooie plaatsen’ antwoordde Summer dolgelukkig, dit was de 1ste keer dat zij en Let’s Dance eerste waren in de A5 ze was namelijk nog maar een maand geleden over gegaan en dit was haar derde wedstrijd.
‘Nu hopen dat Maarten en Sam er nog wat van maken’ knipoogde Summer.
‘Maarten liefst derde’ grinnikte Ron. ‘Anders ga ik naar de 3de plaats’ liet hij er met een knipoog op volgen.
‘Hihi! We zien wel’ glimlachte Summer.
Sam reed uiteindelijk als laatste de L4 en eindigde vierde. Maarten eindigde zoals Ron al hoopte als derde.
Tevreden maar enorm vermoeit zakte Summer weer tussen Maarten en Ilse op de achterbank van de vrachtwagen.
‘Net goed voor Ray’ knipoogde Sam.
‘Ach...’ meer kon Summer niet zeggen, ze keek tevreden naar de beker die ze in haar handen had.

soort van omkoop middel

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:05

haha okee dan ..

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:18

leuk verhaal hoor, ben benieuwd naar het vervolg

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:35

idd mooi stukje, ben ook benieuwd naar het vervolg.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:37

wanneer gevolg ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 21:12

Citaat:
Hoofdstuk 3: de 1ste schooldag.

Toen ze tegen half vijf terug bij Summer’s thuis waren haalde Summer haar vermoeide paard van de vrachtwagen.
‘Doeg! Tot dinsdag!’ groette ze haar vrienden en liep toen naar binnen
‘hoe ging het?’ vroeg een jongensstem
‘1ste’ antwoordde Summer en keek verbaasd in Nim’s ogen
‘liep hij lekker?’
‘ja heel ontspannen...’ antwoordde Summer twijfelend.
‘zin om te rijden?’
‘eerst Let’s Dance op stal en dan omkleden. Dan zien we nog wel’ antwoordde Summer nu vermoeit. Moest ze net nú zon opgewekt persoon tegen komen?
‘summer is moe Nims, laat haar maar even’ hielp haar moeder.
‘ga jij je maar omkleden ik verzorg Let’s Dance wel voor een keer’
‘dankje!’ zuchtte ze opgelucht.
Ze rende richting het huis, trok haar laarzen uit en vloog toen onder de douche.
‘hmm...Zou ik Pleasure voor vandaag niet maar een keer longeren?’ vroeg ze zichzelf af terwijl ze behaagelijk onder de warme straal stond.
Snel trok ze een propere rijbroek en een T-shirt aan. Droogde haar haar en ging er met een borstel door. ‘moet maar zo’ besliste ze en liep terug de trap af om in de keuken haar stal schoenen aan te doen.
‘als ik toch niet rijd hoef ik ook geen laarzen’ bedacht ze terwijl ze in haar sportschoenen gleed.
Ze wandelde op een rustig tempo terug naar de stal.
‘hoi mam. Hoe ver ben je met Let’s?’ vroeg ze opgewekt
‘hij moet nog even geborsteld worden’ antwoordde haar moeder verbaasd.
‘doe ik wel! Ik moet toch zoiezo Pleasure nog even beweging geven dus kan ik Let’s er ook wel bij nemen’ verklaarde haar dochter terwijl ze een borstel nam.
‘hoi schat, goed gelopen vandaag he’ praatte ze met het dier.
‘dus geen buitenritje meer?’
Summer schrok op bij het horen van Nims’ stem.
‘nee vrees er voor, morgen?’ stelde ze beleeft voor
‘graag’ nam hij het aanbod aan.
