[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:21

Iedereen is al lekker bezig :D

Ik heb mijn paddenstoelen lampje geschetst. Wel zonder dat 'ie aan stond want dat gaat me niet lukken in 15 minuten :+
Afbeelding

Afbeelding

EmberGlow

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:30

Wat leuk zeg! Ik doe mee.
Ik zit al enige tijd in een behoorlijke schilder/teken block, misschien helpt dit wel. Dit weekend even kijken naar challenge 1. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 20:53

Wat leuk dat jullie ook meteen lekker actief zijn begonnen <3
Succes allemaal!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 22:39

Die maandchallenge is zeker leuk om mee te beginnen. Ik had een beetje energie vanavond dus heb in 15 minuten dit paardje gemaakt. Voor het mooie moet ie nog drogen maar iets met weinig geduld en vooral enthousiasme dat het gelukt is wat te creëren.

Afbeelding

Paarden staat hier in de kast en heb deze ooit in de kringloopwinkel gekocht.

Afbeelding

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 23:35

Wauw jullie beginnen meteen vol gas!

Ik kan deze week vast nog wel tijd vinden om de challenge te doen, eerst maar mijn assessment op school overleven :')

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:29

Vijftien minuten bleken inderdaad korter dan gedacht!

Mijn gedachte; wat is nou allerdaagser dan de persoon die je elke dag ziet: jij zelf! Zeer naar waarheids getrouw is de tekening helaas door de tijd niet geworden :')

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-25 14:00

Hi Tazzey! Leuk dat je het tekenen weer oppakt, heel mooi je Eekhoorn!
De schets van je paard noem ik niet grof :D

Tof vikawiek en wat een ontzettend schattig lampje!

Gaaf thats_Me!

@Gelato, Oeh leuk een zelfportret, flinke uitdaging ook voor 15 minuten werk, vind je gezichtsuitdrukking super! :D

Mag het ietsje langer zijn dan 15 minuten :') niet te doen :))

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:15

Oooh dit vind ik een leuk topic :D ik ga kijken of ik mee kan durf te doen, maar voor nu even een stipje want ik ben eigenlijk gewoon aan het werk nu :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:39

Ik zet eeb stipje.
Ik zou dit jaar het tekenen weerr vaker willen doen.
Heb al een opdracht maar moet er nog aan beginnen.

Eind 2024 heb ik wel nog deze mogen maken in opdracht.
Achtergrondpapier mocht eigenlijk donkerder de witte fluffy vacht lukte me niet goed.

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 23:28

@Tazzey: Al die dingen waar jij wat op aan te merken hebt zien wij niets van :) Superleuke pluizige eekhoorn zo. En ik ben het eens met Jis, je grove schets is netter dan mijn netste werk :=

@art: Ik vind het je nochtans goed gelukt, voordat ik je tekst las viel me juist meteen het witte stuk positief op.

@vikawiek: die paddestoel ziet eruit alsof hij zomaar perfect in de kabouterboodschappentas zou passen.

Maartje_M schreef:
Oooh dit vind ik een leuk topic :D ik ga kijken of ik mee kan durf te doen, maar voor nu even een stipje want ik ben eigenlijk gewoon aan het werk nu :+

Je durft dit.

En in het algemeen, erg leuk om de verschillen te zien in waar mensen hun prioriteit leggen als je maar 15 minuten hebt, en je dus niet alles kan doen wat je wil doen. Van lijnenwerk naar juist focus op de schaduwen in vlakken naar juist kleur (een zelfportret in kleur of verf tevoorschijn halen, ik durf het niet aan in 15 minuten). Dat is ook wel leuk is om opzettelijk mee te spelen denk ik, door hetzelfde te tekenen in korte tijd maar telkens een ander aspect voorrang te geven.

Ik had de smaak wel te pakken, dus ik heb vandaag het volgende stukje muur getekend. Deze had aanzienlijk minder frutseltjes en ik had ook een wat korter stukje gepakt, dus dit was al een stuk beter te doen in die 15 minuten (en ik ben dit keer niet meerdere minuten kwijtgeraakt aan die hoek in de muur en dat kastje eronder een beetje juist in perspectief krijgen, dat scheelde ook een hoop)
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:14

Dankje @Jis! En die teentjes <3 die 15 minuten zijn inderdaad zo voorbij

@art_ificious ik vind 'm anders goed gelukt, lekker fluffy :)

_roodvos_ schreef:
@vikawiek: die paddestoel ziet eruit alsof hij zomaar perfect in de kabouterboodschappentas zou passen.

Omg ja <3 Maar dan hoort er ook een boekje bij zodat je in het paddenstoelenlicht kan lezen!
Hmm, na dat ik m'n schild heb afgeschilderd moet ik maar gaan boekbinden op mini formaat

En jij gaat een room tour doen via je schetsen? :))

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:59

Omdat roodvos zegt dat ik dit durf :D mijn uitzicht vanaf de keukentafel. Maar ik vind 15 minuten en kinderen die overal commentaar op hebben wel echt een uitdaging :')

Afbeelding

En dit is hoe het eruit moet zien :=

Afbeelding
(Toen ik de foto maakte hadden de paarden al stoelendans gedaan hahaha)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:09

Best wel aanstekelijk dit!
Ik had niet verwacht dat ik verder zou komen als de salontafel maar tekenen ging lekker dus ik kwam linksboven in de knel met mijn 1e tekening.

