Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veriye schreef:germie schreef:Ik weet ook dat het via Vaquero kan. Maar dacht dat je het dan echt zelf moest doen, maar dus niet geheel.
Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken.
Je doet het meeste ook zelf, maar de skirts en grotere stukken, dus denk ook de fenders bv worden door hem genaaid, zo stond het tenminste in mijn communicatie met hem en dat snap ik. Want duurt lang als je het per hand doet of je hebt een leer naaimachine nodig. Maar als ik wil leren hoe het moet, wil ik ook alle stappen zelf doen.
Alleen kan ik op mijn gemakje alle onderdelen klaarmaken en aan de slag gaan, zonder tijdsdruk. Gezien ik al een beetje kennis met leerbewerking heb, denk ik, dat het wel moet gaan lukken
cissy schreef:Elcid maakt ook zelf zadels, trailsend heet dat bedrijf. Die zou je ook kunnen vragen.
Klopt, had ik okk al contact mee
ElCid schreef:Wij maken lichtgewicht bomen geheel op maat ( en meten daarvoor de paarden ter plekke in) en naaien alles met de hand om een aantal redenen en de voornaamste is dat het steviger is ( omdat je dikker, gewaxt, garen kan gebruiken waardoor de stiksels langer meegaan dan bij machinewerk).
Wat moet er dan genaaid worden aan fenders en skirts? Bij de fenders is dat alleen een klein deel waar de beugelriem aan de fender wordt gemaakt, aan skirts zit (bij ons) geen naaiwerk, dat is bij ons, samen met de seat, helemaal uit 1 stuk leer . Zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen manier van werken.
@Veriye; wanneer hebben wij contact gehad over een boom? Waarschijnlijk onder jouw eigen naam?
ElCid schreef:Ah, oke. Dat dacht ik dan al maar is dan inderdaad al weer een tijd terug. Wij maken onze zadels wel op een, deels, andere manier dan Stohlman omdat we de bomen ook zelf maken en de verwerking daarvan anders is.
Maar we doen dus geen cursussen( tenminste nog niet; wat niet is kan nog komen).
DubbelFun schreef:Heb je al enig idee welk model je wilt gaan maken; enkel/dubbel skirt, pencil/cheyenne roll ??