Afgelopen zaterdag met mijn ouders gewandeld. En natuurlijk foto's gemaakt. Het was een beetje moeilijk kiezen, had 115 foto's gemaakt
iefke
Geplaatst: 06-10-04 21:38
paardensuper
Geplaatst: 07-10-04 06:19
iefke schreef:
[image]
Ahh, wat een schatje!
wabisabi
Geplaatst: 07-10-04 10:59
Ik had laatst foto's gemaakt van onze dennenboom achterin de tuin. Het is niet echt herfstig, maar ik vond ze toch toepasselijk
Faux
Geplaatst: 07-10-04 13:22
zo die zijn wel mooi, ik ga er ook een paar maken vandaag of morgen, heb nu eventjes geen zin hoor
iefke
Geplaatst: 07-10-04 15:49
Kieffertje
Geplaatst: 07-10-04 16:26
Verschil in kleur dan gelijk! Tweede foto vind ik het mooist, iefke. Mijn bijdrage is geen foto, maar een klein verhaaltje:
Er was eens een heel machtige koning, die 'Jaar' heette. Hij was zó machtig, dat hij zelfs het weer kon regelen! Jaar was best een leuke koning, maar ook erg wispelturig. Soms was hij vrolijk en liet hij dagenlang de zon schijnen. Maar als er dan iets gebeurde waardoor hij boos werd, zorgde hij ervoor dat het ging onweren en hagelen. Soms, als hij niks te doen had, liet hij het weer om het uur veranderen. Het ene uur scheen de zon en was het heel warm, maar het volgende uur kon het alweer sneeuwen. De onderdanen van Jaar waren hier niet altijd blij mee. Veel mensen kwamen bij zijn paleis om te klagen. "Mijn gewassen zijn kapot gegaan door de vorst," zei de boer. "Er komt niemand naar mijn zwemparadijs, omdat het te koud is," zei de badmeester. "We kunnen nooit meer schaatsen, omdat het te warm is," zei de schaatser. De kinderen tot slot, zeiden: "Wij vinden alles fijn: Zwemmen, schaatsen, bloemen plukken en nog veel meer. Maar als er eindelijk genoeg ijs is, is het alweer warm en als de bloemen net bloeien vriest het weer." De koning begreep ook wel dat het zo niet langer kon. Hij riep zijn adviseurs bij elkaar om te vergaderen. "Het moet altijd warm zijn, zodat we zonder jas buiten kunnen lopen en lekker kunnen zwemmen," zei de één. "Nee, juist kóud moet het zijn," zei de ander. "Dan kunnen we lekker schaatsen en wordt je niet zo moe van de hitte." De volgende had wéér een andere mening: "Het moet niet warm zijn en niet koud, maar precies er tussenin. Maar het moet niet regenen, want daar wordt je nat van. Ik houd niet zo van nat." "Het moet juist wél regenen." Een kleine man met een lange snor sprong op. "Als het regent, blijft de grond goed nat zodat de bomen kunnen groeien." Alle adviseurs begonnen door elkaar te schreeuwen; iedereen dacht de beste oplossing bedacht te hebben. Toen ging Sproet, de jongste van alle adviseurs, op zijn stoel staan en schreeuwde: "Houden jullie nou 'ns even allemaal jullie mond!" Iedereen was op slag doodstil en staarde naar de jongen. Sproet begon, een beetje verlegen opeens, te vertellen. "Als het nooit regent, hoeven we nooit meer een paraplu te gebruiken. Maar dan gaan wel alle plantjes dood. Als het warm is, kan je heerlijk in je korte broek lopen, maar je kan nooit eens lekker bij de kachel zitten. Zo heeft elk weer zijn voor- en nadelen. Kunnen we de tijd niet opsplitsen: Eén deel voor het warme weer, één deel voor de regen, één deel voor de koude en de sneeuw, en één deel waar het niet warm, maar ook niet koud is." Een grote grijns verspreidde zich over Jaars gezicht. "Dát is het," riep hij uit. Zo ontstonden de seizoenen. Een grote, stoere schaatser zorgde voortaan voor het koude weer. 'Winter', noemde hij dit seizoen, omdat dat ook zijn eigen naam was. De adviseur die niet van regen hield werd het volgende seizoen. Hij noemde het 'lente', naar zijn vrouw. Het derde en warmste seizoen ging naar een mooie vrouw met lange benen die altijd een badpak aanhad. Haar hondje heette 'zomer', dus kreeg dit seizoen ook deze naam. En wie zou het weer in het laatste seizoen verzorgen? Wie liet het waaien, regenen en onweren om plots de zon weer te laten schijnen? Dat deed Sproet, de kleine deugniet met de grote mond.