‘oliebol’ mompelde Summer onverstaanbaar.
Ze borstelde Let’s Dance tot zijn vacht weer glansde, daarna deed ze het hoofdstel en de longeer singel om bij Pleasure.
‘wij gaan met dubbele lijnen werken vandaag’ grinnikte Summer terwijl ze haar twee longekoorden nam.
Eentje ging onder de longeersingel door en zo naar het bit voor binnenstelling ‘af te dwingen’ en eentje ging gewoon met een speciaal stukje aan het bit zodat het bit niet door de mond getrokken kon worden.
‘stap’ commandeerde ze pleasure die rond haar heen trippelde en sprong.
‘goh wat heb jij weer een energie’ zuchtte Summer vermoeit en legde iets meer druk op de lijn die aan beide bitringen bevestigd was. Met tegenzin ging Pleasure over in een vlotte stap. Tot overmaat van de ramp merkte Summer op dat Nims stond te kijken naar haar en Pleasure
‘ook dat nog’ fluisterde ze.
Na een aantal minuten stappen liet ze Pleasure over gaan in draf. Het dier strekte zijn slanke beentjes en probeerde of hij niet in galop mocht. Maar weer voelde hij druk op het bit en gehoorzaam ging hij, nadat Summer nogmaals ‘draf’ commandeerde over in draf.
Summer longeerde een half uur op zowel de linker als de rechterhand en toen Pleasure lekker los leek te zijn liet ze hem even stappen.
‘hij luistert goed’ knikte Nims
‘beter dan de meeste’ zuchtte Summer
‘was dat een hint?’ vroeg de jongen weer.
‘neuh’ vermoeit liet ze Pleasure naar haar toekomen en liep ze met hem naar de stal. Nims liep op een paar meter afstand achter haar aan. Ze deed Pleasure’s tuig uit en de pony schudde verontwaardigd met zijn hoofd toen hij hoorde hoe Let’s dance en Gilian al aan hun eten bezig waren.
‘ja jij krijgt ook zo’ zuchtte Summer en probeerde de pony in toom te houden. In een fractie van een seconde stond Nims naast haar en hielp hij het hoofdstel van de pony uit te doen en te vervangen door het halster nog voor Pleasure al richting stal ging.
‘dankje’ zei Summer opgelucht toen Pleasure tevreden aan zijn eten knabbelde.
Nims boog zich naar haar toe en gaf haar een kus op haar wang
‘laat dat’ prottesteerde ze ijskoud en verzette zich uit alle macht tegen de 2 armen die rond haar middel lagen.
‘wees een keer niet zo bang...’ begon Nims, maar nog voor hij uitgesproken was wrong Summer zich uit zijn greep en keek hem woedend aan.
‘ooit gehoort van een meid respecteren?!’ riep ze
‘ik respecteer je meer dan wie ook Summer’ begon hij rustig. Alsof hij de woede in Summer’s stem niet had gehoort. ‘Maar...Kijk meid...Ik doe je niets, alleen jij doet zo koel! Doe ik iets verkeert?’
‘nee...’ begon Summer van haar stuk gebracht ‘ik...’ ze ging niet verder en wilde zich om draaien. Een hand nam haar bij haar arm.
‘hej kleine...’
Summer draaide zich half om en keek Nims recht in zijn ogen die radeloos stonden.
‘zeg maar niets...Ik weet wat je wil zeggen.’ Voorzichtig zette ze een stapje in zijn richting en sloeg ze zijn armen om zijn nek. Kort omhelsde ze hem om vervolgens om te draaien en de stal uit te lopen zonder nog maar een woord te zeggen. Er was niets meer te zeggen..

