tekenaars... papiervraag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: tekenaars... papiervraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 09:06

Ik gebruik 300grams Aquarel papier. Op simpel pinterpapier kun je niets maken. De blokken van de witte boekhandel zijn leuk voor het simpele werk. Echt mooi papier haal ik bij de tekenhandel hier in Haarlem.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:28

Ik gebruik meestal papier van de tekenwinkel uit een Mona Lisa pak. Weet zo gauw het merk niet. Ik heb ook een grote stapel A2 vellen liggen die ik ook wel eens in kleinere stukken snij. Fabriano heet dat merk geloof ik. Voor de pastel gebruik ik meestal een soort karton omdat daar geen werkje in zit. Dikke structuren vind ik altijd storend in m'n tekeningen. Mijn poezenwerk moet ik altijd op glad wit papier doen omdat dat ergens op gedrukt moet worden en dan willen ze geen achtergrond kleur zien.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:31

Sorane schreef:
Ik gebruik 300grams Aquarel papier. Op simpel pinterpapier kun je niets maken. De blokken van de witte boekhandel zijn leuk voor het simpele werk. Echt mooi papier haal ik bij de tekenhandel hier in Haarlem.

dit vind k een beetje hard eigenlijk. ik gebruik zelf printerpapier en mijn tekeningen zijn tog ook niet zo erg slecht.
kan me wel voorstellen dat tekenpapier dan wat fijner werkt enz. maar evengoed

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:32

voorheen gewoon doodnormaal 80-grams printerpapier, nu 'echt' tekenpapier.. uhmm.. ook A4.. dat is wat ruwer.. en dat is veel lekkerder!!