[ART][VOLG] Handgemaakte leren tassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Re: [ART][VOLG] Handgemaakte leren tassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:50

Je gaat snel! En leuk gedaan weer. Die bruine die je voor de laatste blauwe postte is meer mijn smaak, maar doe het je zeker niet na. Ik worstel nog steeds met die drukknoppen. XD

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 13:52

xSagan schreef:
Je gaat snel! En leuk gedaan weer. Die bruine die je voor de laatste blauwe postte is meer mijn smaak, maar doe het je zeker niet na. Ik worstel nog steeds met die drukknoppen. XD

Ik heb vakantie! Dus kan nu lekker dingen afmaken :D
Waar heb je moeite mee met drukknopen?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 08:40

Bezig geweest met banden afwerken. Ik gebruik dik stevig leer dus ik doe ze niet dubbel. Wel werk ik de randen mooi af. Het kanten schaafje erlangs en dan met tokonole polijsten. Dan zijn het mooie afgeronde randjes zonder rafeltjes. (De randen van de tassen zelf werk ik ook zo af)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is heel tijdrovend maar het zijn wel de details die het verschil maken vind ik :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 09:07

Het toont zoveel mooier.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:11

Wendy15 schreef:
xSagan schreef:

Ik heb vakantie! Dus kan nu lekker dingen afmaken :D
Waar heb je moeite mee met drukknopen?

Ah ja, dat is logisch dan!
Hier vooral dat het knopje bij het inslaan verbuigt waardoor het niet meer klikt. Ik heb een variant met zo’n handknijper en een variant waar je het in een pincet vorm moet leggen en dan moet hameren. Bij die laatste blijft het dan vooral niet liggen.xD

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 10:25

Het is ook niet dat alles wat ik nu afmaak ik daar net aan begonnen was, ik had nog een paar net niet af tassen liggen dus dan lijkt het heel snel te gaan :=

Zo'n handknijper had ik ook maar vond ik niet handig werken, doordat die altijd een hoek maakt krijg je het nooit mooi recht erin gezet.
Die laatste ken ik niet.
Ik zal later vandaag (en als ik het vergeet moet je me even helpen onthouden :o ) een foto maken van het setje dat ik heb om drukkers te zetten. Dat werkt echt perfect.
Ik wil nu wel graag een spindelpers gaan aanschaffen. Had met mezelf afgesproken dat als ik een tas zou verkopen ik van dat geld de spindelpers mag kopen en dat is gelukt :D Dan weer sparen voor de verschillende stempels om holnieten, drukkers en zeilringen te zetten. Want die geven ze ook niet weg :')

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:11

Wat een leuke tasjes! Ik vind dat je het erg mooi en netjes afwerkt +:)+
De blauwe kleuren zijn helemaal naar mijn smaak, al vind ik de bruine ook wel wat hebben. Wat neutraler en minder opvallend, ofzo. Toch maar eens nadenken of ik een nieuwe nodig heb voor op vakantie O:) (met die grote telefoons van tegenwoordig is mijn huidige schoudertasje eigenlijk net wat te klein)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 12:10

Op fb is nu iemand die van oude zadels tassen maakt, echt supermooi en leuk, ms ook een idee.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 12:35

Prima2Donna schreef:
Wat een leuke tasjes! Ik vind dat je het erg mooi en netjes afwerkt +:)+
De blauwe kleuren zijn helemaal naar mijn smaak, al vind ik de bruine ook wel wat hebben. Wat neutraler en minder opvallend, ofzo. Toch maar eens nadenken of ik een nieuwe nodig heb voor op vakantie O:) (met die grote telefoons van tegenwoordig is mijn huidige schoudertasje eigenlijk net wat te klein)

Dankjewel! :o :D ja ik ben echt een pietlut op de details :=
Die laatste bruine heb ik ook al eens in het blauw en grijs gemaakt :j

Afbeelding

Afbeelding

Dat model is ook wat groter dan het ronde tasje. Binnenin is een vakje daar past mijn Samsung telefoon met hoesje precies in. Voor mijn moeder maakte ik dat model in bordeaux rood en zij heeft ook echt zo'n mega portemonnee en altijd een klein puzzelboekje mee enzo :)) dat past goed terwijl het niet een lomp grote tas is om te zien.

Afbeelding

girlyggirl schreef:
Op fb is nu iemand die van oude zadels tassen maakt, echt supermooi en leuk, ms ook een idee.