haha sorry ame, maar ze waren hier zoooo ongeduldig

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:21

haha.. nog een stukjee .. ben erg nieuwschierig ..

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:41

mooi stukje ,meer meer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 13:50

haha nu moeten jullie langer geduld hebben vrees ik, vandaag terug naar school gegaan ben niet zo blij met mijn leerkrachten maar oke

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:59

gaa maar snel door! als je tijd hebt .. !

Hanney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:33

leuk verhaal!

idd ga maardoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 18:37

Citaat:
triiiiiiiiiiiiiiiiinnnggg’

Met een licht ochtendhumeur sloeg Summer op haar wekker welke schijnbaar ongelukkig van haar kastje viel en stopte met zijn irritante belletje.
‘hmm tijd voor een wekkerradio’ stelde Summer vast toen ze zag dat het wekkertje uit elkaar was gevallen.
Ze trok een strakke Jeans aan en een leuk zwart topje. Vervolgens bond ze haar haar samen en trok ze haar fel blauwe tas onder een hoop rommel uit.
‘jeuhj weer naar school’ zuchtte Summer die verlangde naar gisteren...Naar de warme omhelzing van Nims...Die niet zo onprettig was als ze zelf had laten blijken. Ze zwierde de tas op haar rug en liep naar beneden waar ze een broodje mee nam voor onderweg op haar brommer.
Haar moeder keek haar 17-jarige dochter hoofdschuddend na.
‘als ze toch eens op tijd op stond...’ Het was een wens die onvervult zou blijven.
Ze startte haar brommer en reed de straat op in de richting van de school terwijl ze haar broodje op at. Ze slikte de laatste hap weg toen een politie agent haar tegen hield.
‘jongedame en je helm?’
‘sorry’ mompelde Summer en haalde meteen haar helm onder haar zadel uit en zette hem op.
‘voor een keer geef ik je geen boete maar de volgende keer...’ waarschuwde de agent die kennelijk in een goed humeur was
‘bedankt’ antwoordde Summer kort, wiens humeur wat minder was.
Ze vervolgde haar weg naar school, eenmaal daar werd ze vrolijk begroet door Silvia.
‘hoi meis!’ riep ze en omhelsde haar vriendin
‘hoi! Leuk jou ook te zien’ grinnikte Silvia
‘zwijg me stil! Ik had al geen zin meer om te komen!’ haar ochtendhumeur verdween als sneeuw voor de zon. Ze hadden vandaag maar een halve dag, en dat waren niet eens echt lessen!
De bel ging.
‘Das al de 2de irritante bel die ik hoor vandaag’ grinnikte Summer terwijl ze mee liep met de grote groep jeugd die zich in de eet hal verzamelde om in klassen ingedeeld te worden.
Silvia keek haar vriendin vragend aan en dacht toen pas aan het irritante wekkertje dat Summer nog op haar nachtkastje had staan. Alle jaren werden ingedeeld in klassen, tot ze aan het 5de jaar kwamen.
‘klas 5 stw A’ klonk de scherpe stem van hun directeur. ‘leerkracht: mijnheer gistelberg.’
Mijnheer gistelberg liep naar de deur waar zijn klas zich zou verzamelen.
‘hopelijk komen wij in deze klas’ fluisterde Summer.
‘Ciska aalders, Bram Anderson, Rianne stolten....’
‘Ciska?!’ vroeg Summer met een vies gezicht aan haar vriendin
‘ohje...’ zuchtte Silvia die de strijd tussen Summer en Ciska wel kende.
‘Summer drachten en Silvia Donkers mogen met mijnheer gistelberg mee gaan’ klonk de stem.
