Sky_As schreef:Ik volg natuurlijk ook weer ( eindelijk ben je er weer, ik heb je gemist;))
Loes = els of echt iemand anders?
Of heb ik een verhaal van je gemist?
LEUK! En Jasia!
Ah, heb ik Els benoemd? Dat was dan ook het gevolg van een namenbingo *ga nu eerst even een check doen op het volgende stuk
. Els is nog niet als karakter "Els" teruggekomen.
Sorry, paar 18+ maar volgens mij wel lite, maar toch. Anders ben ik weer heiliger dan de (nieuwe) Paus, dus ik laat het toch staan. Heb je er geen zin in, kun je het natuurlijk overslaan
(de spoilers). Hopelijk schrikt het niet af
.
5.
Donderdag 24 December 2020
Ik zit in een café dat zichzelf veel te serieus neemt.
Je kent het wel: zo’n plek waar koffie wordt geserveerd in glazen potten die ooit bedoeld waren voor jam, en waar de menukaart grossiert in ‘havermelk-latte met een vleugje kardemom’.
Nienke is, zoals altijd, te laat.
Of dat haar handelsmerk is, of dat ze simpelweg een andere klok hanteert dan de rest van de samenleving—ik weet het niet.
Wat ik wél weet, is dat ze nooit op tijd komt.
Niet veel later stormt ze binnen, haar sjaal zwiept ze dramatisch om zich heen. Alsof ze net uit een sneeuwstorm komt, en niet gewoon uit haar verwarmde auto.
‘Sorry, sorry, ik moest nog even langs de supermarkt. Ze hadden geen champagne meer, alleen prosecco. Wat een armoede.’ Ze ploft neer tegenover me en bestelt zonder te kijken een cappuccino havermelk. Met kardemom.
Natuurlijk.
Ik kom meteen ter zake. Tijd is schaars als als je leven een bijna religieuze crisis beleeft.
‘Ik heb die Piloot ontmoet, maar weet echt niet of het wat is. Ik voel me niet aangetrokken.’
Dat is niet helemaal waar.
Hij is aantrekkelijk.
Woest aantrekkelijk.
Het type man waar ik vroeger posters van aan de muur had. Denk Peter André, maar dan donker. En zonder haar. Want een dag niet geschoren, is een dag niet geleefd.
Nienke kijkt me sceptisch aan. ‘De donkere piloot? Wilde die niet alleen Spoiler:
seks
?’
Geen idee wie haar dat verteld heb. Ik was het in ieder geval niet. Anders was ik überhaupt niet gegaan. Het klinkt zelfs een beetje denigrerend. Alsof ik verder niks te bieden heb.
De waarheid? Ik heb net twee uur met hem aan de telefoon gehangen. Hij vindt het irritant als ik niet meteen terugbel. Hij wil duidelijkheid—als ik iemand anders heb, moet ik dat zeggen. Want hij is, dat moet ik toegeven, heel serieus met mij.
Maar dat laat ik allemaal nog even in het midden.
‘Hij heeft echt enorme smetvrees. Ik heb het idee dat hij zichzelf gelijk ontsmet heeft toen ik weg was.’
Spoiler:
‘Aha, het ging dus toch om de seks voor hem. Ik zei het toch?’.
Ik bijt op mijn tong. ‘En, was het wat?’
‘Ken je dat verhaal van de zeester?’
Ze schudt haar hoofd. Haar mondhoek krult. Ze weet al hoe laat het is.
Spoiler:
Tom wilde controle houden. Initiatief stond blijkbaar op de zwarte lijst. Een beetje bazig is wel goed, maar ik dacht dat bazen tegenwoordig juist van participatie hielden. Maar goed, minimale inspanning, maximaal resultaat, dus.
Blijkbaar ben ik ineens minimalist geworden.
Ik begin Prem bijna te missen.
Moet je nagaan.
Spoiler:
‘Ik heb nog wel een dick pic voor je als souvenir.’ Het is inmiddels een kwartetspel geworden. banketstaaf in de huiskamer. banketstaaf in het hotel. banketstaaf in het vliegtuigtoilet.
Nienke rolt met haar ogen.
‘Smetvrees én geen indrukwekkend… eh, CV. Dan moet hij op andere vlakken wel héél wat compenseren. En nee, dan bedoel ik niet alleen een toereikende knakworst.’
Dan besluit ik het toch maar te zeggen. ‘Nou ja, hij is ook een beetje bezitterig. We hebben al ruzie gehad.’
Nienke stopt met spelen met haar ring en kijkt me strak aan.
‘Oké. Waarover?’
‘Dat ik hem niet boos moet maken. Dat ik gelijk moet reageren. Want hij weet dat ik zijn berichten lees.’
Haar hand valt stil.
‘Sh*t, die gast heeft meer issues dan alleen smetvrees! ‘Hem niet boos maken’?! What the f*ck.’
‘Maar er zijn gewoon weinig leuke mannen!’ zucht ik.
‘Ja, maar dat betekent nog niet dat je moet gaan daten met iemand die psychotisch bezitterig is.
‘Maar wat moet ik nu?’ vraag ik. ‘Hij is heel erg van het gezond eten en ik natuurlijk echt niet.’
Mijn relatie met eten is sowieso beroerd. En leven op lucht en linzen zit er echt niet in voor mij. Het enige wat ik kook, is mijn menstruatiedisc.
‘Gezond eten is niet erg. Maar als hij alles vies vindt, wordt het lastig.’
‘Hij zei zelf ook dat hij héél, héél, héél erg OCD heeft. En dan denk ik: Jezus, zit je dan in een cockpit met al die knopjes... met je ontsmettingsgel in de aanslag?’
‘Sorry, maar wees echt even heel voorzichtig met meneer Smetvrees. Ik ga nu even naar mijn eigen droom-relatie.’
Nienke denkt nog steeds dat haar friends-with-benefits wel bijdraait. Ik denk het eerlijk gezegd niet, maar wie ben ik om daar iets van te zeggen? Met mijn eigen relationele puinzooi.
Want wat weet ik nu eigenlijk van Tom? Ik heb geen idee hoe oud hij is. Of hij kinderen heeft. Of hij ze überhaupt wil.
Het enige dat ik weet: hij is knap, doet iets met vliegtuigen, en zijn handen ruiken permanent naar die smerige ontsmettingsgel. Plus, hij verdient 350.000 dollar per jaar. Schoon. Hij heeft het al meerdere keren benoemd—zo’n slordige tien keer zoveel als ik. Verschil moet er zijn.
Maar op de een of andere manier, durf ik er niet te vragen naar hele banale informatie. Misschien uit angt dat hij me te nieuwsgierig vindt. Misschien uit angt voor het antwoord en sich.
Maar ik denk vooral omdat ik bang ben voor een volgend internationaal conflict. Letterlijk.
Er is al zoveel ruzie.
Ik durf niks meer te zeggen.
Laat maar, even een keer geen ruzie is ook wel wat waard.
Tenminste, dat denk ik.
Want hij? Hij dendert gewoon verder.
To be continued.