Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Lindsey_99 schreef:dat klinkt prachtigMooi aandenken.
Mijn moeder heeft destijds de trouwringen van haar ouders laten vermaken tot 1 ring. De naam van mijn opa staat nog in de ring, dat deel heeft de juwelier eerst bewaard, en later de ring van oma er aan gemaakt, met een briljantje erin verwerkt in 2 delen die in elkaar grijpen.
en nog steeds even dierbaar natuurlijk.Sachertorte schreef:dank je wel! AbsoluutHet is echt heel erg mooi geworden. Wat een fijn aandenken aan je grootouders.
xMyrth schreef:Oh, maar dat idee is heel vaak in me op gekomen hoorHeel erg mooi geworden zeg!
En wat een geduld moet je hebben zeg... Ik had denk ik uit frustratie al alles uit het raam gemieterd![]()
Om vervolgens weer spijt te hebben en te gaan zoeken
Hoewel dit me heel erg mee viel in vergelijking met de bril die ik heb gemaakt voor mijn afstuderen
moonfish13 schreef:Ooh nee wat balen! Ik vind het heel raar dat de juwelier er om die reden niks mee wilde doen.. als het dat jou waard is, is het goed toch? Emotionele waarde is niet in euro's uit te drukken. En als de reparatie dan duurder wordt dan een nieuwe (bij wijze van) dan is dat de keuze van de klantDit doet me zo denken aan de ring die ik in een doosje gedaan had ter reparatie, en kwijjtgeraakt ben..
Ook van mijn oma qua waarde.
Hij was echt op, en ik kreeg hem 2 uur voor overlijden.
Het was een dunne gouden ring met 4 zirkionia’s wit en zwart afgewisseld.
Ik ben de hoop verloren dat ik hem ooit nog terugvind het is nu zeker een jaar geleden.
Het is dat het veel te kostbaar is anders liet ik op fotobasis iets maken wat erop lijkt bij je.
Dit was hem, hij was onderin helemaal dun.
Bij een juwelier wilden ze niet eens zo’n pootje maken want hij was niks waard.
Ze is nu 5 jaar overleden maar die ring weg houdt me nog bijna elke dag bezig.
Dat ik hoop dat ik hem ergens neergelegd heb…
ik heb ook ooit een ring mogen opknappen die van iemands oma is geweest, geweldig
Suzanne F. schreef:jazeker!Heel mooi geworden! Precies mijn smaak. Ik wil graag over een tijdje ook gouden sieraden laten ‘vermaken’ tot iets nieuws. Doe jij ook opdrachten?
stuur me vooral een berichtje op bokt, via mail of via whatsapp! (Zie onderschrift)pmarena schreef:opzich kan dat ook wel als je iets simpels als een kleine aanschuif ring gaat maken. Maar als je iets ingewikkelders wilt maken dan is de kans heel groot dat er putjes en galletjes naar boven komen door het gieten met 'onzuivere' smelt, omdat er inderdaad veel meer in de la beland dan alleen het vijlsel inderdaad. Zoals schuur korrels van schuurpapier, hout als ik per ongeluk mijn vijlpen mee vijl/zaag en wellicht het en der een keer een katten haarHij is hartstikke mooi geworden
Leuk dat je het zo opvangt dat vijlsel. Ik als leek zou denken je vangt goudstof bij elkaar op. Zilverstof bij elkaar.
En dat smelt je gewoon zelf weer om. Maar is het vijlsel dan niet meer 'puur' zeg maar, doordat er ook materiaal tussen komt van het 'ding' waar je mee vijlt en zaagt ofzo...? Dat dat tijdens het werk ook materiaal verliest? Of is het gewoon omdat je zelf vanalles in die la opvangt![]()
Ik had wel bij elke keer dat je zei van 'nog maar een keer smelten' als het niet gelukt was, dat ik het gevoel had van oh zonde, alsof bij elke keer smelten meer en meer van de originele dragers er uit gaat ofzo.... stom misschien hoor maar het voelde echt zo jammer
Mijn moeder heeft jaren geleden wel eens allerlei oud goud aan een bekende mee gegeven die met een edelsmid cursus bezig was, die wilde er wel een armband van maken met een punt zeg maar. Moeder wilde graag 1 rechte hoek en de rest rond. Ik vind het een apart ding maar hij is op zich wel mooi gemaakt en ze is er al zeker 20 jaar dolblij mee
. En dan kan je hele werkstuk naar de maan zijn
dus ik doe dat zelf niet, ik wil perfectie haha!
het is alleen jammer van de tijd die er al in zat haha. Je stelt wel heel leuke vragen!
Ladyingreen schreef:dank je wel!Echt prachtig, een mooie combinatie tussen klassiek en modern vind ik de ring.
Ik hou van mensen die dit soort ambachten kunnen!
dat was ook precies de bedoeling