Ja ik volg ook iemand op instagram die dat doet, echt heel gaaf! :j staat ook op mijn verlanglijstje om te proberen (zoals nog zoveel dingen O:) ) maar eerst moet mijn hobbykamer af zijn, want zadels uit elkaar slopen aan de eettafel is niet ideaal :=

Edit: maar mocht iemand een oud kapot zadel dat niet meer op een paardenrug terecht moet komen willen doneren dan hou ik me van harte aanbevolen O:)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 16:55

Altijd even puzzelen hoe ik zoveel mogelijk uit een lap leer kan halen :D

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 07:28

Gisteren ben ik wezen shoppen bij de leer groothandel, veel te veel gekocht := maar erg in m'n nopjes met al het prachtige leer :D
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 07:38

Ik ben benieuwd wat je van de roze lap gaat maken! Gave kleur!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 07:51

Dat is een geverfde schapenvacht en zal de voering van mijn nog te maken pistooltas worden O:) ik ben zelf ook heel benieuwd :)) zal nog wel een poosje duren want ik wil eerst nog leren toolen en dan van plantaardig gelooid leer en getoolde tas maken. Maar zag deze hangen en hij moest mee O:)
Kreeg die van mijn lieve vriendje <3 :D (die overigens inmiddels precies weet wat voor leer ik geschikt vind voor mijn tassen en mee loopt te speuren tussen alle stellingen :)) )

Afbeelding

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 07:59

Echt heel gaaf! Je kan wel even vooruit zo te zien :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 08:30

Santos_05 schreef:
Echt heel gaaf! Je kan wel even vooruit zo te zien :D

Haha ja en ik had stiekem ook nog een heleboel := echt schaamteloos veel gekocht. Maar deze leer groothandel zit helemaal aan de andere kant van het land dus rij daar niet even op een dagje heen. En vaak is er vooral van dat soepeler leer en nu hadden ze echt een mooie partij van dat dikke standige leer liggen wat ik zo mooi vind <3 had echt even keuzestress haha en uiteindelijk veel te veel meegenomen, maar wel echt suuuper blij ermee :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:07

Ik kan me indenken dat je in zo'n zaak erg hebberig wordt :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 18:55

Vandaag nog ergens anders wezen shoppen waar ze echt super fijn garen verkopen. Ik was nog niet eerder de in de winkel geweest, super aardige eigenaar. Garen uitgezocht, wat fournituren en een prachtige groene plantaardig gelooide huid. Ook nog antiek pasta gekocht omdat ik graag wil leren toolen. En we stonden gezellig te kletsen. Kreeg ik ook nog een zak vol leer resten mee om het toolen en stempelen wat op te oefenen. Al met al weer helemaal in m'n nopjes :D
Afbeelding
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 10:04

De zak van mijn vriend zn leren jas was stuk. Of nouja het stiksel was los en helemaal uitgerafelt (dit heb je als het machine gestikt is. Met de zadelsteek trek je dan niet meteen alles los, groot voordeel van handgestikt vind ik). Of ik dat kon fixen. Best een gepriegel, maar ook weer voor elkaar :D

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:24

Netjes gerepareerd!
En fijn dat je zulke goede ervaringen hebt in winkels :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 12:48

De laatste dag van mijn vakantie is helaas alweer aangebroken! Ik heb nog een tas afgemaakt en wat gesneden zodat ik 's avonds na werk lekker languit op de bank kan stikken. Voorbereiding :))
Afbeelding
Ik ben geen fotograaf en de kleur was weer moeilijk om goed op de foto te krijgen. Eerst probeerde ik het op een cognac kleurige huid en toen leek de tas wel grijs op de foto. Nu op een groene huid komt de beige kleur aardig overeen. Blijft bijzonder wat omgevingskleur kan doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:57

Mooie kombi weer :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 11:55

Het was weer tijd voor even wat anders :D Dit model maakte ik 1 keer eerder in het blauw. Het is een eenvoudig model, maar dit rode leer heeft toch soort van een klein beetje pull up effect en in de nerf zwart. Dat maakt het weer net een beetje apart en daar hou ik van :)) Daarom ook gekozen voor het zwarte stiksel. Het gespje is vooral voor de sier want het sluit eenvoudig met een magneetje. Ik zal later nog even proberen betere foto's te maken :=
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 12:09

Hij is weer érg leuk geworden.
Door het matte lijkt ie ook iets suede-achtig.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 13:55

Hij is prachtig

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:20

Weer een hele mooie!