Zeg maar wat je ervan vind (niet nagelezen, er kunnen dus fouten inzitten)
Annash
Blogger
Geplaatst: 07-10-04 16:41
Wieeh.. Rhea wat leuk..
En ik maar denken, wat heeft een verhaaltje met dit topic te maken? Maar wel degelijk!
MargaV
Geplaatst: 08-10-04 07:54
foto ingescand, dus groot kwaliteitsverlies. Maar goed, het ging toch meer om de kleuren. Dit is het terrein waar mijn bijrijdpaard staat.
Talisa
Geplaatst: 08-10-04 08:19
whow mooie kleuren idd MargaV
Reen
Geplaatst: 09-10-04 11:51
niet echt een fantastische foto, naar het heeft wel met herfst te maken
MarijeR
Geplaatst: 09-10-04 19:02
axeltje
Geplaatst: 09-10-04 19:14
Hmm ik zie zulke foto's persoonlijk toch liever in kleur. Nu zijn ze zo triest en niet "herfstig" genoeg.. Wel mooi scherp en de 2e is schattig
Cleo_
Geplaatst: 10-10-04 16:08
nou een herfstrit tussen de vallende bladeren (die overigens niet te zien zijn ) maar wel tussen de bomen en een dikke jas aan
Tetris
Geplaatst: 10-10-04 18:22
MargaV... die foto staat ook in het profiel van Moowsy.. Maar wel mooi hoor
Mijn bijdrage komt zometeen.. of anders morgen
MargaV
Geplaatst: 10-10-04 19:10
kaliefje schreef:
MargaV... die foto staat ook in het profiel van Moowsy.. Maar wel mooi hoor
Mijn bijdrage komt zometeen.. of anders morgen
Klopt, zij rijdt daar ook. Het is mijn foto en met mijn toestemming heeft ze 'm in haar profiel gezet.
Tetris
Geplaatst: 10-10-04 19:53
Okee !
naja, hier is mijn herfst
Escha
Geplaatst: 11-10-04 15:29
mooie foto alleen jammer van dat takje,die stoort nogal verder mooie herfstige foto
Muzefee
Geplaatst: 11-10-04 19:35
Hier mijn bijdrage... niet heel speciaal...
esther82
Geplaatst: 13-10-04 17:38
Bij ons is het ook herfst:
Ik heb er welliswaar geen mooi randje aan ge-shopt, maar de foto's zijn in mijn ogen echt herfst. Ze zijn gemaakt rondom onze stal.
Escha
Geplaatst: 13-10-04 18:33
esther82 schreef:
Ik heb er welliswaar geen mooi randje aan ge-shopt, maar de foto's zijn in mijn ogen echt herfst. Ze zijn gemaakt rondom onze stal.
dat hoeft toch ook niet persee
maar mooie foto's bij die eerste vind ik de achtergrond nogal druk,maar die besjes vallen verder wel goed op
esther82
Geplaatst: 13-10-04 20:44
Edda schreef:
bij die eerste vind ik de achtergrond nogal druk,maar die besjes vallen verder wel goed op
Het is zo'n appeltjes boom. Van die kleine appeltjes die je wel eens in bloemstukken vind.