Silvia en Summer slofte samen naar de deur. Mijnheer Gistelberg keek even verbaasd naar de 2 meisjes die hij deze morgen nog samen had zien lachen, nu leken ze helemaal van stemming veranderd, de actieve meisjes van net hadden nu in elk geval geen haast. Hij wachtte nog even en vertrok toen met zijn groep naar B9
‘is dit ons klaslokaal?’ vroeg Ciska uit de hoogte
‘ja wat anders, speelruimte’ vroeg Summer spottend
Ciska wierp haar een vernietigende blik op en Summer barste in het lachen uit, ook Silvia hield het niet langer
‘dames dames! Jullie zijn 17 gedraag je!’ maande Mijnheer gistelberg.
‘ai ai sir’ groette Silvia
‘Donkers!’ reageerde de leerkracht streng. Wat een groep had hij weer!
Proestend lieten Silvia en Summer zich op een van de achterbste banken vallen. Ciska ging op de bank naast hun zitten samen met Rianne.
‘he Sum. Zouden ze de politie ook roepen in verband met burenruzies in de klas?’ grinnikte Silvia.
Summer barste in het lachen uit.
‘Miss Drachten!!! Wil jij nu al een nota?’ vroeg Mijnheer gistelberg geïrriteert
‘dat zal moeilijk gaan, we hebben nog geen agenda gekregen mijnheer gistelberg’ antwoordde Summer overdreven beleeft.
De leerkracht zuchtte en keek even in de richting van Summer, hij herinnerde zich nog hoe ze was toen ze hier haar 1ste jaar deed. Ze werkte mee, was zelfs verlegen, maar dat was nu wel veranderd! Hoewel hij nog stééds een zwak had voor de beide meisjes die vooral op de drie daagse uit stappen vanalles uit staken waar ze nu nóg mee lachtte in de leeraars kamer, het was dan ook moeilijk om kwaad te zijn op dit stel. De strijdbijl tussen Summer en Ciska was dus nog steeds niet begraven. Silvia deelde Summer’s mening over Ciska al zolang hij zich herinnerde, en Rianne deelde die van Ciska, hoewel dat eerder uit angst voor Ciska was, of tenminste dat vermoeden had hij. Summer en Silvia waren goede vriendinnen. En beide niet meer verlegen sinds ze elkaar hadden.
‘Goed, zoals jullie weten ben ik mijnheer Gistelberg. Ik heb jullie vorig jaar ook les gegeven’ begon hij toen de klas rustiger was.
‘ook dit jaar zal ik de klas in 2 groepen splitsen. Er staan hier 4 rijen. De 1ste 2 rijen krijgen praktijk lessen van mevrouw grimbers.’
Hij wachtte even tot het protest zakte. Mevrouw grimbers stond bekent als streng.
‘de 2 achterste rijen neem ik voor mijn rekening bij praktijk. Ook voor Labo, informatica, biologie en fysica zal de klas in 2 delen gesplitst worden net als vorig jaar!’ ging hij verder.
‘yess wij zitten bij elkaar’ fluisterde Silvia.
Summer knikte vrolijk en glimlachte gemeend naar Silvia.
‘ik deel nu ook jullie lessenrooster uit’
Mijnheer gistelberg deelde een blad uit met het lessenrooster op. En tot Summer’s genoegen hadden ze Woensdag de laatste 2 uren Lo! Turnen dus! De 2 eerste uren waren P.O van mevrouw gelders, dat betekende tekenen!
‘he wat een heerlijke woensdag!’ vond Summer
‘ja he!’ stemde Silvia in.
‘Wie is mijnheer Slegers?’ vroeg Summer nadat ze het woord gekregen had.
‘goed dat je me er aan herinnert! Mijnheer Slegers is hier nieuw van dit jaar, hij zal jullie L.O lessen geven! Jullie zullen hem woensdag wel leren kennen.’ Legde de leerkracht uit.
‘verder krijgen jullie na de pauze jullie agenda’s.’ Liet hij nog weten ‘dat betekent Summer, dat ik je dan wel een nota kan geven’ liet hij er met een knipoog op volgen.
‘oke mijnheer’ lachtte Summer terwijl ze samen met Silvia het klaslokaal uit liep.
‘goh wat ben jij een slijmbal zeg!’
De scherpe stem die het zei was heel bekent voor Summer.

