Hoofdstuk 13:
Eerste aankoop Utrechtse paardenmarkt!
Na wat maanden herstellen ging ik weer eens naar de Utrechtse paardenmarkt.
Mijn oog viel op een mooi gebouwde schimmel, maar deze had een lelijk litteken op zijn achterbeen.
Na nog een paar keer over de markt te hebben gelopen, bleef deze schimmel mijn aandacht trekken.
Ik wilde eens zien of hij een beperking in zijn bewegingen had ivm het litteken, dus ik vroeg de handelaar of hij hem voor wilde laten draven.
Van het litteken had hij zeker geen last, wat kon dit paard goed bewegen!
Hij had geen afstammingspapieren maar dat maakte hem geen slecht paard en icm het litteken was de prijs er ook naar om hem mee te nemen.
Eenmaal thuis verliep zijn opleiding vrij soepel, hij was wel iets schrikkerig maar geen noemenswaardige gekke dingen.
Behalve die ene keer dat ik in het donker door het park naar de vereniging (LR&PC Zuiderpark) reed om daar te lessen, hij schrok ergens van en ging er keihard vandoor richting de mega drukke Groene Kruisweg!
Ik ergerde me mateloos aan zijn gele staart die ik niet wit gewassen kreeg, en toen bedacht ik om zijn staart te verven...
Het pakte iets anders uit dan ik verwacht had, maar geel was zijn staart zeker niet meer!
Het toeval wilde dat onze verenigings-instructrice rond aan het kijken was voor een paard, en mijn schimmel beviel haar wel.
Zo zijn we met hem naar Offereins gereden, alwaar hij goedgekeurd werd en de dierenarts was vol lof over dit paard en dan vooral over de bewegingen.
Onze instructrice heeft veel plezier van hem gehad, heeft verdienstelijk Z2 gereden en hem uiteindelijk verkocht naar Amerika, dat was in die tijd écht heel bijzonder!
Eens een schimmel, nooit weer een schimmel...