Uitdaging voor creatievelingen:

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:08

Afbeelding

Dit vind ik al beter.
De bodycopy heeft nu een corps van 11. Zou misschien ook 12 mogen, maar 11 is ook goed te lezen.

[Edit]
Fairie zit te slapen. Gebruikt tot 3 maal toe .nl inplaats van .com bij de adressen Gaaaap
Even aanpassen.

Klein vraagje nog...
De foto van de arabier op de voorkant van je flyer, die foto heb je zelf gemaakt?
Ik kom hem niet tegen op je website. Hij ziet er ook een beetje getekend uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:20

die foto is gisteren gemaakt... Ik heb 'm inderdaad zo bewerkt dat hij er een beetje kunst(mat)ig uit ziet.

ik had het .nl en .com al gezien, maar dat maakt niet uit voor zo'n ontwerp ideetje joh... ik moet alles toch nog op 300 dpi overnieuw maken enzo.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:22

En zonder dat effect?

Ik denk dat hij dan veel mooier over komt!
Je wilt tenslotte je paardenfotografie promoten en dat kun je denk ik beter doen met scherpe realistische foto's Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:28

Let op: deze plaatjes zijn slechts 72 dpi en de kwaliteit gaat natuurlijk behoorlijk verloren door het verkleinen, maar hier de foto's:

De bewerkte foto:
Afbeelding

Onbewerkt recht uit de camera, alleen verkleint en iets verscherpt:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-04 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:31

als de zon fatsoenlijk had geschenen, in plaats van de regen, dan had ik 'm ook op natuurlijke wijze kunnen krijgen zoals ie nu op de voorkant van de folder staat.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:36

't is natuurlijk ook een sprookjespaard zo'n arabier Knipoog

De foto's die je van de website noemde zijn niet echt m'n beste foto's qua compositie etc. Er zitten hier en daar nogal wat foutjes in.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:37

Dat kan, maar als je de achtergrond zwart maakt scheelt het al een helehoop.

Die paarden komen voor mij wat echter over dan de arabier.
Maar misschien is dat persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:40

Ik had eerst 2 andere proefontwerpen gemaakt in het wit:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaar dat de achterkant ook nog in 't wit was.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:42

Nee zwart is mooier ja Lachen
Dat komt een stuk sfeervoller over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:43

Fairie schreef:
Dat kan, maar als je de achtergrond zwart maakt scheelt het al een helehoop.

Die paarden komen voor mij wat echter over dan de arabier.
Maar misschien is dat persoonlijk.

Ik vind altijd dat de kwaliteit van 't plaatje zo achteruit gaat als de achterkant kunstmatig zwartgemaakt wordt. Ik maak de foto dan het liefste gewoon "in het echt" zwart tijdens de reportage. Dat geeft altijd een netter resultaat, want je blijft 't toch zien als er aan geknutseld is met de achtergrond.

Da's ook de reden dat ik dit ontwerp eruit heb geknikkert. Dat had een groene bos achtergrond, wit gemaakt.. en de hele sfeer is uit het plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:44

Fairie schreef:
Nee zwart is mooier ja Lachen
Dat komt een stuk sfeervoller over!

haha, precies... dit is zo kil en wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:45

Morgen heb ik nog een reportage met een arabische Vos hengst (Avalon). Die zetten we ook even in een donkere stal voor de "zwarte achtergrond" foto's. Maar we maken er ook nog een paar normale opnames bij.
Ik ben benieuwd wat daar uit komt. Misschien dat hij met z'n lichtere manen wat realistischer overkomt.
De zwarte manen van de bruine vallen natuurlijk weg in het zwart, misschien mis je dat, waardoor het wat onecht overkomt? Ik vond 't zelf wel iets mystieks over zich hebben.

Als de foto's van de vos beter worden, komt híj op de voorkant en verhuist deze foto naar de achterkant op de plaats van het haflingertje.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:47

Haal je dat nog om die foto's te maken en daarna nog aan te leveren aan de drukker?

