[tek] Daily en Eri

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:26

Gunufje schreef:
De paarden zijn erg onrealistisch door hun gekke vormen en weinig spiervorming o.i.d., maar ik vind de tekening fantastisch! Heel erg stripachtig, ik vind het superleuke tekeningen, ookal lijken ze niet echt. Ze stralen vrolijkheid uit en dat vind ik mooi Lachen

Misschien de achtergrond nog wat kleuren?

Dank je wel Haha!

Ik had niet zon zin om de achtergrond te kleuren want het ging me meer om de paardjes,ma zoals je bij daily ziet heb ik er wel een gekleurd randje om heen gedaan.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 16:36

Josfoto schreef:
Tja de verhoudingen zijn niet naar behoren Knipoog
Op zich niks mis mee hoor; maar probeer ff simpel met een potloodtekening, dan kan je vaker corrigeren; als je denkt dat de verhoudingen kloppen, dan kan je een poging wagen om de pasteltechniek toe te passen. Ook pastel vereist heel wat oefenuurtjes.
Al met al heb je iets gepresteerd en da s al heel wat Lachen Lachen ;
succes

Ook jij bedankt Haha!

Maar ik had ook eerst met potlood getekent maar verder niet ingekleurd en ik had denk ik beter toen al ook schaduw enzo moeten aangeven dan zie je ook meer hoe het eruit komt te zien, maar ik kan het nooit afw88 om met pastel te gaan beginnen Bloos
En bij die van Eri was mn blaadje ook te klein (of ik tekende gewoon te groot Tong uitsteken )ik was al met de neus begonnen dus toen ging ik naar boven werken en toen begon het krap te worden en toen moest ik wat verzinnen en vond het jammer om de neus weg te halen want die vond ik wel gelukt...vandaar dat die tekening ook niet helemaal klopt....maar ik ga int vervolg gewoon kleiner tekenen zodat ik genoeg ruimte heb want op de pc zie je toch niet of het groot of klein getekend is Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 18:59

kimbalover schreef:
neej het gaat ook niet echt goed, daarom zet ik mn tekeningen hier op bokt voor wat nuttige commentaar/tips en niet voor reacties zoals: hoe oud ben je?(had ff in mn profiel gekeken had je het ook gezien Blond ), en ik vind de verhoudingen voor geen meter kloppen.
aan die reacties heb ik nix dus hou die mening dan voor je, want heb er niet om gevraagt...en die gene waarvoor ik Eri heb getekent was ook blij met deze tekening dus dat maakt niet uit of ie mooi is of als die niet helemaal klopt.

oke, dan komen hier mijn tips ! Knipoog
over de verhoudingen ; zoals ik al zei, kijk eens wat meer naar een paard. neem gewoon eens een uurtje de tijd om naar een loslopend paard te kijken, de bewegingen, spiertjes, adertjes... je tekeningen zijn ook nog te "plat". het is zeg maar niet 3d. Probeer wat meer te werken met spieropbouw, hier kun je bijvoorbeeld wat minder in lijnen tekenen ( de bles op tek. 1 ) en wat meer met licht/donker effecten werken !
door bepaalde stukken lichter / donkerder te maken, en eens een lijntje te zetten als adertje oid.
Schaduwen. zoals ik al zei, licht/ donker effecten, enz.
waarom heb je bij tekening een een randje om het paard gemaakt ? Lachen ( lichtgroen ) geen commentaar, gewoon een geinteresseerde vraag.
het voorplukje bij tek. 1 vind ik heel leuk gedaan. alleen vind ik de neusgaten te overdreven nieens. je hebt eerst zachte kleuren en ineens zo;n neusgat. op de foto zie ik die kleuren ook rustig over lopen.
bij tekening 2 vind ik hoofd - hals geen mooie aan sluiting hebben.
ik vind daar de neusgaten veel mooier, veel zachter qua overloping in kleur.
verder vind ik ddat je de manen heel mooi maakt que kleur ! toppie.
maar dat zei ik al, qua kleur vind ik je al heel leuk werken, maar ga eens wat meer kijken naar het paard op zich ! en dan niet zeggen dat je van foto's tekent, want dan heb je er ook veel aan ! dan kun jij als het ware je tekening ook in beweging zetten !

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-04 19:53

mandy_b_s schreef:
oke, dan komen hier mijn tips ! Knipoog
over de verhoudingen ; zoals ik al zei, kijk eens wat meer naar een paard. neem gewoon eens een uurtje de tijd om naar een loslopend paard te kijken, de bewegingen, spiertjes, adertjes... je tekeningen zijn ook nog te "plat". het is zeg maar niet 3d. Probeer wat meer te werken met spieropbouw, hier kun je bijvoorbeeld wat minder in lijnen tekenen ( de bles op tek. 1 ) en wat meer met licht/donker effecten werken !
door bepaalde stukken lichter / donkerder te maken, en eens een lijntje te zetten als adertje oid.
Schaduwen. zoals ik al zei, licht/ donker effecten, enz.
waarom heb je bij tekening een een randje om het paard gemaakt ? Lachen ( lichtgroen ) geen commentaar, gewoon een geinteresseerde vraag.
het voorplukje bij tek. 1 vind ik heel leuk gedaan. alleen vind ik de neusgaten te overdreven nieens. je hebt eerst zachte kleuren en ineens zo;n neusgat. op de foto zie ik die kleuren ook rustig over lopen.
bij tekening 2 vind ik hoofd - hals geen mooie aan sluiting hebben.
ik vind daar de neusgaten veel mooier, veel zachter qua overloping in kleur.
verder vind ik ddat je de manen heel mooi maakt que kleur ! toppie.
maar dat zei ik al, qua kleur vind ik je al heel leuk werken, maar ga eens wat meer kijken naar het paard op zich ! en dan niet zeggen dat je van foto's tekent, want dan heb je er ook veel aan ! dan kun jij als het ware je tekening ook in beweging zetten !

Nou kijk hier heb ik dus veel meer aan Knipoog
Dat groene randje om het paard vond ik wel leuk...want anders zag je dat witte stukje van de manen helemaal niet en nu wel als je goed kijkt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 10:06

oke !
fijn dat je hier wel wat aan hebt. veel sucses, en laat je verbeteringen zien !

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 23:39

ik heb vandaag weer een nieuwe gemaakt.
kijk maar is hier
[CB] [tek] Nanette

ik vind het al wel een verbetering