[Tek] Twee paardjes in houtskool

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miem

Re: [Tek] Twee paardjes in houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:06

Erg mooi, aparte stijl ook!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:07

Wauw die eerste is echt zo mooi!!
Ik kan dus zelf helemaal niet tekenen
Maar dit vind ik echt mooi
Whahah gelijk geprobeerd om het voorbeentje van je eerste tekening na te teken (knie is zo goed gelukt) maar dat valt dus echt niet mee
Lijkt net zo'n op knappen staande knakworst!

*respect*

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:07

zit beweging in!
let wel op de verhoudingen!
bij de eerste is de achterhand te zwaar tegenover de romp zelf. en op de tweede zijn de voorbenen iets aan de lange kant.
verder erg leuke stijl

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:07

Mooi!
Vooral bij 1 vind ik die hoofdhouding echt prachtig

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:41

marjoke schreef:
zit beweging in!
let wel op de verhoudingen!
bij de eerste is de achterhand te zwaar tegenover de romp zelf. en op de tweede zijn de voorbenen iets aan de lange kant.
verder erg leuke stijl

Je hebt gelijk Verhoudingen kloppen indd niet helemaal. Vind het bij de eerste nog niet eens zo storend, bij de tweede wel..

Maar thnx voor de reacties

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:22

erg mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:17

wow amethyst! jij hebt echt een mooie stijl...Die eerste straalt de macht uit van een wilde hengst die klaar is voor een gevecht om de kudde over te nemen *zakt weg in een penny droom*
die 2de lijkt meer op het 'brave weide paard' maar het hoofd daar van is wel mooier getekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:38

Supermooi gedaan! Juist omdat je alleen zwart/witvlakken hebt, worden ze heel erg krachting. Nummer 1 helemaal, omdat die ook echt zo'n trotse houding heeft die dat nog eens aanvult. Nummer 2 is ook erg mooi, maar de houding is wat luchtiger en ook iets minder trots. Erg leuk om te zien dat je die meteen ook een stuk minder contrastrijk hebt ingevuld, dus ook je stijl luchtiger hebt gehouden.

De verhoudingen van nummer 2 zijn inderdaad wat scheef, maar als je goed kijkt zie je hetzelfde in minder sterke mate ook terugkomen in 1: Allevier de benen zijn in beide tekeningen net een maatje te groot genomen. De benen zelf zijn alle acht erg goed getroffen en ook in goede verhoudingen qua vorm, lengte en breedte, maar ze horen bij een lijf dat net een maatje groter is. Zelf vind ik het altijd erg moeilijk om de kleinere onderdelen en uitsteeksels (benen, oren, hoeven) in houtskooltekeningen niet stiekum groter te maken, omdat houtskool zelf tamelijk grof is en moeilijker kleine voorwerpjes en details weer kan geven. Misschien kun je daar bij volgende tekeningen eens op letten, maar ik zou zeker doorgaan, ook in deze stijl!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 18:40

Phara: hahaha, ja de eerste is een Penny-paard

Xyzutu2: Dankje, je hebt indd gelijk, bij beide zijn de benen een slag te lang Moet zeggen dat ik het sowieso erg moeilijk vind om de benen de juiste verhouding te laten hebben. Zelfde voor oren, hoeven (daarom heb ik die ook niet heel duidelijk getekend), neus, ogen enzovoort. Ik heb ook indd de neiging om groter te tekenen met houtskool Nou heb ik deze tekeningen eerst ruw geschetst met potlood, maar dan nog..

Blijf houtskool wel 1 van de leukste technieken vinden, mede doordat je heel snel resultaat hebt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:20

Ik vind houtskool ook heel erg leuk, maar dít krijg ik niet voor elkaar, hahaha heel erg mooi gedaan