Dan zou ik dat eerst proberen! Misschien komen daar wat foto's uit die realistischer zijn dan deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:49

ja, ik ga er morgen middag heen, morgenavond ga ik er direct mee aan de slag, en maandag voor 15.00 gaan ze naar de drukker. Een beetje hetzelfde idee als die reportage van gisteren: die heb ik nu ook eigenlijk al klaar... Dus dat haal ik wel Knipoog

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:50

Ik vind die Haf prachtig, zou ik zeker niet weghalen!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:51

Dan zou ik dat zeker doen.
Als die foto's mooier worden als deze die nu voorop staat dan zou ik dat veranderen en die naar de drukker doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:52

precies... Nu de achterkant alvast even maken, foto er morgen op en klaar is kees.. ik bedoel: femke hahaha

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 14:02

Haha, succes er mee Lachen

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 15:03

De bewerkte voorkant voor je flyer vind ik prachtig Hypofocus ! Lang leve de moderne technieken..het is toch prachtig dat je na het fotograferen je foto's nog aan kunt passen, zeker als je er een speciaal sfeertje mee wilt creëren

Ook de laatste versie van de achterkant die Fairie heeft gemaakt vind ik zeer geslaagd. Strak, netjes, niet te druk, en het past heel mooi bij de voorkant. En inderdaad, aangezien het om een flyer gaat zou ik er niet te veel in proberen te proppen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:05

Is het anders niet een idee om die haflinger voorop te gebruiken? Die springt mooi uit de zwarte achtergrond, daarbij gaan er geen manen en kleur verloren en blijft het een realistisch beeld. Ik zie dat je voornamelijk arabieren fotografeert. Is dat de reden om de haflinger juist niet te gebruiken? Je kunt de arabieren altijd achterop nog gebruiken. Misschien kun je dan ipv die haf die achterop staat een arabier gebruiken en eventueel linksboven of ergens anders achterop een enigszins transparante foto gebruiken, zodat je er toch weer een extra foto op hebt staan.

Ik zou inderdaad niet teveel fonts gebruiken, geeft een beetje een onprofessioneel uiterlijk. Dat lettertype wat je voor Horse Photography gebruikt vind ik ook niet echt geschikt voor een flyer die je werk moet gaan promoten. Die "handjes" als cursor op die witte flyer vind ik helemaal not done. Haha! Arial vind ik persoonlijk ook niet een mooi lettertype, ik denk dat eerder aan Verdana, wat ronder, vriendelijker, maar toch professioneel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:19

Ik zou zelf ook voor verdana gaan Xono, maar het punt is dat er ook al Arial Black is gebruikt. Er is dan te veel verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:06

Ik heb gisteren pas weer m'n eersta arabier in tijden geschoten. Normaal gesproken doe ik vooral koudbloeden en ponie rassen. De reden dat ik de haflinger er écht niet op wil hebben is dat 't veel warmbloed mensen afschrikt. Daarom is de arabier wel geschikt.

Het is wel een toffe foto van die haflinger, daar niet van hoor... maar het spreekt een enorm deel van mijn doelgroep totaal niet aan. Ik heb deze foto op mijn vorige serie visitekaartjes gebruikt en kreeg daar verschrikkelijk veel kritiek op. Jammer, maar helaas dus.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:12

En een arabier schrikt dan de koudbloed-mensen niet af?

Wel jammer.
Je doelgroep is dus voornamelijk mensen die van warmbloeden houden?

Dan zou ik ook een foto van een warmbloed nemen. En die haf dan in het klein achter op zo, om óók de koudbloed-mensen te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 20:25

ik krijg 90% opdrachten voor warm- en volbloeden...
Koudbloeden doe ik er zelf voor de rassenreportage wel bij, omdat dat helemaal míjn vak is, maar het is vaak niet het type mens dat een reportage boekt.
De meeste warmbloed mensen houden van edele paarden, eerder dan van koudbloeden. Daarbij hebben arabieren gewoon een topuitstraling die ze uitermate geschikt maakt als fotomodel.