haha sorry dat jullie zolang moesten wachten

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:31

haha maakt niet uit .. binnekort nog een stuk? .. nog steeds leuk!.. ga zoo door!

Hanney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:22

idd nog steeds leuk !
ga je snel weer verder?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 00:17

Citaat:
wie is hier de slijmbal? Mijnheer gistelberg zit helemaal onder de kwijl zo verliefd keek je hem aan!’ Siste Summer scherp terug. Ze wist dat Ciska al sinds de 1ste ‘verliefd’ was op mijnheer gistelberg. Hij was een jonge man en zag er goed uit! Maar om er verliefd op te worden?
Ciska haar blik werd radeloos en haar ogen vulde zich met tranen
‘Mispunt!’ schold ze
‘bedankt’ meende Summer, ze draaide zich koel om en mengde zich terug in het gesprek met Silvia.
‘die was scherp Sum’ vond Silvia
‘weet ik weet ik, had het ook niet mogen zeggen, maar ze haalt het bloed onder mijn nagels uit!’ antwoordde summer schuldbewust
‘ach. Voor een keer mag ze ook wel weten hoe het zit’ vond Silvia ‘daarbij, dit verdiende ze ook wel, ze daagt het uit’ liet ze er op volgen en al snel was de hele zaak vergeten en lieten ze zich op een van de bankjes zakken. Niet lang daarna kwam een jongen hun richting uit.
‘hoi Tim!!!’ riep Summer enthousiast.
‘haaaa die Summer!’ begroette hij zijn vriendin. Tim was een jaar ouder dan Summer maar ze hadden een goede band met elkaar. Tim wist alles van Summer en omgekeert
‘leuk jou nog eens te zien’ knipoogde Tim
‘aaach...Deze vakantie was ook druk’ verontschuldigde ze zich.
‘ook goedemorgen’ meende Silvia verontwaardigd.
‘ooh sorry! Goedemorgen schoonheid’ slijmde Tim
‘het is al goed!’ lachtte ze.
Al snel waren ze diep in gesprek met elkaar tot de bel die als een ijskoude douche voor het gezellige gesprek was ging. Tim vroeg of ze even op hem wachtte na school en al snel ging ieder naar zijn eigen groep waar ze opgehaalt werden door hun leeraar. Eenmaal in de klas zakte ze terug op hun plaatsen. Ciska’s ogen waren verdacht rood, Silvia wierp Summer een alles zeggende blik toe toen mijnheer Gistelberg haar vroeg wat er scheelde en een arm rond haar schouders legde, Ciska ging zo mogelijk nog droeviger kijken en ineens loog ze over het voorval.
‘Summer schold me uit zomaar’ snikte ze.
Mijnheer gistelberg keek streng naar Summer die nu rood aan liep van woede
‘rustig Sum’ probeerde haar vriendin.
‘Jij!!’ riep Summer boos en liep naar Ciska toe.
Mijnheer gistelberg die Summer’s temperament wel kende hield haar bij de schouders.
‘Wil je dat ik vertel wat er écht gebeurt is stom kreng?’ riep Summer nu woedend.
‘kalm aan jongedame’ maande haar leerkracht die haar nog steeds vast had.
Ruw trok ze zich los ‘blijf van me af!’ riep ze in zijn richting, niet beseffend dat ze het tegen haar leeraar had.
‘zou ik je mogen verzoeken het ware verhaal te vertellen?!’ vroeg Summer
‘dat is het verhaal’ antwoordde Ciska met trillende stem. Geschrokken van Summer’s woede uitbarsting.
‘ik bewerk je gezicht als je niet snel verteld wat er echt gebeurt is!!!’ ze zette dreigend een stap in de richting van Ciska.
‘summer ga naar je plaats, Ciska vertel wat er echt gebeurt is.’
Beledigd liep ze terug naar haar plaats waar Silvia een arm rond haar heen legde
‘sst kleine.’ Suste ze haar vriendin.
‘ik zei dat Summer een slijmbal was en Summer zei dat ik dat niet moest zeggen’ reageerde Ciska nu met een zachte stem.
‘goh, je vergeet het interesantste stuk!’ wierp Summer tegen.
‘Ciska?’
‘dat was er niet’ antwoordde Ciska koppig en keek smekend naar Summer
‘summer welk stuk?’ vroeg mijnheer gistelberg.
‘Dat miss Ciska al vanaf de 1ste verliefd is!!!’ riep Summer woedend. Ze zag hoe Ciska rood werd van schaamte.
‘Je hebt me nu lang genoeg geïrriteert! Het word tijd dat jij ook een keer op een gevoelig punt gepakt word! Dan leer je misschien andere mensen met rust te laten!’ liet ze er woedend op volgen richting Ciska die nu in elkaar kromp.
’op wie?’ vroeg de leerkracht nu verward
‘dat doet er niet toe. Summer...Asjeblieft...’
‘als jij stopt, laten we het hierbij’ antwoordde Summer nu kalmer.
‘oke...’ bedeesd en bijna onhoorbaar gaf Ciska toe. Van de anders zo trotste en arrogante Ciska was nu niets meer te zien.
De bel van het 3de uur ging al.
‘oke nu de jongedames hun ruzie hebben bijgelegd...’ begon de leerkracht twijfelend en keek naar Summer die er nu heel rustig bij zat, van haar woede die ze net had was niets meer te merken, zelfs haar ogen stonden dood rustig. Hij wist dat ze vanbinnen nog steeds kookte. En Ciska... Hij zuchtte en deelde de agenda’s uit. Hij gaf nog wat uitleg over hun lessenrooster en al snel was het 12 uur en mochten zijn leerlingen zich klaar houden om naar buiten te stormen.
‘nog een ding’ zei hij en keek naar de gespannen gezichten. ‘geniet van deze vrije namiddag! Het is zonnig en de laatste woensdag dat jullie geen werk voor school hebben, de vakanties niet meegeteld’ lachtte hij.
De leerlingen zuchtte duidelijk hoorbaar maar toen de bel ging was de klas in een mum van tijd verlaten. Nog steeds afwezig van wat er die dag gebeurt was verliet ook mijnheer Gistelberg nu zijn klaslokaal. Dit werd een vermoeiend jaar

zoals jullie merken heb ik het nog maar weinig over het gene waar ik het eigenlijk over wilde hebben...Ik weet niet meer goed waar ik nar toe wil. Ik wil het er wel 'in houden' maar ik weet niet goed hoe. Ik moet nog 1 'dag' verder gaan met wat ik nu bezig ben Dan kan ik weer terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp.

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:58

haha is goed hoor! ga maar rustig door .. !