De oplettende kijker kan ook zien dat ik de Nintendo switch verkeerd om heb ingekleurd, dat is dat rood zwart blauwe ding naast de tv. Ik was bijna door de tijd heen en dacht de kleuren uit mijn hoofd te weten en tijd te besparen door niet de kleuren te controleren... Fail :+
Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:23

Nu heb je een zwevende tube handcrème in je woonkamer @Telpeva :))

Maar je hebt het gedaan @Maartje_M en daar mag je trots op zijn!
Ik vind je paardjes heel cute :D
En ik wil nu ook een schommel die uitkijkt op m'n pony

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:58

Ik had geen tijd meer voor de paardjes, dus die moesten in 20 seconden op papier en meer dan dit kon ik er niet van maken :+
Ik zit liever op die linker schommel dan die rode, gegarandeerd duizelig als ik daar af kom. Maar het is wel met leuk uitzicht idd :D

Telpeva als je het niet gezegd had, had ik het niet gezien haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:13

Wat leuk dat het veranderd is in een inkijkje in jullie levens! :D Dat had ik niet voorzien. Wel heel leuk en ook knap wat jullie in 15 minuten weten te doen want het is echt kort. :j

Ik wil graag uitgebreider reageren maar heb nu de energie niet om dat te doen. En een reactie is beter dan geen in dit geval denk ik.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 21:23

Wat een mooie creaties! Ik ga morgen even kijken of ik wat tijd kan vinden om iets in 15 minuutjes te maken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:38

Afbeelding
Afbeelding

Echt niet zo tevreden over, mijn opzet was al slecht waardoor ik te weinig plek had uiteindelijk en de anatomie wonky is. Ik vond het perspectief eigenlijk ook best lastig. Doordat ik me moest haasten ook overal inktvlekken }:0

Enfin, ik heb getekend en dat is tegenwoordig al een prestatie op zich :=

Ik vind dit wel een leuke uitdaging! Wellicht pruts ik nog wat verder tussendoor om te oefenen. Het zet ook minder druk op me, want door de tijdslimiet zit ik niet zo vast in mijn perfectionisme.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:59

Ziet er gewoon top uit! Anders teken je het opnieuw zonder tijdslimiet? Dan kan je je ook focussen op het perspectief en de anatomie :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:19

Wij hebben sinds gister een pelletkacheltje, en één van de katten heeft meteen een nieuw favoriet plekje gekregen, dus die moest ik natuurlijk even maken

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:22

Wat een leuke werkjes komen er voorbij. Soms mis je echt een vind ik leuk knop bij zulke topics.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 17:35

Wat zijn jullie lekker bezig, top idee Malenka! :D

Heel tof allemaal! <3

Heel leuk uitzicht heb jij Maartje en mooi weergegeven ook in 15 minuten :j

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:59

Wat een leuke tekeningen komen er al voorbij!
Ik kom hier ook weer koekeloeren, de 15 min challenge klinkt erg leuk, eens over nadenken wat ik ga krabbelen :j

Mijn tijger pasteltekening heb ik ondertussen ingelijst, zo mooi <3
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:10

nick_en_ik schreef:
Wat een leuke tekeningen komen er al voorbij!
Ik kom hier ook weer koekeloeren, de 15 min challenge klinkt erg leuk, eens over nadenken wat ik ga krabbelen :j

Mijn tijger pasteltekening heb ik ondertussen ingelijst, zo mooi <3
[ Afbeelding ]

Wat gaaf! Die lijst past heel mooi <3

Leuk dat jullie de challenge ook hebben opgepakt Kaatastof en Polarize! Nu krijg ik ook zin om een plek in huis na te tekenen waar ook een huisdier zit, dat vond ik bij die van Maartje ook al zo leuk

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:17

ElfBeau_067 schreef:
Ziet er gewoon top uit! Anders teken je het opnieuw zonder tijdslimiet? Dan kan je je ook focussen op het perspectief en de anatomie :j

Daar heb ik ook al aan gedacht. Ik heb tenslotte de foto nog. Echter denk ik dat ik momenteel meer nood heb aan dit soort snelle werkjes. Dus ik ga gewoon nog eens live schetsen als de hond ergens ligt te slapen denk ik en verder experimenteren.

Ik vond mijn eerste opzet met enkel de fijne pen mooier, ik wou voor meer contrast de brushpen gebruiken maar de kleur van de inkt is nét een slagje anders helaas.

Maar kijk, dat had ik dus ook niet geweten zonder 't te doen.

Heb nog een paar leuke schedels die ik ook zou kunnen schetsen bedenk ik me net.

Polarize, gezellig tafereeltje zo zeg